Filmatiseringen av Halo lagd på is

Robot
Medlem
Filmatiseringen av Halo lagd på is

Fegt, det visar bara att han inte vågar chansa.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

X9
Medlem

Det var ju lite synd måste jag säga.
Men om dom inte har tillräcklig budget för att göra en bra film så är det kanske lika bra att dom lägger det hela på is, då en sådan film absolut måste ha sjukt bra specialeffekter imo för att bli någorlunda okej.

Medlem

Håller med personen ovan.

Inaktiv

Spott, fräs, tvi!

Men det är ju egentligen bara bra, vill inte se nåt hafsjobb som hade kunnat blivit så mycket bättre om lite mer pengar hade funnits tillgängligt.

Go PJ my king!

Medlem

Sen när har inte microsoft pengar då.. hehe

Medlem

Tror inte det har med finansieringen att göra. Ett par miljarder kan väl MS hosta upp lekande lätt om nu filmbolagen skulle trilskas.
Vad de än säger så tror jag att problemet ligger i manus och regi.
I synnerhet manuset är avgörande för om filmbolagen (och fansen) ska köpa det hela. Specialeffekterna är knappast ett bekymmer, men en orgie i extremt välgjorda effekter utan uppbackning av substans tror jag är lönlöst. Att göra en bra film av ett bra spel är minst lika svårt som att göra ett bra spel av en bra film. Speciellt det senare kan vi ju alla räkna upp många avskräckande exempel på.
Någon som tyckte filmen Doom var bra förresten......

Medlem
Skrivet av stege99:

Tror inte det har med finansieringen att göra. Ett par miljarder kan väl MS hosta upp lekande lätt om nu filmbolagen skulle trilskas.
Vad de än säger så tror jag att problemet ligger i manus och regi.
I synnerhet manuset är avgörande för om filmbolagen (och fansen) ska köpa det hela. Specialeffekterna är knappast ett bekymmer, men en orgie i extremt välgjorda effekter utan uppbackning av substans tror jag är lönlöst. Att göra en bra film av ett bra spel är minst lika svårt som att göra ett bra spel av en bra film. Speciellt det senare kan vi ju alla räkna upp många avskräckande exempel på.
Någon som tyckte filmen Doom var bra förresten......

Hehe tyckte den var ganska underhållande, så där skönt hjärndöd action som är helt underbart dagen efter man röjt loss lite


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Fegt, det visar bara att han inte vågar chansa.

Naj, han vågade ju chansa med att be om att få göra LoTR trotts sin tidigare bakgrund av filmer. Så nog tror jag att han vågar, men det är nog fler saker som speler in i det här beslutet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Sen när har microsoft ont om pengar?

Inaktiv

Det är inte Mikromjuk som producerar filmen.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av KlosterKatten:

Fegt, det visar bara att han inte vågar chansa.

Naj, han vågade ju chansa med att be om att få göra LoTR trotts sin tidigare bakgrund av filmer. Så nog tror jag att han vågar, men det är nog fler saker som speler in i det här beslutet.

Kanske just därför han inte vågar nu. Han har ju gjort sig ett namn i branchen. Kul att gå från bra regisör till "Uwe Boll"-regisör

Medlem

Det är inte Peter Jackson som ska regissera filmen.

Medlem

bra Hoppas att han insåg att det var m$ propaganda ...

Jee
Medlem

Hoppas den kommer någon gång iallafall. Och hoppas att den blir bra.

Skrivet av Calle Johansson:

...inte det sista vi hör från från filmen.

Var bara tvungen att påpeka det.


signatur

Eller inte?

Inaktiv
Skrivet av stege99:

Någon som tyckte filmen Doom var bra förresten......

Japp!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Bättre med en bra film om 10 år än en kalkon film om ett år.

Medlem

Kan bara säga....SAY WHA?!!!


signatur
Medlem

Lika bra det, det finns tyvärr gott om dåliga spelfilmer.

1
Skriv svar