Cloverfield

Medlem
Cloverfield

Mitt tycke om filmen:

Imponerande. Filmen var verkligen underhållande till och med innan kaoset började. Man, eller iallafall jag, fick en stark kontakt med Lily, Rob och filmaren Hud som verkligen hade humor.

Rökeffekterna såg lite fula ut ibland, men de övriga effekterna var sjukt snygga. Mörka och gråa miljöer brukar i normala fall bli trist, men på något sätt var det tvärtom i Cloverfield. Solen som lyste upp miljön i slutet av filmen var läckert.

Om monstret (läs på egen risk):

Jag trodde först att man inte skulle se monstret förän i slutet av filmen, men så var det inte alls. Monstret såg man redan efter 15-20 min in i filmen efter kaoset startade, men bara från ovan. Första gången man såg monstrets ansikte var när gänget sprang in i T-banan. I slutet såg man monstret ordentligt, ansiktet över hela skärmen. Fyfan va grym den var! Någon mer än jag som tycker att spindlarna liknar de gröna spindlarna i Half Life 2?

Slutet var väldigt oväntat, bara poff så var det slut. Den sista repliken i filmen som utspelade sig på en

äventyrspark löd ironiskt nog: "Jag har haft en bra dag."

Jag tror och hoppas på att det kommer att skapas en uppföljare av filmen, det känns så. Jag har fortfarande frågor som jag inte fick svar på under filmen. Hur kom monstret dit till exempel? Dog Beth och Rob i slutet?

Och till sist det här med handkameran. HUVUDVÄRK OCH ÅKSJUKA?! Haha, det där har jag läst mycket om i många recensioner. Stämmer inte alls. Cloverfield är annorlunda och en jävligt bra monster film. Får inte missas på bio!

Betyget blir en stark: :):):):)/:):):):):)

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Cloverfield

Blä, nu vet man att det är ett monster iaf

1
Skriv svar