Tänk två gånger när du klipper håret med en klippmaskin!

Medlem
Tänk två gånger när du klipper håret med en klippmaskin!

Igårkväll när skulle klippa håret (jag klipper alltid håret själv med en sån här) klantade jag mig. -_- När jag hade rakat av håret runt hela huvudet i en lagom längd rengjorde jag den och satte klipparen på kortaste som man brukar göra när man stoppar tillbaka den i förpackningen. När jag ett tag senare kollade mig i spegeln igen såg jag att jag hade missat lite hår på ett ställe. Så jag tar då klipparen och kör där. Till min förskräckelse faller nästan allt hår av där jag körde - jag hade givetvis glömt att ställa tillbaka den på längd 4 istället för längd 1! o.O

Detta har hänt en gång tidigare så man kan ju tycka att jag borde ha lärt mig av mina misstag. Men inte det...

Hur jag löste problemet? Första gången körde jag längd 1 över hela huvudet. Den här gången fortsatte jag på sidorna så att jag har kort hår på sidorna och lite längre ovanpå huvudet. Ser inte så snyggt ut men jag orkar inte vara kortstubbad en gång till... :/

Så grymt irriterande... -_-

#blogg

Medlem
Tänk två gånger när du klipper håret med en klippmaskin!

Bullox


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Fall det här skulle ha hänt mig skulle jag bli galen av ilska. Tur att inte alla är som jag

Medlem

Är det inte här en bild ska göra alla nöjda?

Jag brukar raka av mig allt hår med min apparat, fasar alltid för att den ska klappa ihop när man rensat delar av huvudet

Skägg.
10 Chambers

Haha, skalar också huvudet själv och får alltid hålla i det steglösa reglaget så att det inte halkar ner till lägsta inställningen. Senast missade jag en rejäl rand på bakhuvudet, något som sambon uppmärksammade först efter att vi varit och handlat. Fanta-frillan har fått ett nytt ansikte!


signatur
Medlem
Skrivet av mrburner:

Är det inte här en bild ska göra alla nöjda?

Hmm... jag ska nog klippa håret på skallen lite kortare för det ser verkligen inte klokt ut nu.

Medlem

Rakat is the shit.

Avstängd

En liknande grej hände mig när jag var liten. Mamma skulle klippa mig med en sån här maskin. Telefonen ringde och hon la ifrån sig den. Min lillasyster pillade på den och råkade ta bort själva klippgrejen, så att den var inställd på rakning. När mamma la på luren och skulle fortsätta klippa råkade hon raka mig en bit i pannan.

Medlem

lägg upp bild:D jag har halvlångt hår o jag skulle inte passa i kort:(


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

lägg upp bild:D jag har halvlångt hår o jag skulle inte passa i kort:(

Har redan rakat mig. Så det finns inget kul att se. ;P

Inaktiv

Har inte lyckats med det här ännu, dock har man oroat sig lite att det ska hända. Dock har det hänt att batteriet dött när man kommit halvägs

Jag gjorde samma sak jag, fast jag tog bort den där "begränsarn" och skulle ta bort mopedmuschan och gick över till huvudet igen utan att sätta på skalet där uppe, och vips, så var jag ett ollon som glans.

1
Skriv svar