Wii prissatt i Sverige - dyrare än väntat

Skrivet av Nosnos:

Förhoppningsvis har du rätt ^^ men som sagt, någon världsdominans kommer det nog inte bli ändå.

Skrivet av Nosnos:

Jo men du är en gamer som surfar runt på spelsidor och kladdar i forum det intressanta är ju vad gemene man tycker är intressant och i viss mån vilken konsol puff daddy å alla andra tuffa stjärnor kommer skaffa... slår vad om att om hela hiphop-eliten skulle promota Wii så skulle alla wannabes skaffa en Wii dagen efter

Gamers är ju lite annorlunda förstås, men chansen finns ju att folk som ser hur man siktar själv i Wii-versionerna väljer den istället för att springa omkring och titta upp/ned/åt sidorna genom att röra på tummarna. Särskilt folk som inte spelat mycket tidigare

Det beror givetvis på vad man vill åt. Ett spel som CoD3 har ju en lite speciell målgrupp, vanligtvis de som vill åt cinematisk stämning och sånt. Grafik är säkert viktigare för dem än vad det är för den gamle och spelhavet. Så brukar det vara i FPS

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag säger då det jag säger då det, jag har iaf bestämmt mig. Kosta vad det kosta vill. Jag ska ha mig en Wii med Zelda TP på releasedagen och där med basta. Förhandsbokning öppna dig!

Håller med! Får käka makaroner och bönor några dagar extra bara.

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Jo men du är en gamer som surfar runt på spelsidor och kladdar i forum det intressanta är ju vad gemene man tycker är intressant och i viss mån vilken konsol puff daddy å alla andra tuffa stjärnor kommer skaffa... slår vad om att om hela hiphop-eliten skulle promota Wii så skulle alla wannabes skaffa en Wii dagen efter

mm, media har ganska stor påverkan på gemene man.

Det gäller att påverka median.

Det känns som att t.ex. Aftonbladet inte har så värst stora krav på vad eller vem det är som skriver. Jag tror min 11 åriga syrra skulle duga till skriva något positivt om Wii, hon är ej insatt i ämnet men jag är säker på att hon skulle vilja skriva det för att komma med i tidningen.

När texten är färdig så behöver man bara sätta dit en snygg bild på en 18 bast, välformad & lättklädd figur av det som säljer mest, och då skulle alla köpa min syrras åsikter.

varför? Jo, för det är ju AFTONBLADET! They are tha Xphûrts

//ta inte detta allt för allvarligt nu, men så anser jag att median funkar, mer eller mindre.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

åpna jävlar.. typiskt sverige


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Ni förutsätter att människor är rationella när de köper produkter. Så är inte alltid fallet.

Lanserar de produkten för billigt så finns det en risk att den tappar för mycket status och därför säljer sämre. Genom att lägga sig prismässigt över Xbox 360 core så signalerar de att de tillhör samma spelgeneration och är lika bra. Typhär är en avskalad Xbox 360 CORE men för bara lite mer får du en fullutrustad (... säljarnack dvs) Wii...

Risken är annars att folk misstar Nintendo Wii och jämför den med PS2 och Xbox och plötsligt är den då för dyr...

Medlem

Man får iaf en komplett konsoll när man köper Wii, plus ett spel...

Medlem

vadå 2000 kr ? jag har alltid läst att Wii kommer kosta cirka 2500 i sverige. och det är inte så farligt

Inaktiv

Alla ni som har inställningen "inte köpa wii" kommer ha en annan inställning när den finns i butik. :]


signatur

sleeplezz

Medlem

finns det inte nån bra sajt man kan beställa från, i typ Tyskland el nåt ( i Europa). Har aldrig beställt spel från utlandet.


signatur

yolo

Medlem

Tycker priset är väldigt humant om man jämför med vad MS och Sony's senaste kostade/kostar vi lansering.

Måste vara jobbigt att vara fanboy då man begränsar sitt spelutbud. Vad det står för något på lådan är för mig föga intressant. Det bästa argumentet mot nintendo måste ändå vara att det bara är för barn. Är det inte så att "den stora massan" ser på alla som spelar tv-/datorspel som aningen barnsliga?

Själv hade jag tänkt mig att det skulle stå en PS3, Wii och en 360 i mitt vardagsrum. Synd bara att det blir dyrt att köpa spel till alla.

Medlem
Skrivet av Q'aman:

Själv hade jag tänkt mig att det skulle stå en PS3, Wii och en 360 i mitt vardagsrum.

Precis rätt inställning, påminner mig om den där med tjurarna...

Den yngre tjuren säger till den äldre,
-Vi springer ner i dalen och sätter på en av korna!
Den äldre svarar,
-Nej... vi går ner och sätter på dem alla.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

det har inget att göra med svensk skatt, det har att göra med bergsala...

Medlem

är ni fattiga eller? jävla gnäll på en hunka hit eller dit.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Man får iaf en komplett konsoll när man köper Wii, plus ett spel...

Jaha? Skulle det vara något nytt eller? Jag har spelat flera spel på Xbox 360 Core och det har fungerat utmärkt. Märkligt... no?

Skrivet av FEvE:

Alla ni som har inställningen "inte köpa wii" kommer ha en annan inställning när den finns i butik. :]

Sa du samma sak om Gamecube eller? :>

För övrigt tror jag inte att Wii kommer revolutionera spelvärlden bara för att det är en ny kontroll. Me, myself & Irene, upplever viftandet som lite av nyhetens behag.

Jag tror även precis som Nosnos påpekat, att det är en mer cinematisk upplevelse som attraherar oinitierade spelare, inte nödvändigtvis en fjärr man kan vifta med. Jag har inga problem att konstatera att jag hade fel, om det visar sig att jag skulle ha fel, men jag tror att de som förväntar sig att Wii kommer ha genomgående roligare spel än andra konsoler, kommer att bli besvikna. Precis som Mark Rein sa så är jag säker på att Wii-spelare kommer vada genom minst lika många (om inte fler) gimmick-spel som endast bygger på kontrollen, och allting kommer handla om kontrollen, och inte nödvändigtvis om spelet.

Givetvis, (trist att ens känna att man behöver "disclaimer:a" sig) kommer förmodligen ett antal spel ace:a kontrollens funktion med en engagerande styrning under hela spelet tillsammans med bra grafik och ljud osv.

Appropå ljud, Wii:s revolutionerande stöd för Stereo O.O känns helt klart 2000-tal. :> Ha-ha! (Vilket är synd för övrigt, surround tillsammans med kontrollens "3D-funktion" skulle haft potentialen att ge mycket intressanta spel).


signatur

system: online

Inaktiv
Skrivet av monsteras:

det har inget att göra med svensk skatt, det har att göra med bergsala...

det har nog med svens moms att göra och ska du se. utan en så hög moms skulle inte bergsala behöva lägga sig där dom gjort för att få ut en acceptabel vinst / konsoll. För övrigt är konsollen inte mycket dyrare här än i t.ex. gbr.

Medlem
Skrivet av system-online:

Appropå ljud, Wii:s revolutionerande stöd för Stereo O.O känns helt klart 2000-tal. :> Ha-ha! (Vilket är synd för övrigt, surround tillsammans med kontrollens "3D-funktion" skulle haft potentialen att ge mycket intressanta spel).

Nej wii´s hårdvara har inte stöd för surround, betyder dock inte att man inte kommer kunna njuta av sina wii spel i surroundljud, går bra att använda mjukvaru kod för det.


signatur

<3

Medlem

Personligen, köper jag wii för kontrollen och alla minispel.
När jag vill lira konsoll, vill jag leka framför tv'n. (monkey ball är ett bra exempel på kul minispel)

När jag vill spela "seriösa" spel, sitter jag framför PC'n.

Aja, ska bli kul att se var USA säger om wii, eftersom dom får den före oss. Vilket är bra i mina ögon, då slipper vi möjliga småfel från start


signatur

Bara gör det.

Skrivet av Groggo:

..."seriösa" spel...

Finns inget i hela spelvärlden som är mer på allvar än en blodig kamp mot rivalen i något party- eller fighting-spel....

Skriv svar