FZ besöker sci-fimässan i Stockholm

Robot
FZ besöker sci-fimässan i Stockholm
Medlem
FZ besöker sci-fimässan i Stockholm

Haha, ser ut som äkta geeks.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Coolt ^-^ Inte för att jag är speciellt intresserad av Sci-fi men ändå heh

W2k
Medlem

Det lustiga är att sci-fi upptog mindre än en fjärdedel av mässan. (Jag räknar inte Star Wars som sci-fi.) Det var rejält med fantasy dock, en hel del anime och mycket som var film eller PC/konsollspel i största allmänhet.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Joo, det såg ut som om det var jäkligt mkt annat än Sci Fi där iaf.

Joo, Star wars är nog inte vidare mkt Sci Fi egentligen, finns ju inte så mkt teknologiskt babbel eller vad man ska kalla det

edit: Btw.. en Sci Fi-mässa och ingen meddelar mig?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Invasion of the geeks


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hur roligt som helst kul att fz rapporterar om lite udda grejor..

Och jag klassar Star Wars som sci-fi helt klart..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

ArtMan älskar Sci-fi. Fina bilder men varför bara bilder? Fanns det inga sci-fi PC-spel som är under utväckling där som ni hade kunnat skriva lite om? Eller var det bara massa grejer för försäljning? Sugen på bra sci-fi MMORPG eller onlinelir men finns inga sådana för tillfället. (ni behöver inte nämna BF2142)

Klart StarWars är sci-fi. Bra sådan också även om jag inte är nån fan av SW :). Fantasy klarar man sig undan dock och spelmarknaden är just nu överbefolkat av fantasygrenen. Vill se mer sci-fi istället.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

edit: Btw.. en Sci Fi-mässa och ingen meddelar mig?

De har en egen site som är bra att hålla koll på om man är intresserad, liksom jag: http://www.propworld.nu/

Går på mässan varje år, fast i Göteborg då.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Hmm.. är det nu jag inte skall berätta att jag kan namnge nästan alla animefigurerna ?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Måste... ha... Smeg Off!... tröjan...

W2k
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Eller var det bara massa grejer för försäljning?

Ja. Så när som på ett par montrar, typ PCG/SP och Games Workshop där man kunde spela diverse spel gratis, var nästan allt bara folk som sålde diverse pryttlar. Till ibland ganska löjliga priser.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Har vart på den mässan 2 gånger tror jag, finns riktigt mycket där.

Finns en i Malmö också, känner igen en hel del grejer från bilderna.

Rätt kul, men det känns ändå lite surt att behöva betala för att komma in på ett ställe där man måste betala ännu mer för att få köpa prylar (fast annars hade väl priserna varit ännu högre iofs).

Brukar ju vara några "gäster" också, kan vara kul att träffa om det är någon man gillar.

Kul bildtexter. Och ja, den där UFP-flaggan hade inte varit helt fel. Nördfaktorn skulle gå utanför skalan, dock.

Medlem

Dit ska jag nästa år!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Bi-mon-sci-fi-con?

Inaktiv

Är inte star wars snarare vad dom kallar en rymdopera?

Medlem

Missade också det här, annars hade jag säkert funnits på plats. Fast det ser ju ut att mest handla om att sälja billigt krimskrams med alltför stora prislappar. Vitlöksrivare? Askkopp? Star Trek? Vafan..

Medlem

"Chicks dig Klingons".

Medlem

cool mässa, har gått dit nu 3 gånger i malmö och träffat lite kändisar.

Medlem

Geek pr0n på högsta grad!

Skrivet av Ctrl:

Hmm.. är det nu jag inte skall berätta att jag kan namnge nästan alla animefigurerna ?

Nästan alla?

Jag kunda namnge alla StarTrek-skepp som jag hittade på mässan!
(klass-namn, naturligtvis, 80% heter ju ändå något så fantasilöst som "Enterprise")

Medlem

Fanken, jag skulle tydligen inte bytt bort alla mina Star Wars-leksaker mot Optimus Prime...


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Var på mässan för fjärde året i rad. Så vitt jag vet har det bara hållt på i fem år, men som sagt kör de i Göteborg och Malmö också. La vantarna på en SuperPLAY-prenumeration inkl. Silent Hill DVD för endast 100 spänn (det var bara DVD:n jag ville åt). Sen köpte jag Intruder och Evil Dead: Book Of The Dead-edition, som den Raimi/Campbell/Spiegel/Tapert-nörd jag är

Hade gärna köpt Firefly-t-shirt och Star Trek- eller Buffy-patch men priset och storleken på t-shirten var lite för mycket (min smala kropp passar inte i XL!). Ångrade att jag inte köpte nån patch faktiskt, men men... de är ju tillbaka nästa år.

Synd att gästerna inte var intressantare, förra året var det ju massa höjdar-gäster tyckte jag.

Medlem
Skrivet av W2k:

Det lustiga är att sci-fi upptog mindre än en fjärdedel av mässan. (Jag räknar inte Star Wars som sci-fi.) Det var rejält med fantasy dock, en hel del anime och mycket som var film eller PC/konsollspel i största allmänhet.

Va? Star wars inte sci-fi?

Du behöver en sådan tror jag:

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=36057


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av calle_:

Är inte star wars snarare vad dom kallar en rymdopera?

Är inte det sci fi samma sak som rymdopera.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Haha, ser ut som äkta geeks.

hmm. Klosterkatt. du säger de är äkta geeks. men det är ju du med. alla som hänger på spelforum är geeks. även jag.

de som klagar o säger att sci-fi mässor är för nördar här e bara själv nördar som tror de inte är nördar.

Skrivet av Kloker:
Skrivet av KlosterKatten:

Haha, ser ut som äkta geeks.

hmm. Klosterkatt. du säger de är äkta geeks. men det är ju du med. alla som hänger på spelforum är geeks. även jag.

de som klagar o säger att sci-fi mässor är för nördar här e bara själv nördar som tror de inte är nördar.

Kom igen, om du hade lite stolthet i din geek-själ så skulle du inte ta påståenden "ser ut som äkta geeks" offensivt.

Om någon säger att du ser ut som en nörd så skall du inte blir arg, du ska bli stolt.

Nördarna måsta ta tillbaka sina begrepp och fylla dem med positivitet, precis som gay-communityn har gjort med "bög" och tidsskriften Gringo försöker göra med "blatte".

Medlem

...pluspoäng om någon kan lista ut adressen till snubben som säljer "oljemålningar från 1495:-", kan vara en schysst inredningsalternativ...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

W2k
Medlem
Skrivet av SoniC:

Va? Star wars inte sci-fi?

Star Wars är fantasy. Det är ett misstag att tro att all fantasy måste utspela sig i nån medeltida miljö med magi, drakar, dvärgar och alver, precis som det är ett misstag att tro att allt som utspelar sig i rymden är sci-fi (eller att all sci-fi utspelar sig i rymden).

Se Wikipedia om du inte tror mig.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

12
Skriv svar