Påminnelse: skriv din egen BF2142-recension

Robot
Inaktiv
Påminnelse: skriv din egen BF2142-recension

Har ni fått in några? vore kul att veta ^^

Medlem

jag skickade in en sågning, men vet inte om den räknas iom att jag inte spelat fulla versionen..

Inaktiv

finns inte någon i sverige som vågar att säga att dom har köpt en full version ^^

Medlem

Tror snarare är så att folk som klankade ned på FZ:s recension inte vågar göra bättre själv. Funderar på att skriva en recension men EA lär inte villja sponsra mig med ett BF 2142 spel.
För själv skulle jag aldrig vilja köpa spelet, då det är på tok för dåligt.Tog och spelade betan, demot samt en stund hos en kompis som inhandlade spelet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Betyget i sig kan jag ju nästan hålla med om eftersom jag har haft roligt när jag spelat, men det var ju hur recensionen var utformad som jag blev sur på. I stort sett en genomgång om hur spelet var uppbyggt. Hade gärna läst några åsikter också som låg till grund bakom betyget. Det fanns några enstaka, men man upplevde inte att recensenten hade satt sig in i spelet och utforskat huruvida det var balanserat eller ej, och den grad som unlocks påverkar gameplay.

Det behövs naturligtvis ingen doktorsavhandling, men lite mer än något man kan hitta på BF2142:s officiella hemsida vore bra. Tomas skriver vanligtvis riktigt bra, så jag vet inte vad som gick fel, då ni sagt att ni hade recensionsexemplaret i tre veckor innan recensionen kom upp på sidan.

Och nej, tänker inte skriva en recension. Har lika stor skydlighet att bevisa att jag kan skriva en bättre recension när jag sågar den, som FZ har att producera ett bättre spel själva, när de sågar ett

Edit: Tog bort ett vilset felplacerat 'g'.

Medlem

Var själv beredd att ge spelet ett riktigt bottenbetyg först, tills jag började trixa med höglevel-unlocksen som Stealthsuiten, Gundrones mm.

Det bär emot att säga det, men BF2142 verkar bli betydligt mer långvarigt och intressant spel än BF2 för min del. I synnerhet då med tanke på att man skräddarsyr sin soldat inför varje nedsläpp. Inte bara vilket yrke och vapen man ska ta, utan även då en hel del andra godbitar som går i olika slots.

Scifikåt som jag ändå är, blev BF2142 till slut ett helt ok spel, som jag säkerligen kommer ströspela online en hel del.
Men givetvis så lär ju ET:QW ändå stjäla all min vakna tid när det väl kommer nästa år. Inte minst för att det har riktiga game objectives istället BF's urbota tråkiga ticket-spelstil.
Men på det stora hela, just nu, så är som sagt BF2142 ett fullt godkänt spel.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Jag har inte spelat spelet men hade lite planer på att skriva en recension ändå - då spel hypas så otroligt mycket och recensionernas opartiskhet ibland är mer än tveksam (menar inte FZ:s recensioner) så är det ju bara logiskt att nästa steg blir att börja recensera spel utan att spela dem.

"Jaha, här har vi ett spel av Dice. De är sellouts, det vet ju alla, så jag skriver att spelet är en oinnovativ BF2-kopia full av buggar... "

Men jag lät bli... det är kanske ändå inte sådana recensioner de vill ha in ;).

Inaktiv

På många större spelsidor är mutor regel snarare än undantag.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Jag tycker fz´s betyg vad helt korrekt, gillar mitt BF2142


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

På många större spelsidor är mutor regel snarare än undantag.

Ha! troligt.

Inaktiv

Som jag sa när demot kom, Det va ett misstag att inte ha med iaf e tier av unlocksen för folk att testa, unlocksen gör BF2142 så mycket roligare att spela, hysteriskt kul blir det när man plockar person på person med sniper unlocket, claymores och C4...

jag kan hålla en bas ett bra tag innan jag får ge mig och låta dom ta den, sen när dom är borta så tar jag tillbaka den och fyller på med mer C4 och Claymores ^^

Fy EA att släppa ett Demo som får spelet att se sämre ut än va det igentligen är

Inaktiv

lirade hela hos en bekant och tyckte det var svinroligt

Tycker folk verkligen borde testa spelet innan dom bashar

Medlem

Jodå, det är väl ett kul lir - men personligen föredrar jag bf2 eller bf1942


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Problemet ligger nog även i att de som totalsågar spelet (när de bara har spelat demot eller spelat en olagligt införskaffad kopia) inte kommer att köpa fullversionen, vilket resulterar i att man inte kan skriva en recension.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Bt
Medlem

Skulle behöva spela spelet mer för att kunna skriva en recension och det är helt enkelt inte värdt det då spelet är så fruktansvärt dåligt. (Fick spelet gratis)


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

Varför har jag en känsla av att du inte äns gav spelet en chans?

Medlem

Känns som det börjar bli lite cliché med dina "du gav inte spelet en chans"-uttalanden.

Har testat spelet genomgående och kan konstatera att det är fruktansvärt dåligt jämfört med tidigare titlar, därför är det aldrig något jag skulle kunna köpa.


signatur
Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]Som jag sa när demot kom, Det va ett misstag att inte ha med iaf e tier av unlocksen för folk att testa, unlocksen gör BF2142 så mycket roligare att spela, hysteriskt kul blir det när man plockar person på person med sniper unlocket, claymores och C4...

jag kan hålla en bas ett bra tag innan jag får ge mig och låta dom ta den, sen när dom är borta så tar jag tillbaka den och fyller på med mer C4 och Claymores ^^

Fy EA att släppa ett Demo som får spelet att se sämre ut än va det igentligen är

Ja allt är EA's fel!!! Det är aldrig DICE fel de gör ju bara spelet. Du måste nog vara den största BF fanboyen här på fz...

Edit: Kan FZ fixa dessa quote buggarna nu när de fått några ljudkort och gratis exemplar av Battlefield?


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Det roliga är att ni värkar tro att jag bryr mig om att bli kallad fanboy, jag tycker om spelet och förstår inte varför folk klagar på det utan att säga varför!

det ända man hör är ju att det bara är skit, därför!

ingen anledning, ingen motiv till det förutom att hata EA/DICE.

Om ni inte gillar Sci-fi, vist.
Om ni inte tycker om fps eller vapnena, sure, gör inte det.

Men att komma och bara klaga är ju som att säga jag hatar FZ och så är det bara, hur många hadde trott att det va ett seriöst inlägg?

ge kritik förfan istället för att bara basha, jag har sakt flertal gånger varför jag tycker om det, skulle det då itne vara rätt att få reda på varför ni inte tycker om det?

och då hjälpa anndra som är osäkra att bestämma sig, alla är inte lika kännsliga till saker i ett spel, men ni får det till att låta som årtiondets katastrof, bara löjligt.

Skrivet av snyft:

Ja allt är EA's fel!!! Det är aldrig DICE fel de gör ju bara spelet. Du måste nog vara den största BF fanboyen här på fz...
?

Du vet om att DICE bara finns som en studio för EA, så ja, från och med nu är det EA´s fel.

Redaktör
Skrivet av Kyraal:

*Konstruktiv kritik*

Testperioden inföll ett par veckor innan recensionen publicerades. Dock pågick den inte hela tiden; på grund av en del bök hann jag inte spela så mycket som jag hade velat, men jag hade ändå tillräckligt med tid att testa spelet.

Kan bara beklaga att du du tycker texten "gick fel". Recensioner är alltid en avvägning om hur djupt man ska gå, denna gång tyckte du, och kanske fler, att jag var för ytlig. Givetvis hinner man aldrig utforska alla detaljer, särskilt inte i multiplayerspel, men... tja, jag tar åt mig av kritiken.


signatur
1
Skriv svar