DICE utlovar bättre 2142-patchar

Medlem

ifrån den där tråden
"Stod det på kartongen till BF1942 att det ingick fixar och patchar? Skrev vi något serviceavtal med Dice?"

sämsta jag har sett. extremt kasst.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Bra initiativ av Dice, hoppas de lyckas med detta.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

bra initiativ men några år för sent..

Medlem
Skrivet av Charstone:

Som jag sagt förut, det finns massor som redan bestämt sig att hata EA/Dice efter Battlefield 2.

Hehe yepp, har en del polare som hållit på som svin att klanka ner på den..just nu står det "Busy playing BF2142" som message på deras msn! lol pinsamt ju!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

dom släpper säkert Battlefield 3 snart så slipper dom 2142
de är ju som ea jobbar

Medlem
Skrivet av zijn:

dom släpper säkert Battlefield 3 snart så slipper dom 2142
de är ju som ea jobbar

Du menar Bad Company?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av zijn:

dom släpper säkert Battlefield 3 snart så slipper dom 2142
de är ju som ea jobbar

Du menar Bad Company?

är de va som kommer näst efter 2142
ea kommer att mjölka så mycket som de bara går på dice och när de inte går längre så lägger dom ner dom

Medlem
Skrivet av zijn:

är de va som kommer näst efter 2142
ea kommer att mjölka så mycket som de bara går på dice och när de inte går längre så lägger dom ner dom

Kanske det - jag är ingen spåkärringen så jag vet inte. Visst är det ett typiskt EA drag, men spekulationer är inte alltid det samma som vad som faktiskt sker


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Vox
Medlem
Skrivet av Xzet:

Stackars Dice verkas som att det inte spelar nån roll vad de gör, får ändå bara skit för det.

Jag tycker att dom gör bra ifrån sig och af erkänner att det gjort misstag med BF 2...

Va? Som jag ser det så är det inte Dice som får skit. Det är alla som köper deras bristfälliga produkter för femhundringen som får skit. Man hinner spela fem minuter innan första crashen kommer och där man sedan plågas av buggar, crashar och lögnaktiga press releases som lovar förbättring om och om igen tills de går vidare till nästa bristfälliga produkt de släppt och kör samma visa en gång till. Personligen kommer jag aldrig någonsin köpa ett battlefield-spel igen - oavsett vilket förbluffande högt betyg det får av FZ.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av zijn:

är de va som kommer näst efter 2142
ea kommer att mjölka så mycket som de bara går på dice och när de inte går längre så lägger dom ner dom

Kanske det - jag är ingen spåkärringen så jag vet inte. Visst är det ett typiskt EA drag, men spekulationer är inte alltid det samma som vad som faktiskt sker

de är bara att se på hur ea har gjort för med andra spel företag och spel serier så kan de ge en finger visning om hur dice/Battlefield öde kommer att sluta

Inaktiv

you can always talk the talk! -_-

Medlem
Skrivet av Katana:

de som "dissar" ea/dice har nog mycket mer "material" att gå på än folk som gillar dom. vi har varit med förr och vet hur EA och Dice (inte) arbetar. deras ignorans av communityt, mod-support, etc..

de nya spelare som kommer nu och lirar bf2142 lär förstå vad jag menar allt efterssom..

sluta upp med att blunda för verkligheten, öppna ögonen, se vad som verkligen händer och tänk - är det såhär jag som kund vill bli behandla!?

Har följt dice utvekling sen "Ultimate Pinball" till BF2142 och spelat samtliga bf-spel och då även inkluderat Codename Eagel (som la grunden för BF1942)så jag vet vad jag pratar om, och jag har behandlas värre av andra utvecklare t ex Blizzard, Sony-Station, Sierra och dåvarande Interplay. Men jag håller med om att folk som började med BF2142 tar det hela lite väl bra.

Medlem
Skrivet av zijn:

de är bara att se på hur ea har gjort för med andra spel företag och spel serier så kan de ge en finger visning om hur dice/Battlefield öde kommer att sluta

Som sagt, deras historia kanske inte är världens bästa - men istället för att spekulera vad vi TROR ska hända med dom så väljer jag att vänta och se. Jag har en katt som ändrade sitt beteende efter 12 år..inte omöjligt att EA gör samma sak


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av zijn:

de är bara att se på hur ea har gjort för med andra spel företag och spel serier så kan de ge en finger visning om hur dice/Battlefield öde kommer att sluta

Som sagt, deras historia kanske inte är världens bästa - men istället för att spekulera vad vi TROR ska hända med dom så väljer jag att vänta och se. Jag har en katt som ändrade sitt beteende efter 12 år..inte omöjligt att EA gör samma sak

Så du menar att man ska ignorera all historia och hoppas på det bästa eftersom vi inte kan förutspå framtiden.

Vi kanske borde släppa lös alla brottslingar som sitter i fängelse också? Vi _vet_ ju inte vad dom kommer hitta på, vi kan ju bara gissa. Dom kanske har ändrat sitt beteende och blivit jättesnälla.

Vilken tur att inte alla är så oerhört naiva annars skulle vi vara utdöda för länge sedan.

Medlem

ea droppade aldrig bollen med bf2 , mindre effektiva patchar som imo egentligen inte var eas fel var folket under som inte gjorde sitt jobb.

Så vad ea gjorde tidigare än Dice är totalt ointressant.

Skulle vara intressant o veta hur många som spyr galla över ea och vägrar köpa deras produkter men i verkligheten faktiskt spelar deras spel.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det tar tid att bygga upp förtroende, men att riva ner den går betydligt snabbare. Så gäller även företag.

Notumforce, du menar att ledaren inte har ansvar för vad folket under den gör? Du är väl den som godtar "Det var inte med meningen!" från politiker också när de blir ertappade för allt möjligt också eller?

Medlem

Notumforce: Det är ju EA som testar patcherna och godkänner dem innan de släpps. Så EA måste varit mycket väl medvetna om vad för skit de släppte. Och om de inte var det så testade de inte patcherna tillräckligt och även det är EA:s egna fel och ingen annans.

Sen måste jag säga att det inte bara är BF-spelen som gör att jag inte gillar EA. EA har tex haft enorma problem med sina Xbox LIVE-spel. När Madden släpptes förra året så var det folk som 1-2 månader efter releasen fortfarande inte kunde koppla upp sig. Även Tiger Woods som släpptes i år hade stora problem med att folk inte kunde koppla upp sig när det släpptes.

Medlem
Skrivet av dosman:

Så du menar att man ska ignorera all historia och hoppas på det bästa eftersom vi inte kan förutspå framtiden.

Vi kanske borde släppa lös alla brottslingar som sitter i fängelse också? Vi _vet_ ju inte vad dom kommer hitta på, vi kan ju bara gissa. Dom kanske har ändrat sitt beteende och blivit jättesnälla.

Vilken tur att inte alla är så oerhört naiva annars skulle vi vara utdöda för länge sedan.

Det var det dummaste jag någonsin hört. Att jämföra med brottslingar var fullständigt patetiskt och det är inte frågan om att vara naiv - det är frågan om att se positivt istället för att gnälla hela jävla tiden om att EA suger och endå lägga ner tid att skriva i vart enda thread om deras spel. Om man inte gillar deras saker så behöver man inte iheller bekymra sig om dom. Jag hatar sport - inte fan skriver jag i alla sport forum för det.

Edit: Spel är inte det samma som frågan om liv eller död. Passar det inte med ett spel så är jag 100% säker på att du kan leva vidare utan problem endå.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Xzet:

... och från Blizzard för att de släppte Wow.

Hahahahahahaha!! Sant

Nej men ny tycker man att EA/DICE borde skärpa sig ...

Medlem
Citat:

Va? Som jag ser det så är det inte Dice som får skit. Det är alla som köper deras bristfälliga produkter för femhundringen som får skit. Man hinner spela fem minuter innan första crashen kommer och där man sedan plågas av buggar, crashar och lögnaktiga press releases som lovar förbättring om och om igen tills de går vidare till nästa bristfälliga produkt de släppt och kör samma visa en gång till. Personligen kommer jag aldrig någonsin köpa ett battlefield-spel igen - oavsett vilket förbluffande högt betyg det får av FZ.

får ta och hålla med.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Kanske är dags för Dice gänget att hoppa av och börja med nya flipper spel?

Jafan! Tvinga Blaizer göra musik igen och hiva ut vettiga lir!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

12
Skriv svar