Age of Conan: Hyborian Adventures avbildat

Robot
Medlem
Age of Conan: Hyborian Adventures avbildat

Gillar Funcom men vill istället ha AO2. Trött på all gammal tjafs där amn springer med pilbågar och svärd. Ge oss bra SCI-FI MMORPG!

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Gillar Funcom men vill istället ha AO2. Trött på all gammal tjafs där amn springer med pilbågar och svärd. Ge oss bra SCI-FI MMORPG!

Ser fram emot AOC. Men det där var nog det klokaste jag hört någon säga idag.


signatur

I'm a snake, follow me!

Jh
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Gillar Funcom men vill istället ha AO2. Trött på all gammal tjafs där amn springer med pilbågar och svärd. Ge oss bra SCI-FI MMORPG!

ja precis.. mer sci-fi åt folket


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Det som gör detta så speciellt i mina ögon, utöver att det är Conan , är utan tvekan att det är våldsamt blodigt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Och det som gör det speciellt i mina ögon är att det verkar bli det första MMORPG som har ett ordentligt stridssystem där spelarens egen skicklighet spelar roll och inte bara massa skills/stats och über-items rika snorungar köpt på ebay med pappas kreditkort.
Ett sånt stridssystem som bara titlar som Die by the Sword och Mount & Blade varit framme och nafsat på.

Varför verkar det vara en oskriven regel att bara för ett spel är ett MMORPG så skall det bara bestå av hitpoints, stats och virtuella rullade tärningar? Det är ju kompromisser som har rötter i pappersrollspelens naturliga begränsningar.
Är så innerligt trött på alla jävla hjärndöda grindspel.... hoppas verkligen AoC blir ngt fräscht.

Medlem

Inget fel på att grinda, men tyvärr går allt fler utvecklare på "Simple as WoW"-linjen och skapar, eller till och med gör om gamla MMOs, till WoW-kloner. Allt detta för att försöka locka över folk från den skara som spelar originalet.

Är väldigt synd. Dock ser det ut som att Conan kommer bli ett mer Old-school MMORPG, jag hoppar på det bästa.


signatur
QRT
Medlem

Brutalt, våldsamt och mörkt. Precis som jag vill ha det.

1
Skriv svar