FZ provspelar Playstation 3

Jh
Medlem
FZ provspelar Playstation 3

jaha..vete fasiken.. det låter inte särskilt spännande det där. Lanserings titlarna känns riktigt tråkiga.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

håller faktiskt me Jh..... de kommer dock att komma en fet titel jag skulle vilja lägga mina händer på.. men som sagt, har ju köpt en 360 nu.
titeln som jag skulle vilja se mest är nog metal gear solid 4

Medlem

Simon är kung! :>

Medlem

Kanske bättre att sätta någon som inte är ett playstation fanboy för att prova konsollen istället?
Någon neutral skulle ha övertalat mig bättre i alla fall.

Inaktiv

Låter inte så spännande? Det kommer väl några grymma snart.. de han testade var väl inte det roligaste direkt men vafan... PS3 är grym.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Gott om man kan använda den som mediastation utan Windows Media Centre och massa restriktioner som Microsoft kör med. Kanske får bli en sån då isf!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Antikvitet
Skrivet av RozZy:

Kanske bättre att sätta någon som inte är ett playstation fanboy för att prova konsollen istället?
Någon neutral skulle ha övertalat mig bättre i alla fall.

Det kommer, i kväll kommer jag blogga om mina intryck och de är betydligt svalare än Simons.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Motorstorm tycker jag verkar se mycket fint ut iaf.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Flakmonkey
Skrivet av RozZy:

Kanske bättre att sätta någon som inte är ett playstation fanboy för att prova konsollen istället?
Någon neutral skulle ha övertalat mig bättre i alla fall.

Visst gillar jag playstation, men om jag vore ett fanboy skulle jag väl inte äga microsofts båda konsoler och ett antal konsoler från nintendo och sega också? men det är klart... har blivit kallad för Xbox och Nintendo-fanboy också, så Playstation-fanboy passar in fint

Medlem

Bra skrivet Simon!

Medlem

Dyrgripen! Ser inga intressanta titlar alls på releasen, kanske att man köper den senare isåfall när MGS4 kommer. Har varken tid eller lust..

Medlem

Verkar vara konsollen för mig.
Simon, vilka skådespelartalanger!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

underbart
jag vill slicka på nosnos' fingrar

Antikvitet

Eh... ewwwww.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Det stora minuset är handkontrollen - Ingen rumble det kommer ju kännas helskumt å lira bilspel som motorstorm och ingen rumble.. jag skule alldrig kuna lira spel utan en sån sak.

Inaktiv

Kvittar det inte vilka spel som släpps på releasen? De lär väl ändå finnas tillgängliga när konsolen släpps i EU.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Varit på Sonys sida väldigt länge när det gäller konsollkriget men nu, efter allt man läst om PS3an och allt vad Sony håller på med, så har jag helt och hållet gått över till M$ och X360. Ska dock bli kul och testa PS3an och se om den kan mäta sig med X360, grafiskt sett ligger de ju på samma nivå i mitt tycke.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Att klaga på releasespelen känns lite... meningslöst. Hur ofta ser man ett riktigt "superspel" vid release? De brukar inte börja komma förens utvecklarna har börjat hantera hårdvaran bättre i konsolen, och det tar ju ett antal månader.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Att klaga på releasespelen känns lite... meningslöst. Hur ofta ser man ett riktigt "superspel" vid release? De brukar inte börja komma förens utvecklarna har börjat hantera hårdvaran bättre i konsolen, och det tar ju ett antal månader.

Sant, t ex så har ju inte de riktigt bra 360-spelen börjat komma förrän nu, ett år senare lite drygt.

Sedan, jävlar vad blank ps3an var, man kunde nog verkligen spegla sig i den ifall man ville ^^

Blir nog ett köp sen senare när den sjunkit i pris och de bra spelen kommit.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Jh
Medlem
Skrivet av mr.bear:

Att klaga på releasespelen känns lite... meningslöst. Hur ofta ser man ett riktigt "superspel" vid release? De brukar inte börja komma förens utvecklarna har börjat hantera hårdvaran bättre i konsolen, och det tar ju ett antal månader.

Visst det finns sällan "superspel" vid release.. men allvarligt, går du och köper en konsoll om det inte finns bra spel till den? (speciellt om priset är lika högt som på ps3)
Dessutom är det väl ingen som direkt klagat. Titlarna känns bara rätt så bleka..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Bra skrivet Simon!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Playstation 3 verkar inte imponerande med tanke på att den är ett halvår sedanre än Xbox 360. Sen är den dyrare och spelen verkar vara lika snygga (fula) som Xboxens release spel


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:

Playstation 3 verkar inte imponerande med tanke på att den är ett halvår sedanre än Xbox 360. Sen är den dyrare och spelen verkar vara lika snygga (fula) som Xboxens release spel

ja vafan.. är det inte snyggt är det inget att ha..

Medlem

Trevlig läsning, dock ställer jag mig väldigt tveksam till 2 saker.
Den första är hur det kommer kännas att lira ps3 med spel som Motorstorm utan rumble, det är ju en sak som mus och tangentbord faktiskt inte har. Varför ser ni inte till att fixa era stridigheter med dual shock?

Det andra är varför ni har valt att skriva det här i blogg segmenten när ni ändå är speljournalister på denna fina site och har ett underbart snyggt och lättläst artikel system här på nya sidan?

Den nya bloggfunktionen såg jag mer som något där man kanske kunde få läsa lite andras tankar en just artikelförfattaren och kanske om saker som inte är tillräckligt heta för att hamna på förstasidan. Nu tyckte jag det bara var dumt då det var mer svårläst och inte alls lika snyggt.

Varför valde ni att göra så?

Medlem

Själv konsolen verkar dock vara mycket mer kvalitet än Xbox 360'n.

Men tyvärr har den inte alls samma utgåva att bra spel som Xboxen. Alan Wake kommer tyvärr inte till PS3'an vilket verkligen är jättesynd. Det var egentligen det alls hängde på för mig. Assassin Creed verkar komma till PS3'an, likaså UT2007.

Fan att Remedy och MS går hand i hand över gatan.

Medlem

Ge oss Wii i stället! Wii wii wii wii ^^

Medlem

Tycker Ps3 har bättre launch titlar än 360 hade.

Medlem

En sån tv har jag! Nu är det bara ps3'an som fattas.

Inaktiv
Skrivet av Jh:
Skrivet av mr.bear:

Att klaga på releasespelen känns lite... meningslöst. Hur ofta ser man ett riktigt "superspel" vid release? De brukar inte börja komma förens utvecklarna har börjat hantera hårdvaran bättre i konsolen, och det tar ju ett antal månader.

Visst det finns sällan "superspel" vid release.. men allvarligt, går du och köper en konsoll om det inte finns bra spel till den? (speciellt om priset är lika högt som på ps3)
Dessutom är det väl ingen som direkt klagat. Titlarna känns bara rätt så bleka..

Vad hade 360 vid sin lansering som var så "WOOOW"?


signatur

/_\_/_\
/_\

123
Skriv svar