30 spel till Virtual Console när Wii lanseras

Robot
30 spel till Virtual Console när Wii lanseras
Medlem
30 spel till Virtual Console när Wii lanseras

Är väldigt sugen att spela lite Sonic igen, det var så länge sen

Medlem

space harrier =D

Medlem

Wii
Skönt att man har lagt undan pengar till en Wii, räknar dagarna


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Det kommer nog Musenkishi, har de rättigheterna till det släpper de nog inte en sån guldgruva. Personligen väntar jag otåligt på Excite Bike och Track & Field spelen.

Medlem

har dom sagt nått om vad spelen kommer kosta? känns ju liksom lite ovärt om dom kostar typ 100 spänn styck =/

Medlem
Flakmonkey
Skrivet av hunden:

har dom sagt nått om vad spelen kommer kosta? känns ju liksom lite ovärt om dom kostar typ 100 spänn styck =/

Mellan 5-10$... så man kan väl tänka sig att det blir 50-100 kr?

Inaktiv

hade räckt med 1-2 $. Har de lagt ned mycket arbete på spelen? 5-10 $ vilket skämt!


signatur

Bättre sent än aldrig!

Inaktiv

hundra på att detta är eu listan? vi i eu kommer ju bara få eu remakes...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

borde väl gå att köpa nån collectors pack till GC för 100 kr med ett antal spel på?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

50-100kr? jo.. tjena... nästan så man får tag på kasetten (för en del av de spelen) för lika mycket, och den kan man ändå ta på!

Enda spelet jag kan tänka mig betala 50-100kr för är Super Mario Bros 64. De andra handlar mest om nostalgi, inga super spel med dagens mått. Vågar nog påstå att en del saker faktiskt blir faktiskt bättre med tiden. hmmm... $5-$10 är väl förresten mer runt 40-75kr?

btw
"Spelen kan köpas med Wii Points, vilka kostar 20 dollar för 2000 stycken. Spelen börjar på fem dollar och uppåt. " - hype.se

Flakmonkey

Främst rollspel jag kan tänka mig att köpa... sen så Zelda, Metroid, Mario, etc etc... Rollspel klarar ju av tid mycket bättre än andra spel imo, de byggger ju ändå väldigt lite på grafik utan där handlar det nästan uteslutande om storyn

Medlem

Spelen kommer köpas med Wii-points.
NES-spel: 500p
Snes-spel: 800p
N64-spel: 1000p
MegaDrive-spel:800p
PC Engine-spel: 600p

I Japan kostar 1000p 1000 yen, vilket är ca 62 kr. Köper man 5000p får man en classic-kontroller på köpet.
Kan dock sätta en slant på att de svenska priserna kommer vara mer åt 1000p = 100kr-hållet :/

Inaktiv

Hur sparas spelen? finns det möjlighet att ta backup?
Eller skapas det ett online konto som visar vilka spel man har rätt till eller hur funkar det?

Någon som vet?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Främst rollspel jag kan tänka mig att köpa... sen så Zelda, Metroid, Mario, etc etc... Rollspel klarar ju av tid mycket bättre än andra spel imo, de byggger ju ändå väldigt lite på grafik utan där handlar det nästan uteslutande om storyn

Det är här som regionslåsningen slår hårt. Tror knappast man kommer översätta så många rollspel att släppa i den europeiska regionen.
Tycker det är rejält meningslöst att regionslåsa en sån här tjänst, det är väl ändå direkt till Nintendo pengarna går och de har inte mellanhänder att ge garantier till.
Kan det överhuvudtaget innebära något annat än ÖKAD försäljning om de ger oss tillgång till samma utbud som japanerna får?

Nu tvingas jag som t.ex. inte hade haft ngt emot att spela Dragon Quest-serien på originalspråk göra ngt olagligt för att kunna det.

Medlem

Nice, och jag som funderar i tidskedet att köpa mig en Nintendo DS Lite (lol). Blir väl att vänta 1 år eller 2 innan jag bestämmer mig om jag vill köpa Nintendos Wii (vilket det säkert blir endå).

PaZ
Medlem

Jag visste ärligt talat inte att det funnits ett wario-spel till NES. är det bra?

Altered beast och Golden axe, vilka minnen!

Flakmonkey
Skrivet av Forcie:

Det är här som regionslåsningen slår hårt. Tror knappast man kommer översätta så många rollspel att släppa i den europeiska regionen.
Tycker det är rejält meningslöst att regionslåsa en sån här tjänst, det är väl ändå direkt till Nintendo pengarna går och de har inte mellanhänder att ge garantier till.
Kan det överhuvudtaget innebära något annat än ÖKAD försäljning om de ger oss tillgång till samma utbud som japanerna får?

Nu tvingas jag som t.ex. inte hade haft ngt emot att spela Dragon Quest-serien på originalspråk göra ngt olagligt för att kunna det.

Det var sant, tänkte faktiskt inte på att Nintendo regionlåste spelen på Virtual Console... undrar om Sony kommer göra samma sak med PS1-spelen man kommer kunna köpa och ladda ner till PS3 och PSP...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Melodysheep:

källa?

Shack's


signatur
Inaktiv

Gunstar Heroes $$$

Inaktiv
Skrivet av spiken:
Skrivet av Melodysheep:

källa?

Shack's

Du vet om att den sidan är amerikansk va? Och att den lineupen mycket väl inte kan vara samma som EU får.


signatur

/_\_/_\
/_\

Skrivet av snyft:

Du vet om att den sidan är amerikansk va? Och att den lineupen mycket väl inte kan vara samma som EU får.

I principen har du rätt, men Bergsala har även de bekräftat listan. Vilket, trots att Bergsala inte alltid är bäst informerade, tyder på att den även tar sig hit.

Däremot, har ni sett den japanska VC-listan? Ungefär dubbelt så lång, med starttitlar till SNES som Zelda: A Link to the Past, Donkey Kong Country och Super Mario World. Till NES kommer även Super Mario Bros. direkt från början.

Det märks vilken sida Nintendo står på...

Medlem

Men jag vill ju ha Wii men vette fan om jag ingentligen har råd

Jag vill ha GoldenEye och Perfect Dark!

Medlem

Här är några godbitar japanerna men inte vi får vid launch för er som inte läst listan (förutom de peak_performance redan räknat upp:

NES:
Gradius
Kage no Densetsu
Xevious

SNES:
R-type 3
Super Castlevania
Street Fighter 2
Fire Emblem Monjou no Nazo
Mario's Super Picross

Mega Drive:
Shadow Dancer
Puyo Puyo

PC Engine:
Adventure Island
Jaseiken Necromancer

Källa: http://www.nintendo.co.jp/wii/features/virtual_console_lineup...

Medlem

Bah, bara en N64-titel... Give me Banjo & Kazooie!

Inaktiv
Skrivet av rille_001:

Hur sparas spelen? finns det möjlighet att ta backup?
Eller skapas det ett online konto som visar vilka spel man har rätt till eller hur funkar det?

Någon som vet?

så vitt ja har läst så ska de va som steam att när du väll har köpt ett spel så finns de kvar så att säga annars ska man kunna lägga de på ett sd kort

Medlem

Suck att japanerna ska få "street fighter 2" men inte jag!

1
Skriv svar