Historien om Cell-processorn i Playstation 3

Robot
Historien om Cell-processorn i Playstation 3
Medlem
Historien om Cell-processorn i Playstation 3

intressant läsning, man får hoppas att dne är så kraftfull som de vill få oss att tro. Lite synd att de inte behöll hastigheten på 5.2 GHZ det skulle ha varit nice. Bra säljar argument imo...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Att kyla en propps maxhastighet låter en hel del så det var nog rätt tänkt i alla fall.
Förvisso har jag ju inte råd med en ps3:a i alla fall, fast tekniken är intressant


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

är det bara jag som inte bryr mig om vad dom stoppar i maskinerna? och det gäller även Wii och 360...

när jag köper en konsol så lerat jag efter en som har bra och roliga spel, inte hur många pixlar den kan visa, som ändå aldrig kommer att visas i ett spel ändå...

imho...

Medlem

Jo, men för den sakens skull så måste man ju inte vara helt ointresserad av den bakomliggande tekniken.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

"But a gigahertz reading doesn't tell the whole story. Compared to the Xbox360 chip — also made by IBM — the Cell will deliver at least twice the computational power and probably double the level of high-definition image detail, said Doherty, the Envisioneering analyst."

Jag vill ha kvalitet, inte kvantitet ...

1
Skriv svar