Reuters: Toshiba skrotar hd-dvd!

Medlem
Reuters: Toshiba skrotar hd-dvd!

Toshiba har stoppat produktionen av hd-dvd-spelare och kommer snart att meddela om de kastar in handduken i blålaserkriget. Det mesta talar för att den två år långa striden mellan blu-ray och hd-dvd snart är över.

Uppgifterna om att Toshiba har lagt ner sin produktion och planerar att lägga ner sin satsning på hd-dvd kom från det japanska tv-bolaget NHK sent lördag kväll, japansk tid.

En källa på Toshiba bekräftar uppgifterna till nyhetsbyrån Reuters. Enligt källan har de kommit långt i planerna på att lägga ner hd-dvd och ett officiellt besked i frågan ska komma snart.

Källor: Reuters, NHK

http://uk.reuters.com/article/technologyNews/idUKL16379746200...

http://www.nhk.or.jp/daily/english/

Läs, begrunda, diskutera i min blogg!

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Reuters: Toshiba skrotar hd-dvd!

Vad får du "offentligt" ifrån?, en anonym källa är knappast något att kalla offentligt - missledande titel.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

Vad får du "offentligt" ifrån?, en anonym källa är knappast något att kalla offentligt - missledande titel.

Ruters tycker jag känns som en offentlig källa....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av cribba:

Vad får du "offentligt" ifrån?, en anonym källa är knappast något att kalla offentligt - missledande titel.

Ruters tycker jag känns som en offentlig källa....

Nej, deras (Reuters) källa är anonym.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Ja då förstod jag, läste inte nyheten tillräckligt noga, ändrat rubrik.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar