Rykten om Xbox 360-tangentbord

Robot
Rykten om Xbox 360-tangentbord
Medlem
Rykten om Xbox 360-tangentbord

"Hej jag är en XBOX-360, jag har allt som PC har, fast jag är ändå en konsol, fnizz"

Löjligt, låt konsoler vara konsol, bara 2 steg från PC. Surfa Websidor, och ett fullt OS.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag håller med. Fast dom borde hitta på nån ny knotroll så FPS inte blir så jävla svårt till konsol

Medlem

kan ju vara smidigt med ett tangent bord när man skriver meddelande finns ju faktiskt folk som använder det seriöst när det kommer till clanmatcher och så hehe

Inaktiv

Man kunde använda USB-tangentbord i förra firmware versionen med.

Medlem

Jag tror MS inte vill vara ensamma om att inte ha en webläsare i sin konsoll, men vanliga kontrollen är ju långt från smidig om man ska skriva in adresser och sånt


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Släpper de ett sådant tangentbord köper jag det direkt. Hatar att skriva som man gör på konsoler...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

jo konsollerna behöver ju faktiskt tangentbord nu när dem ska ha online communities och dylikt. skriva pm's och forum inlägg med handkontroll utan typ nåt smidigt t9 liknande system är inge kul. Men borde ju inte vara nåt problem att ha stöd för vilket vanligt usb tangentbord somhelst tycker man...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

jo konsollerna behöver ju faktiskt tangentbord nu när dem ska ha online communities och dylikt. skriva pm's och forum inlägg med handkontroll utan typ nåt smidigt t9 liknande system är inge kul. Men borde ju inte vara nåt problem att ha stöd för vilket vanligt usb tangentbord somhelst tycker man...

jaså? har konsolerna forum och grejer nuförtiden`?:$

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

"Hej jag är en XBOX-360, jag har allt som PC har, fast jag är ändå en konsol, fnizz"

Löjligt, låt konsoler vara konsol, bara 2 steg från PC. Surfa Websidor, och ett fullt OS.

Vad som gör konsol till en konsol, enligt mig, är att de är billigare än en PC, du behöver inte uppgradera komponenterna och det finns exklusiva spel.

Jag förstår inte varför man ska klaga på att det finns tangentbordsstöd, det är ju bara ett plus. Tangentbordets funktion till konsoler är för att kunna kommunciera, du använder det inte till för att spela. Du har fortfarande en handkontroll (vilket jag tycker är bra) och du behöver inte använda tangebordet ifall du inte vill.

Skrivet av Ymer:

Jag håller med. Fast dom borde hitta på nån ny knotroll så FPS inte blir så jävla svårt till konsol

Det är inte alls svårt att spela FPS-spel med en handkontroll. Jag tyckte också det var skitjobbigt att köra FPS-spel på konsol innan jag köpte mitt Xbox 360, men bara efter ett par timmars träning framför skärmen gick allt som på en räls.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

håller med allt mr.bear skrev

Medlem

Drar mig till minnes någon entusiast som hade strippat en 360-kontroller, och på något vis byggt någon slags konverteringsdosa som sitter mellan själv kontrollern och en mus och tangentbord, och därmed kunde spela FPS-spel på 360 med mus och tangentbord. Visserligen bör hastigheten som man kan vända sig om vara likadan, men hjälp vilken skillnad det skulle vara ändå..

Inaktiv

Snart försvinner skillnaden mellan konsoll och PC, varför var de separerade då?


signatur
Medlem

Kunde knappt spela fps med handkontroll men efter nån timme funkar det bra.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

1
Skriv svar