Våldtäcktsmannen Tito

Medlem
Våldtäcktsmannen Tito

Har med svagt intresse följt det Expressen och Aftonbladet skrivit om Tito och hans rättegång.
Innan rättegången kände jag inte ens till den här Tito.
Nu när domen är klar så har han funnits skyldig till våldtäckt. Ganska förvånande med tanke på att brottet skedde för så länge sedan och att det inte funnits någon bevisning, mer än muntligt.

Dock är jag nu intresserad av om alla de som jobbat runtom Tito under och efter våldtäckten men som försökt tysta ner händelsen och dölja brottet kommer få något straff?
Enligt min mening så ska det vara straffbart att försöka mörklägga ett sådant grovt brott som våldtäckt.

Men med tanke på Sverige svaga regering och regler så lär det inte bli något mer.

#blogg

Medlem
Våldtäcktsmannen Tito

Håller med. Jag ser det som fullt möjligt att han kan ha gjort det, men jag hade aldrig fällt honom på den bevisningen som lagts fram.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Så säger jag med. Det finns så många rykten om honom att han inte har rent mjöl i påsen, och någon sannng finns säkert där. Men även om han har gjort det, så har de inte bevisat att han gjort det. Oskyldig tills funnen skyldig, släpp honom fri.


signatur

To swing is not to Wii.

1
Skriv svar