Dark Messiah of Might and Magic

FML
Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av zolidznake:

"Jag tror många av problemen som rapporterats går att undvika med uppdaterade drivrutiner för grafikkort och ljudkort och en allmänt frisk och någorlunda ny dator."

Varför säger folk alltid det? Att uppdatera grafikkortet och ljudkortets drivrutiner. Det är amatörsnack enligt mig. Så länge du inte ha drivrutiner från 1998 så är du nog säker och är tillräckligt uppdaterat. Skulle du ha drivrutiner som är gamla så betyder det att du inte har uppdaterat dem sedan du fick din dator, vilket även betyder att din dator är förmodligen för gammal. Och då ligger problemet i att datorn är för slö. De är ju knappt någon skillnad i de drivrutinera som släpps nuförtiden, så problemmet ligger sällan(aldrig?) i för gamla drivrutiner.

Tycker det du säger låter som amatör snack.. Drivrutiner kan göra stor skillnad. Men du kanske förväntar dig att från ha 20fps till 120 fps. Och den skillnaden får du bara med ny hårdvara. Men drivrutiner kan fixa så spel inte hackar, buggar, m.m. Speciellt kan nya drivisar få ett spel att funka utseende mässigt som det ska, många nya spel funkar inte alls eller väldigt dåligt med gamla drivisar. Ta t.ex BF2142, utan senaste directX så funkade det inte alls.

Förvisso, men när han säger "om felet ligger i dålig optimering eller att spelet är nytt", sen efter det nämner han att de flesta problemen kan lösas med att uppdatera drivrutinerna. Alltså tolkade jag det som om han sa att drivrutinerna skulle lösa prestandaproblemen, och inte att han menade att den skulle fixa textur- och grafikbuggar osv.

Medlem
Skrivet av Jowy of Highland:

Ren lathet.

Det kallas i branchen, tidspress. Utvecklaren är bunden till att göra ett spel under en viss tid, då skall det utvecklas under den tiden med. Denna tid är alltid för kort om man ser till vad ett PC-spel egentligen skulle behöva. Speciellt när det kommer till buggar och optimering, PC är dock en tacksam plattform eftersom det är så lätt att dista patchar och dylika fixar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gillade detta spel skarpt, precis spelat färdigt och sett alla möjliga slut. :>
Var skitkul att smyga runt och stabba folk i nacken, även fast fiender spawnas fram så fort någon dör. -_-'

Någon annan som känner att Source motorn inte riktigt funkar i spel som ska ha med smygfunktioner? har visserligen inte spelat så många Sourcespel som har den funktionen, men både Bloodlines och Dark Messiah's smygfunktioner är verkligen skit.

För övrigt borde Recensionen ändras då man inte får skillpoints för att döda.

Som ett sista ord, tycker ni att det är lite för linjärt? Hitta egna vägar med hjälp av klättring och repbågen, spenderade 1/3 av speltiden med att försöka ta mig (och tog mig) till ställen man inte ska komma till. :>

Skribent
Skrivet av abbe:

För övrigt borde Recensionen ändras då man inte får skillpoints för att döda.

Fixat

Medlem

Det har kommit en uppdatering inatt till DM:MP via steam. Märkte det när jag drog igåmg det, men det står inget i uppdateringsloggen. Lite meny grejer "laddningsrutan" osv var annorlunda och snabbare. Samt så var det bättre prestanda i spelet

Medlem
Skrivet av bastard:
Skrivet av abbe:

För övrigt borde Recensionen ändras då man inte får skillpoints för att döda.

Fixat

Nice.

Skrivet av Floppydisk:

Det har kommit en uppdatering inatt till DM:MP via steam. Märkte det när jag drog igåmg det, men det står inget i uppdateringsloggen. Lite meny grejer "laddningsrutan" osv var annorlunda och snabbare. Samt så var det bättre prestanda i spelet

Fan vad nice, jag spelade i den öppna beta och det var riktigt skoj, dock laggigt som tusan med runt 20 spelare på servern, men så börjar gamla bettan bli lite till åren också.

Inaktiv

Tyckte det var ett jättebra spel, var riktigt kul att sparka folk (och den goda tjejen) ner för trappor och över diverse kanter och in i lådor etc... Själv tyckte jag inte att det var något fel på fightsystemet, men det kanske var för att jag medvetet gjorde det roligt för mig själv genom att leta upp roliga sätt att döda folk på.

Och ja, det krashade för mig också, men det kändes inte som en så stor grej då sparningen gick så snabbt och det sparades flitigt.

Inaktiv

Jag tyckte det här liret ser ut som om det är äldre än Half-Life 2 Det är inte speciellt snyggt.. tycker inte jag iaf... och då kör jag ändå maxat på 1600x1200.

Kanske blir lite bättre längre fram i spelet om banorna blir lite mer spektakulära...
Tycker desutom Ai:n känns gammal och beter sig precis som den gjorde i typ Halflife 1.
Annars är animationerna riktigt snygga.

Medlem

Grymt spel, börjar närma mig slutet nu också. Helt klart acceptabelt köp trots en del buggar. Inte testat MP ännu, får nog ta och göra det efter jag klarat SP ;D

Skribent

Klarade precis Dark Messiah. Det är helt klart en solid fyra i betyg. Blev lite sur på det dåliga slutet dock.

Medlem

Har oxå precis klarat spelet. Hellt nöjd inga crashar flöt fint hela tiden och måste tilläga att det är hellt klart värt att forska runder på varje nivå då det finns en del nice stuff att hitta.

SolKlart betyg 5 av 5. KÖPVÄRT!

(Dock lär det dröja innan jag spelar om det igen. Dags att dra fram spellforce2 igen och klara det hoppas jag.)

Inaktiv

Äntligen! ett spel man orkade klara. Kort och väldigt gott

Medlem

Klarade single-player häromdagen. Gillar fight-systemet skarpt! Intuitivt, flexibelt och brutalt!
Ska man nämna något negativt så är det väl buggarna men nu efter patch 1.02 är det rätt OK. Sedan är det ju väldigt linjärt också, men det glömmer man lätt i stridens hetta!

MP har jag bara testat som hastigast iom att min burk är lite för gammal för att egentligen orka med det. Det verkar OK iaf.

Inaktiv

HEJ JAG UNDRAR OM DET ÄR LÅNGT OCH LÄTT ATT FATTA VAD SOM HÄNDER OCH SÅNT FÖR ATT JAG HAR ADHD SÅ JAG HAR LITE SVÅRT FÖR ATT FATTA VAD SOM HÄNDER MEN JAG VILL VETA DET MEN ADHD=DAMP OCH DET ÄR NÄR MAN HAR SVÅRT FÖR ATT KONCENTRERA SIG OCH SÅNT OCH RASTLÖS:$

12
Skriv svar