Robot
Zboard Fang

Jakten på det ultimata skjutspelstillbehöret fortsätter. Den ständiga frågan är om mus och tangetbord verkligen är de optimala kontrollverktygen och företag som Zboard håller inte med. Vi har tagit oss en titt på deras senaste knappsats, Fang.


Medlem
Zboard Fang - alternativt FPS-tangentbord

Fantastiskt att man kan scripta beteende i fps-spel. Förvisso helt värdelöst men betraktas som fusk i alla sammanhang.

Medlem

Den är visst ful! Den ser ut som en leksak, alternativt en portabel faxmaskin från en parallell dimension där 80-talet aldrig tog slut.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Det kommer ALDRIG finnas ett "specialgjort" tangentbord, som i mina ögon är bättre än ett vanligt hederligt wasd keyset


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Det kommer ALDRIG finnas ett "specialgjort" tangentbord, som i mina ögon är bättre än ett vanligt hederligt wasd keyset

You said it man.

Speciellt inte ett IBM Heavy Duty Industrial Keyboard med buckling springs för det där "click"-ljudet. *Kurrrrrr*

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Värst vad ni sätter 'Säkert köp' på allting nu för tiden. *rullar ögona*

Medlem

Sen att Run/ Walk knappen sitter fel gör att man inte bara kan köpa den! Ducka på shift, och gå på ctrl ska det vara!


signatur

- PiDuT

Medlem

haha den ser ut att vara från 1980


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Antikvitet
Skrivet av PiDuT:

Sen att Run/ Walk knappen sitter fel gör att man inte bara kan köpa den! Ducka på shift, och gå på ctrl ska det vara!

Har du ens läst recensionen?

Du kan binda om knapparna precis hur du vill. Vad som står på själva knappen är väl rätt så sekundärt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Vapenbinds för mig måste vara lättåtkomliga samtidigt som man ska kunna röra sig fritt. Det funkar inte ifall alla binds sitter ovanför "WADS"-knapparna.

Inaktiv

"Blur du shoter-kung...", eller "Blir du shooter-kung..."?


signatur
Medlem

Skulle varit kul att prova den - som det ser ut nu har jag svårt att se mig själva köpa en sån...men jag är öppen för nya möjligheter bara man fått chans att prova den först.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

För mej skulle ett sådant tangenbord INTE fungera!

Jag använder tex dessa kontroller till BF2:

Mus vänster\höger klick = Gå Fram\Gå Bak.
Mus scroll = Switch Weapon
Left Ctrl = Fire
Z = Strafe left
X = Strafe Right
C = Crounch (stavning?)
V = Reload
Space = Jump
< = prone
Left Shift = Run Fast

plus lite andra.

Antikvitet

Återigen, snälla, läs vad jag skriver. Alla knappar kan bindas om. Jag gav det inte en fyra utan anledning.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:

För mej skulle ett sådant tangenbord INTE fungera!

Jag använder tex dessa kontroller till BF2:

Mus vänster\höger klick = Gå Fram\Gå Bak.
Mus scroll = Switch Weapon
Ctrl = Fire
Z = Strafe left
X = Strafe Right
C = Crounch (stavning?)
V = Reload
Space = Jump
< = prone
Left Shift = Run Fast

plus lite andra.

Inte skjuta med musen ? Det var då ett konstigt keyset

Edit: Shock jag tror dig


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:

För mej skulle ett sådant tangenbord INTE fungera!

Jag använder tex dessa kontroller till BF2:

Mus vänster\höger klick = Gå Fram\Gå Bak.
Mus scroll = Switch Weapon
Ctrl = Fire
Z = Strafe left
X = Strafe Right
C = Crounch (stavning?)
V = Reload
Space = Jump
< = prone
Left Shift = Run Fast

plus lite andra.

Oj, det där verkade vara en rätt jobbig uppsättning

Blir jobbigt när man ska chatta med det där tangentbordet...

Medlem

Jag håller mig till mitt 50krs tagnentbord.

Men ni CS spelare som vill bli "bättre" (haha) kan ju eventuellt köpa den ;).

Medlem

Betala 400 spänn för ett t-bord med hälften så mång knappar som ett vanligt! INSANE plus att du måste byta t-bord när man ska kladda i chatten eller skriva på msn!(såvida man inte kan köra detta t-bord vid sidan om det andra) och inge "space" heller. OMG detta t-bord skulle ju var omöjligt att handskas med:s men sen är det väl upp till var och en om dom vill ha ett sånnt här


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Betala 400 spänn för ett t-bord med hälften så mång knappar som ett vanligt! INSANE plus att du måste byta t-bord när man ska kladda i chatten eller skriva på msn!(såvida man inte kan köra detta t-bord vid sidan om det andra) och inge "space" heller. OMG detta t-bord skulle ju var omöjligt att handskas med:s men sen är det väl upp till var och en om dom vill ha ett sånnt här

Tja...är det usb så behöver man ju knappast byta tangentbord


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Macron i all ära men det är jue inte "riktigt", om man nångång ska spela utan sin kära z-fang så är man helt handikappad om man vant sig för mycket. Det var liknande problem när de blockerade skript i Natural-Selection, massa folk tappade stinget och ännu färre kunde bunnyhoppa forfarande.

Medlem
Skrivet av Shock:

Återigen, snälla, läs vad jag skriver. Alla knappar kan bindas om. Jag gav det inte en fyra utan anledning.

Ja, det verkar som att ni får slänga dit en ruta innan man kan kommentera artiklarna: "Ja, jag har faktiskt läst denna artikel och kommer således inte ställa korkade kommentarer som redan är svarade mitt framför näsan på mig"

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Trycka på jump, med lillfingret? Känns som prylen kommer ta en aning tid att komma överens med.

Macron i all ära men det är jue inte "riktigt", om man nångång ska spela utan sin kära z-fang så är man helt handikappad om man vant sig för mycket. Det var liknande problem när de blockerade skript i Natural-Selection, massa folk tappade stinget och ännu färre kunde bunnyhoppa forfarande.

Angående jump så sitter det precis likadana knappar på andra sidan, så tanken är att du ska hoppa med tummen. Anledningen till att det finns på båda sidor: Vissa spelar med musen i vänsterhanden.

Sen spelar det absolut ingen roll eftersom, som Shock redan försökt säga sjuttioarton gånger: Du kan binda om knapparna till precis vad du vill, till och med långa macron.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av treetrallen:

Jag håller mig till mitt 50krs tagnentbord.

Men ni CS spelare som vill bli "bättre" (haha) kan ju eventuellt köpa den ;).

hehe, nedu.
Aldrig stött på ett braigare tgtbord än logitechs flatboard,. och herre vad jag fraggar sen


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Svenpa:

Trycka på jump, med lillfingret? Känns som prylen kommer ta en aning tid att komma överens med.

Macron i all ära men det är jue inte "riktigt", om man nångång ska spela utan sin kära z-fang så är man helt handikappad om man vant sig för mycket. Det var liknande problem när de blockerade skript i Natural-Selection, massa folk tappade stinget och ännu färre kunde bunnyhoppa forfarande.

Angående jump så sitter det precis likadana knappar på andra sidan, så tanken är att du ska hoppa med tummen. Anledningen till att det finns på båda sidor: Vissa spelar med musen i vänsterhanden.

Sen spelar det absolut ingen roll eftersom, som Shock redan försökt säga sjuttioarton gånger: Du kan binda om knapparna till precis vad du vill, till och med långa macron.

Attingen att du hann citera innan jag ändrade mitt inlägg

Medlem

Säkert en bra produkt men det är trångt nog på skrivbordet som det är. Utan att ha testat den vågar jag nog påstå att tangentbordet fortfarande är det bästa alternativet.

w,a,s,d för att röra på sig, knapparna runt om kring för andra aktioner (q, e, r, f, <, z, x, c, v, §, 1, 2, 3, 4, tab, shift, ctrl, alt, space) + en fem-knappars mus med scroll-funktion = allt en "riktig" gamer behöver.

Medlem

Tror inte att knapparna räcker till QW, tyvärr. :\


signatur
Inaktiv

Zboard har totalt gått ner sej i "utrustningen gör spelaren"-tänket. Resultatet är larviga "tagentbordsdödar" leksaker med flashiga namn.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Va fan är det ingen som fattar att det inte är ett riktigt tangentbord? Det är ett speltillbehör, precis som en vanlig handkontroll. Man kopplar bara in den och lägger den brevid sitt vanliga tangentbord, jag tror inte Zboard råkade glömma bort att man behöver kunna skriva också. "Oh nej, nu har vi redan släppt våran Fang och vi glömde lägga dit bokstäver :("

Och jag tror knappast att man blir bättre på spel om man köper ett tillbehör för 400:- än när man spelar på ett vanligt tangentbord för 49:-.

1
Skriv svar