Wii prissatt i Sverige - dyrare än väntat

Robot
Medlem
Wii prissatt i Sverige - dyrare än väntat

Hmm ja...
Jag trodde inte den skulle bli så billig iofs, men att 360n i någon utgåva skulle vara billigare trodde jag inte.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Känns alltför dyrt, speciellt om jag ska köpa till spel, och en till wiimote+nunchuck. Nej, jag väntar nog ett tag till isåfall. Min PC och 360 tillhandahåller ändå mer underhållning än jag hinner med.

Medlem

Tror många 360 kommer bli sålda denna jul...

Medlem

Konsol spel för över 500 kronor nya är ju blä.
En av anledningarna till att jag inte vill köpa någon konsol överhuvudtaget.
Möjligtvis en ps2 eller xbox om något år när dom är väldigt billiga och jag har tid att spela dom också.

Medlem

Man får ju med Wii-sports, jag tycker den är perfekt prissatt!

Medlem

köper man 5000 Nintendo Pengar får man ju en Classic kontroll solklart köp lite dåligt tillfälle för mig men jag får väll vänta lite. be morsan ge ett till lillebrorsan sen "lånar" jag det eller nått

Medlem

NJa dyr å dyr, man kommer alla fall få mycket roligt med den till skillnad från PS3.

Medlem

Hmm... hade nästan planer på att köpa en Wii till sonen i julklapp. Men nu tycker jag priset hamnat lite i överkant, speciellt med tanke på att den prestandamässigt inte skiljer sej speciellt mycket mot PS2 och Xbox. Får bli en PS2 istället. Får en herrans massa spel för pengarna som blir över.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Citat:

NJa dyr å dyr, man kommer alla fall få mycket roligt med den till skillnad från PS3.

Hur kan du veta det?


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Haha, det här var verkligen illa, och "perfekt prissatt" skulle jag inte påstå.

Blir alltid lika förvånad hur många här redan vet exakt hur bra och roliga dom olika konsollerna kommer bli.. snälla lägg av.

Inaktiv

va då dyrare? har alltid trott att den skulle kosta 2.6k, när sa dom någon annan siffra?

Medlem

Varför i hela friden vaknar ni nu?
jag har haft en förbokning legat länge nu och jag har länge vetat priset på konsolen...det här var då ingen nyhet...det är ju gammal skåpmat? inte sant

Medlem
Skrivet av PapaBear:

va då dyrare? har alltid trott att den skulle kosta 2.6k, när sa dom någon annan siffra?

Läs nyheten så kan du se det rekommenderade priset. Varför ens kommentera en nyhet du inte verkar ha läst?

Medlem

300 spänn hit och dit är ju inte hela världen. Själv tror jag att jag bara försöker hitta en ursäkt att inte köpa en Wii, då jag faktiskt till stor del tappat intresset för den på sistone från att sett den som den bästa next gen-konsolen.

Är ju trots allt spelen som det handlar om, och även om Wii har Zelda, så finns det i nuläget mer intressanta spel på gång PC, 360, och PS3. Samt PS2, och inte att förglömma, Nintendo DS.

Inaktiv

Taket borde ligga på 2500.


signatur
Medlem

Priset blev som väntat.


signatur

<3

Inaktiv
Skrivet av urken:

Priset blev som väntat.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

vi bor i sverige, seriöst vad hade ni väntat er? lol

priset har aldrig varit huvud anledningen till att köpa wiin för mig ändå så.

Medlem

Jag väntade då det här priset sen ett tag tillbaka. Kanske en hundring billigare max.

Medlem

MAn får inte glömma att man får med ett spel för det priset.
Wii Sports.

jag tycker priset är väntat.
XB360 Core ska man nog inte prata om då det är imo en ofullständig maskin som saknar väsentliga saker för att vara en äkta 360


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av urken:

Priset blev som väntat.

Blev långt mycket dyrare än vad jag trott :/

Jag trodde den skulle kosta 2500, nu måste jag ju hitta några tjugolappar till, bleh.

//edit: borttaget citat pga borttagen post.

Medlem

Dyrare än väntat? Tänkte mig faktiskt runt 2500 så. Men jag sparar till annat just nu, så Wii får vänta ett halvår eller så.

Medlem

Om man för 2560kr får med Wii Play så är det inte så farligt tycker jag. Men jag antar att det rekommenderade priset 2330 också inkluderar Wii play... Jävla Bergsala säger jag då...

Medlem

När brukar den första prissänkningen för konsoler ske rent generellt?

Inaktiv

Är det bara jag här som typ "anade" att priset skulle bli desamma som GameCube när den släpptes i sverige? geeeezez, jag räknade redan med 2500:-....

Bra pris! Bra enhet! Ett givet köp.

(Notera : inte orkat läsa alla inläggen)


signatur

sleeplezz

Medlem
Skrivet av SteinbergX:
Citat:

NJa dyr å dyr, man kommer alla fall få mycket roligt med den till skillnad från PS3.

Hur kan du veta det?

För att nintendo har alltid satsat på roliga spel, underhållning och inte lika teknik kåta som sony eller microsoft.

Medlem

precis där jag trodde priset skulle landa, nu är de dags att börja kolla vart man kan köpa de


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=48102

Vid 2005-08-17 (release?) kostade den billigaste 360'n (ingen hdd, inga medföljande spel, ingen bakåtkompabilitet (på core, mind you)) som _minst_ tre tusen kronor. Och det var de lägsta priserna som prisjakt (bättre än pricerunner IMHO) kunde hitta.

Jag försöker att inte vara en fanboy här, och gud vet att jag identifierade mig med cartman i senaste southpark-avsnittet, men jag ser jämförelsen som en gnutta orättvis.

Jag lämnade in min GameCube (RIP) och tre GC-spel på Game och fick där ett löfte (och kvitto) på att få köpa Wiin för 1500:- den 8:e... 1000:- rabatt med andra ord. 60 spänn hit eller dit skiter jag nog i på releasedagen.

Medlem

Dags att mogna kanske? Man får ju förbövelen med Wii-Sports, så i princip kostar maskinen runt 2000kr. Vad mer begär ni? Att Nintendo ska ge er framtidens TV-Spel gratis eller? Jag skulle lätt kunna betala 3000kr för enbart Wii om det nu var så, men så är inte fallet.

Detta inlägg är nog det löjligaste jag hört på länge :

"tönt... och vad vet du om de ?
wii är en konsol för dom som gillar äventyr o barn spel ps3 är för dom som gillar action och rejällare grejjer ... man får vad man betalar ..."

Jag antar att du inte vet mycket om TV-Spel överhuvudtaget va?

Skriv svar