Drivrutinspaketet Catalyst uppdaterat, 6.10 ute

Robot
Medlem
Drivrutinspaketet Catalyst uppdaterat, 6.10 ute

Uuuugh måste säga att ati,s gammla sida var snyggare...

Medlem

Fungerar inte att direktlänka till nyhetsförteckningen. Jag gjorde samma misstag förut och blev påmind om detta av en FZ-redaktör

Medlem

6.9 drivisarna gav mig ett problem som gjorde att jag i bl.a. CS:S och HL2 då och då förlorade förmågan att med musen och tangentbordet styra gubben. Ett litet "steg" framåt kunde innebära att man istället kutade ut från sitt gömställe och hamnade mitt i skottlinjen.
pwned!

Och prestandan i spel blev överlag sämre. Tror inte att det längre är värt att slänga in nyare drivisar på mitt system.
Kan väl möjligtvis titta in på releasenotes och se ifall de nämner något om detta (hum...man kanske skulle ta och buggrapportera)

Medlem

Jo som du säger fps.en här blivit mkt sämre med de nyare officiella drivarna. Vill man ha fina framrates så rekomenderar jag Omega drivarna de är riktigt bra. Men en angående Catalyst så är det nått buggat för när jag kör 2 skärmar på samma gång så får jag bara en bakgrundsbild på den ena och den andra är fullt fungernade. Nån som vet vad det är för fel ? Kan påpeka att när jag hade Omega drivers så funkade det klockrent.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Jo som du säger fps.en här blivit mkt sämre med de nyare officiella drivarna. Vill man ha fina framrates så rekomenderar jag Omega drivarna de är riktigt bra. Men en angående Catalyst så är det nått buggat för när jag kör 2 skärmar på samma gång så får jag bara en bakgrundsbild på den ena och den andra är fullt fungernade. Nån som vet vad det är för fel ? Kan påpeka att när jag hade Omega drivers så funkade det klockrent.

du har väl inte valt att klona bilden, utan bara sträckt ut den så att du får ett större skrivbord.

starta ati:s kontrollpanel och gå till displays manager. där borde du kunna ändra till klon eller något annat lattjo.


signatur
Inaktiv

Jag gillade ATIs (AMD) drivrutiner när dom inte hade den jävla onödiga Catalyst Control Center som tar evigheter bara att starta om som aldrig har fungerat för mig med Win XP 64-bit..
krashar så fort man försöker starta det men man kan ändra inställningar och spara dom innan man stänger fönstret med felmeddelandet. Trycker man OK eller vad det nu står när man får upp felmeddelandet så stänger den Control Center direkt.

Så det är ju lika bra att avinstallera det och köra med nåt tweaker program för att få dom inställningarna man vill.

Medlem

Ngn som kan meddela prestandaförändringar?

Btw, när jag klickade på länken till "Nyhetsförteckning" så kom jag till en anti leech-sida.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Går inte direktlänka till update notes, vilket sagts tidigare.
Själv undrar jag varför Vista är med? de drivrutinerna är inte uppdaterade, xp x64 är det dock.. (Har en förmåga att klaga vid nästan varje catalyst uppdatering..)

1
Skriv svar