Projektet

kit
Medlem
Projektet

Tja!! Kul att ud läser det här om du gör det, har inga direkta förhoppnignar, det är ju första inlägget hehe. Lika bra att jag säger det på en gång, jag e rätt kass på att stava och skriver snabbare än vad jag egentligen har fysisk kapacitet till så det blir ganska mycket fel ...och vem orkar korrekturläsa allt, nä det är nästa roligare om man inte går tillbaka och ändrar i det man skrivit, blir mer av en "äkta" blogg då på något vis

Nu till det väsentliga..

..eller nej först lite mer om mig själv.

Som sagt så pluggar jag på Sthlms Universitet vid Pedagogiska Institutionen på ett program som heter Multimedia: Pedagogik och Teknik. Vad det innebär tar helt otroligt lång tid att förklara egentligen, tro mig jag har försökt många gång på mång olika fester och tillställningar hehe, och värre blir det väl nu när man ska börja gå på arbetsintervjuer, men det är fasligt kul också för:
"Alla människor gillar i grunden att prata om sig själva"
Det är inte så jobbigt, men pedagogik är inte vad pedagogik är i vardagligt tal, alltså det har egnetligen ingeting med att vara lärare att göra! Pedagogik innebär att förstå människan utifrån dess förutsättningar (världen omkring oss) och att skapa mening, det kan man säga är själva grunderna för pedagogikens alla inriktningar, tillsammans med identitetsskapande.

På mitt program blir vi bra på att förstå detta utifrån och i Digitala miljöer Jag kan berätta hur mycket som heslt om detta egentligen och om forskning jag har gjort och annat, men jag tänkte faktiskt fokusera på vad ajg tänker just nu fölr tillfället, bara vardagliga tankar som dyker upp.

Så eftersom jag satte rubriken Projektet så borde jag ju egentligen skriva om vårens projekt som vi precis kommit igång med men jag tar det i mitt näst inlägg istället, för det är blev ju mer lite bakgrund och det är ju bra det med antar jag. Håll utkik efter nästa inlägg

#blogg

Medlem
Projektet

För att vara ett svårdefinierat ämne, pedagogik, tycker jag att du ger en bra förklaring. Enkel och rakt på sak! Jag tror jag fattar vad det handlar om nu, det där med pedagogik

1
Skriv svar