30 sekunder i bild - redux

Skägg.
10 Chambers
30 sekunder i bild - redux

Förra gången jag latjade med långa slutartider satt jag i en bil, denna gång stod jag väldigt still. Med stativ, mössa och vantar traskade jag runt på stan i ett par timmar i jakt på trevliga vinklar. De fyra bästa ser du här i inlägget.

[ia=2070] [ia=2069] [ia=2067] [ia=2068]

#blogg


signatur
Medlem
30 sekunder i bild - redux

Coolt, hur gör man det där?


signatur

"I never asked to be squad leader"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Elias O:

Coolt, hur gör man det där?

Du måste ha en kamera där du kan ställa in långa slutartider, på de här bilderna har "ögat" varit öppet i upp till 30 sekunder.


signatur
Inaktiv

Härliga bilder! Önskar att man kunde lära sig göra något liknande Får nog ta å försöka lära mig det till sommaren.

Medlem

Känner igen vägen. Jag åker den till jobbet när puckona på vägverket (vägvärket borde det vara) stänger av söderledstunneln.
Är nummer fyra från gamla stan mot skapskajen? Vart stod du i så fall, det ser ut som en rätt så hög utsiktspunkt.

D40?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skägg.
10 Chambers

Fyra är vägen som går parallellt med katarinavägen (bild tre), stadsgårdskajen tror jag den heter. Jag stod i trappan precis i kröken och blickade ner mot Slussen.


signatur
Medlem

Cred. Fina bilder.

Sjysst stämning då man inte ser varken bilar eller människor. Kusligt.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av spiken:

Fyra är vägen som går parallellt med katarinavägen (bild tre), stadsgårdskajen tror jag den heter. Jag stod i trappan precis i kröken och blickade ner mot Slussen.

Parallellt med centralbron säger mig inte så mycket. Det enda jag kan tänka mig trodde/tror jag bara tåg fick åka på.
Slussen är ett jäkla virvarr utav kaos, kör man in där utan att hålla tungan mitt i mun så kan man dyka upp precis vart som helst :$

Jag trode att det var när man kommer söder ifrån (den väg du gick) och tar höger på slussplan. Rödljuset, för det är alltid rött, där när man ska svänga vänster till skepsbron trode jag att det var.
Möjligen ett par hundra meter mer söderut. Väldigt mycket rödljus där
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=59.321767,18.073776&spn=0....


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skägg.
10 Chambers

Stadsgårdsleden heter vägen, och jag står strax nedanför restaurangen Hermans i en trappa som går mellan Katarinavägen och Stadsgårdsleden.

Och ja, att åka in i Slussen är som att vilja åka vilse.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av spiken:

Stadsgårdsleden heter vägen, och jag står strax nedanför restaurangen Hermans i en trappa som går mellan Katarinavägen och Stadsgårdsleden. Blickar alltså mot slussen.

Och ja, att åka in i Slussen är som att vilja åka vilse.


signatur
Medlem

AHA!
Trappan som är till höger i bild 1 (trappan vill för övrigt inte vara med på bild) och kameran vriden till höger (nedåt vägen) sett från bild tvås perspektiv.
Då är jag nog med i gamet igen


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Svartsmurfen:

AHA!
Trappan som är till höger i bild 1 (trappan vill för övrigt inte vara med på bild) och kameran vriden till höger (nedåt vägen) sett från bild tvås perspektiv.
Då är jag nog med i gamet igen

Jag vet inte riktigt om vi är synkade, kolla kartbilden för klarhet (förhoppningsvis).

[ia=2088 El Karto]


signatur
Medlem

Jodå, vi är toksynkade. Rena rama Borgerna. Fast jag kan ha rört ihop bildnumreringen, dock så tänkte jag rätt i alla fall.

Vilken glugg hade du förresten?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Svartsmurfen:

Jodå, vi är toksynkade. Rena rama Borgerna. Fast jag kan ha rört ihop bildnumreringen, dock så tänkte jag rätt i alla fall.

Vilken glugg hade du förresten?

Hehe, dåså. Gluggen är en Nikkor 18-70, nothing fancy. Körde mestadels på högsta bländaren (minst öppning) för att få bra skärpedjup som möjligt.


signatur
Medlem

Vist ja, det skrev du ju om tidigare när du köpte "pretokameran"
Glömde det


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Svartsmurfen:

Vist ja, det skrev du ju om tidigare när du köpte "pretokameran"
Glömde det

Precis, och jag blir mer pretto för varje dag. Att stå med stativ mitt i rusningen känns lagom dorkigt.


signatur
Medlem

Been there

Själv håller jag på en del med nattfoto. Håller på och experimenterar en del med blixten just nu, inte helt lätt. Skulle nog behöva en extra ljuskälla.

Vill du vara riktigt inne så skaffar du en lensbaby. Otroligt på.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar