Neverwinter Nights 2-recension
Verkar vara väldigt likt 1:am förutom att man kan styra party members då. Och problemet med ettan är ju att det är aldeles för enkelt, även expansionerna var väldigt enkla. Min Cleric kund dra igenom hela spelet med melee blandat med en och annan heal. Kändes mest som man klickade sig vidare för att få se storyn typ. Dessutom gör sättet spelet är gjort på att det måste i princip funka att spela vilken klass som helst i vilken situation som helst vilket gör det lite tradigt då det blir "sönder balanserat". Baldurs Gate 1 och 2 var mycket svårare i sina fighter och det krävde nästan att man hadde lite logik i sitt party.
Hörde nånstans att spelet inte funkar via lan heller, utan att man måste logga in på deras online portal för att spela vilket är väldigt jobbigt om man ska på lan och spela lite eller dylikt och inte har internet access.
Annars kommer det ju förhoppningsvis leva like länge som NWN 1 med alla moduler.
Wookie: Skribenten var ju säkert super seriös med sin översatta länk...
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Kamerakontrollerna är det största minuset enligt mig och även då hur spelmotorn är rätt kass grafiskt sett. Inte så det är direkt fult, men som vanligt har obsidian släppt ett o-optimerat spel på den fronten (och av de som jobbar där så har deras tidigare företag inte direkt varit lysande på den fronten heller så blev inte förvånad).
Har bara hunnit spela ett antal timmar än men kan redan säga att singleplayer är mycket bättre stämning i än i NWN1 på alla sätt.
Neverwinter är namnet på en stad, städers namn översätts inte.
//Wookiee, fast i The Realms forever!
Säg det till Gothenburg
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Vet att man kan ändra svårighets grad men att ställa in så fiender gör 200% mer skada bryter ju bara mot D&D reglerna typ, men det är mer än hur svåra monstrena är utan att spelet måste vara balanserat så att alla klasser ska kunna klara sig själva genom typ hela spelet. (så var det iallfall i nwn) vilket gör att allt taktiskt försvinner som Icewind Dale och Baldurs Gate hadde i sina strider, och som jag tycker är en stor del i D&D.
Nu låter det ju som NWN2 ska vara lite bättre på den fronten, men det blir ju såklart bäst med 1-2 kompisar i coop så man kan hjälpa varandra bättre
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Neverwinter är namnet på en stad, städers namn översätts inte.
varför översätts dom inte?...
är det en personlig lag som skapats i din lilla värld?..
varför säger jenkarna Gothenburg istället för göteborg....
det är inte en översättning men nog har det ändrats...
*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...
namn översätts inte, men de kan förändras för att det skall gå att utala på språket i fråga, men vi har redan etablerat att varken skribenten eller wookie var särskilt seriösa så varför ta upp det igen?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.