Famitsu betygsätter de första PS3-spelen

Medlem
Famitsu betygsätter de första PS3-spelen

5 titlar med minsta betyg 7/10, verkar lovande, iofs vet jag ju inte hur mycket ens egna åsikter stämmer överrens med deras. Japsar har lite skum smak så det kan ju svänga väldigt mycket.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

det är inte mycket som stämmer överens med japsarnas smak.
kanske på äventyrs och rpg spelen men inte annars.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Flakmonkey

Tycker de stämmer rätt bra överens numera... betydligt bättre än för några år sedan... det är väl just bil och FPS-spel där den stora skillnaden ligger imo... men FPS är ju på frammarsch i Asien, så de börjar nog gilla den genren snart också ^^

Medlem

Å andra sida så har alla som skrivit om RR7 sagt att det är en riktigt bra arcad räzer


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Har för mig att halo fick typ 37/40 eller 38/40. Så bull att FPS inte kan få bra betyg hos japanerna.

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har för mig att halo fick typ 37/40 eller 38/40. Så bull att FPS inte kan få bra betyg hos japanerna.

Klart de kan få bra betyg, men de är betydligt mer svårflirtade än "oss". Jag menar om något spel skulle få 40/40 i europa/usa så skulle det ju varit Halo iom att det fått full pott eller så nära man kan komma det i princip överallt

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har för mig att halo fick typ 37/40 eller 38/40. Så bull att FPS inte kan få bra betyg hos japanerna.

Säg vad man vill om HALO men 37/40 i betyg är på tok för mycket. Sedan när har bedrövlig bandesign varit okej? Känns som att Halo är en perfekt replika på historien "kungens nya kläder"


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har för mig att halo fick typ 37/40 eller 38/40. Så bull att FPS inte kan få bra betyg hos japanerna.

Säg vad man vill om HALO men 37/40 i betyg är på tok för mycket. Sedan när har bedrövlig bandesign varit okej? Känns som att Halo är en perfekt replika på historien "kungens nya kläder"

Jag är faktiskt böjd att hålla med dig. 37/40 är ju jävligt bra. Men sen så tycker jag att Halo är grymt överskattat

Medlem

^-- Tycker faktist inte att Halo är överskattat som ett rent konsoll FPS. but that's me. Tror fangoogles måste av och att folk måste inse att release titlarna kommer inte vara mycket mer att hurra för än vad 360s titlar var när den kom.

Flakmonkey

Tycker inte heller Halo är överskattat... av alla "singleplayer"-fps jag lirat på senare år så har jag njutit mer av Halo än något annat... inte för att det är så bra bandesign, kontroll eller så, utan för att världen och storyn fascinerade mig mycket mer än den man fått se i tex Far Cry, Half-Life 2, etc... nog kontroversiellt att säga att man föredrar Halo framför HL2 här på FZ, men jag blev bara mer engagerat av Halo, trots att HL2 är bättre på i stort sett alla punkter (kontroll, grafik, etc etc)...

Men apropå de här betygen så ska man ju alltid ta spelrecensioner till en ny konsol med en nypa salt. Alla är mer entusiastiska när det är en ny konsol och skulle man ett år senare spela samma spel man gjorde vid releasen så skulle man nog många gånger ha en väldigt annorlunda uppfattning... men det är iaf skönt att se att spelen inte blir totalsågade, vilket nog många trodde och somliga säkert hoppades på

Medlem

Gilalde aldrig halo


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]Gilalde aldrig halo

Ditto.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av [Molotov:

"]Gilalde aldrig halo

Medlem

Halo var standard fps 1A.

Men jo, ska bli kul att se om betygen ser annorlunda ut utanför japansk media.

Medlem

Genji: Days of the Blade = 15/40
Mobile Suit Gundam: Crossfire = 24/40
Resistance: Fall of Man = 22/40
Ridge Racer 7 = 1/40
SEGA Golf Club = 25/40

så ska det se ut imo


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Genji: Days of the Blade = 15/40
Mobile Suit Gundam: Crossfire = 24/40
Resistance: Fall of Man = 22/40
Ridge Racer 7 = 1/40
SEGA Golf Club = 25/40

så ska det se ut imo

För du har kört alla dom där spelen?

Famitsu må ha ett system som i grunden verkar bra, men de brukar också ge ut alldeles för höga betyg. Medlet brukar ligga på 6-7 per recensent och det är sällan man ser spel under 20. Inflaerad betygsskala alltså.

Lita därför inte på att alla dessa titlar är så bra

1
Skriv svar