Dubbeltest: Championship Manager 2007 och Football Manager 2007

Robot
Dubbeltest: Championship Manager 2007 och Football Manager 2007

De två största stjärnorna på fotbollsmanagerhimlen heter Football Manager och Championship Manager. Det är två spel som lugnt kan påstås ha en starkt sammankopplad historia. På många sätt är spelen väldigt lika varandra, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på deras historia.


Medlem
FZ testar Championship & Football Manager 2007

En femma, imponerande


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Uuuuh.. Sportspel i all ära.. Men managerspelen :\ Inget för mig!

Medlem

Hejsan

Kommer det en rescension på FIFA Manager 07 som släpps ngn gång nästa vecka ? Demot finns redan.

Kanske en Football Manager 2007 vs FIFA Manager 07 hade inte varit fyskam.

Inaktiv

Football manager äger sönder Championship-Manager. CM 03-04 var ett underbart spel. Men efter det är det FM som gäller


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem
Skrivet av SkruMp:

Football manager äger sönder Championship-Manager. CM 03-04 var ett underbart spel. Men efter det är det FM som gäller

Håller med totalt. Blir nog att investera i det, känns gjutet.

Medlem

Grymt bra spel måste jag säg.

Försök att ta ett lag från lägsta engelska ligan till högsta, finns inget mer utmanande, eller jo, om ni kör efter LLM regler. (Får bara skicka scouter i närområdet, inte lägga pengar på "kända" talanger osv)

Och nu vann man Asiatiska Cupen med Australien.
Oj oj.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

ja måste hålla med. kämpar för tillfället med ett uppköpshotat stockport i botten ad L2 med ett banklån p ådryga 20 miljoner återstående och wigan som feederclub men vägrar låna ut några spelare av värde...

Medlem
Skrivet av Jamme:

Kommer det en rescension på FIFA Manager 07 som släpps ngn gång nästa vecka ?

Ja - FZ kommer att recensera även #FIFA Manager 07. Håll ögonen öppna!

Vänliga hälsningar,
Peter på FZ-red.


signatur

FZ | Load "Boulder Dash", 8, 1 : Run | Var är Brad S?

Medlem

Fasiken vad mycket pill det ska vara nu för tiden.
Tacka vet jag Sensible Soccer


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Medlem

"Styrelsen sätter mer direkta krav som bör uppfyllas för att de ska vara nöjda; till exempel har de ibland önskat att jag ska köpa högprofilspelare till klubben."

Vill bara påpeka att kravet om högprofilspelare redan fanns i FM06 bl.a. om man lekte med Chelsea. i övrigt anser jag att CM07 borde begrava siig själva

Medlem
Skrivet av Introx:

"Styrelsen sätter mer direkta krav som bör uppfyllas för att de ska vara nöjda; till exempel har de ibland önskat att jag ska köpa högprofilspelare till klubben."

Vill bara påpeka att kravet om högprofilspelare redan fanns i FM06 bl.a. om man lekte med Chelsea. i övrigt anser jag att CM07 borde begrava siig själva

Ok, måste isf vara typ endast Abramovic som ställt sådana krav i tidigare spel? Jag har lirat FM06 konstant sedan det släpptes och har aldrig stött på det :\

Jag har spelat med arsenal och barcelona bl.a. men inte heller stött på det.

Men är det som du säger så tar jag förstås tillbaka påståendet om att det skulle vara någon nyhet.

/Eric Danielsson, Redaktionen

1
Skriv svar