SpeedTree i PS3-titlar från start
realistiska tråd och buskage
tråd=träd??
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
realistiska tråd och buskage
tråd=träd??
aahahah..jag tänkte kommentera det
du han före.....din nattuggla...
jag har för mej unreal3 använder sig av speedtree åsså
*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...
hehe niceu, antar att det äter mindre kraft som blir över till annat
Var det inte exakt det som stod?
edit: "Med hjälp av SpeedTree så går det att skapa mycket realistiska tråd och buskage, utan att offra för mycket polygoner som istället kan användas till annat."
Ta inte illa upp, tyckte det va lite skoj att du anmärkte nåt som stod bara
Men jag e å andra sidan rätt trött just nu...
hehe niceu, antar att det äter mindre kraft som blir över till annat
Var det inte exakt det som stod?
edit: "Med hjälp av SpeedTree så går det att skapa mycket realistiska tråd och buskage, utan att offra för mycket polygoner som istället kan användas till annat."
Ta inte illa upp, tyckte det va lite skoj att du anmärkte nåt som stod bara
Men jag e å andra sidan rätt trött just nu...
jajo men jag är totalt lost när det kommer till såntdär med grafiktjafs hit och dit. Sen finns det säkert nackdelar med det också, så man ve taldrig. ville se om man fick någon sån respons på nackdelar
hehe niceu, antar att det äter mindre kraft som blir över till annat
Var det inte exakt det som stod?
edit: "Med hjälp av SpeedTree så går det att skapa mycket realistiska tråd och buskage, utan att offra för mycket polygoner som istället kan användas till annat."
Ta inte illa upp, tyckte det va lite skoj att du anmärkte nåt som stod bara
Men jag e å andra sidan rätt trött just nu...
jajo men jag är totalt lost när det kommer till såntdär med grafiktjafs hit och dit. Sen finns det säkert nackdelar med det också, så man ve taldrig. ville se om man fick någon sån respons på nackdelar
Ahh, ok, nu fick jag dåligt samvete bara för det.
Antog att alla kände till vad polygoner gör någorlunda väl iaf
Aja, nejmen är inte heller så jävla bra på såntdär "grafiktjafs", men personligen kan jag inte se några nackdelar med att mer kraft blir över.
Sen kan man ju fråga sig om ps3an ändå inte har kraft så det räcker och blir över?
Ifs, kanske kan bli mer komplicerat att utveckla spel om man ska använda sig av det här. Men vad vet jag
ps3:an är knappast den enda plattformen att ha användning av speedtree
http://www.speedtree.com/
de har ett gäng partners som har skrivit kontrakt att använda deras "trädgårds-knep"
hade faktiskt aldrig hört talas om dem tidigare, men verkar som om det går riktigt bra för de utvecklarna. Nice work.
"Med hjälp av SpeedTree så går det att skapa mycket realistiska träd och buskage, utan att offra för mycket polygoner som istället kan användas till annat."
Nu vet jag inte riktigt vad som ligger till grund för det påståendet, men jag känner en väldig dragkraft att gå in och rätta till. Så här borde det egentligen stå:
"med hjälp av SpeedTree så går det att snabbt och enkelt skapa träd och buskage av acceptabel kvalitet utan att offra för mycket pengar på grafiker som gör jobbet manuellt"
Speed tree är inte ett verktyg för att göra de finaste träden. Det är en lösning som gör att man kan slumpgenerera och animera vegetation billigare och enklare - till priset av lägre kvalitet och fler polygoner.
Vill man göra det riktigt fint så får man dock klicka manuellt, som Crytek...
"med hjälp av SpeedTree så går det att snabbt och enkelt skapa träd och buskage av acceptabel kvalitet utan att offra för mycket pengar på grafiker som gör jobbet manuellt".
Stämmer bra med min uppfattning av hur SpeedTree fungerar och används. Ett gäng utvecklare skulle säkert kunna göra en egen lösning, men varför uppfinna hjulet en gång till?
Snart har vi kanske SpeedWater också.