GameTrailers utser världens tio läskigaste spel

Medlem
GameTrailers utser världens tio läskigaste spel

Doom 3 var aldrig läskigt i mina ögon, inte ens på natten med sorroundsound.

F.E.A.R. skrämde skiten ur mig den första timmen ungefär, sen blev det repetivt.

Silent Hill är nog det spelet som skrämt skiten ur mig mest, men var under 10 då så


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

skillnad för mig, jag var modigare när jag var yngre... snacka om att gå åt fel håll

Medlem

För mig är det tvärtom, F.E.A.R. tycker jag inte är särskilt läskigt, men Doom 3 däremot... Silent Hill-serien är helt underbart sjuk

Medlem

Eternal Darkness har jag klarat men enda anledningen är att jag hade 2 polare över som stannade i en vecka som kunde hålla mig sällskap under resan. Kan säga att handkontrollen flög ur händerna på mig och det skreks en hel del under det spelet... ooh the memories.

Silent hill har jag spelat lite... skulle aldrig våga spela det ensam. Samma går med F.E.A.R. Spelade det lite... stängde av i tutorialen och det var det... vågade inte spela längre.

Lättskrämd som man är så blir jag rädd av det mesta i spel (och irl) som jag inte är beredd på. Kan ju nämna att jag idag spelade ett fps (händer inte ofta) och vände mig om för att möta en elaking precis brevid mig och fjoff så reagerade jag genom att hoppa över kanten och dö ^_^


signatur

osv.

Inaktiv

FEAR-skräck är förutsägbar, inte Doom 3. Psykologisk skräck är bäst. <3


signatur
Medlem

Tvärtom

Doom 3 är INTE psykologisk skräck, Doom 3 har en rätt raktpå skräck. Tycker F.E.A.R har utmärkt skräck. Spelade igenom expansionen och en scen speciellt är bland det obehagligaste jag upplevt.

Sedan finns alltid Silent Hill, en klass för sig själv. Men varför i helvete väljer dom att visa gamla Silent Hill när t.ex 2:an var bra mycket bättre/läskigare. Likaså visar dom nån jäkla snes version av AvP när första AvP till PC var riktigt läskigt.

Inaktiv
Skrivet av Pettor:

Tvärtom

Doom 3 är INTE psykologisk skräck, Doom 3 har en rätt raktpå skräck. Tycker F.E.A.R har utmärkt skräck. Spelade igenom expansionen och en scen speciellt är bland det obehagligaste jag upplevt.

Sedan finns alltid Silent Hill, en klass för sig själv. Men varför i helvete väljer dom att visa gamla Silent Hill när t.ex 2:an var bra mycket bättre/läskigare. Likaså visar dom nån jäkla snes version av AvP när första AvP till PC var riktigt läskigt.

Oj min mening blev lite felformulerad, precis, Doom 3 är primitiv skräck. Och skräcken i FEAR är mer tillfredställande än skrämmande. Extraction Point har ganska sjuk skräck, flygande lik, mamma som ammar sitt barn på bb och sedan flyger in i fönsterrutan och skriker, rycker på huvudet.


signatur
Medlem

MEH!
This video may contain content that is inappropriate for some users

Jag blir aldrig rädd i spel, däremot kan jag bli riktigt jäkla nojig
Silent Hill var nog värst i det avseendet. Jäklar vad jag gillade det spelet :heart:

I fear hände inte så mycket. Jag hoppade till vid ett tillfälle. Jag hade rensat ett rum strax innan man mötte ninjorna första gången. Jag var helt säker på att det var rensat och kröp fram försiktigt och letade efter ammo eller liknande. Dessvärre hade jag glömt bort medipacket på bordet som jag såg för fem sekunder sedan.
När jag kröp för nära bordet och ovetandes plockade upp medipacket så klickade det till vilket fick mig att hoppa till, göra en 180 och sätta tre kulor i väggen bakom på ren reflex

LOL Lie|
Jag har en polare som är precis likadan.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Lie|:

vände mig om för att möta en elaking precis brevid mig och fjoff så reagerade jag genom att hoppa över kanten och dö ^_^

Om du menar irl, så är jobbigt, t ex när man smyger igenom en lång korridor då man är som mest spänd, så kommer syrran och knackar på axeln.


signatur
Medlem
Medlem

Tyckte Eternal darkness var "mysläskigt", inte så att det skrämde en. Ljudet i det spelet är för övrigt OMFG! bra, iallafall musiken och bakgrundsljuden.

Doom 3 bjöd på för lite variation och på så vis blev det inte läskigt efter ett tag.
Resident evil är också lite av ett "mysläskigt" spel. Skulle ha vilja lägga in RE4 på deras lista också.


signatur

<3

Medlem

Bravo Bravo

Bra lista bortsett från doom 3 som jag nog inte skulle ha tagit med över huvud taget. För att bli rädd så måste det finnas mera pauser i skjutandet så att man hinner tänka till emellanåt.

Bra förstaplats i alla fall


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

nr 2 på listan verkade jävligt läskigt.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Likaså visar dom nån jäkla snes version av AvP när första AvP till PC var riktigt läskigt.

Det AvP:et var ett Jaguar spel, inte SNES:)
Bevis: http://www.mobygames.com/game/jaguar/alien-vs-predator


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Inaktiv

Jag tyckte Blood va jävligt läskigt när ja spelade det, det var dock ett antal år sedan, men jävlar va rädd jag var då!
Nu tycker jag man kan förutse nästan all skräck, men FEAR lyckades få mej att hoppa tillbaka lite då och då.


signatur

.

Medlem
Citat:

Likaså visar dom nån jäkla snes version av AvP när första AvP till PC var riktigt läskigt.

Tss.... Alien VS Predator till Atari Jaguar var helt underbart! Speciellt med tanke på hur pass länge sen det var det släpptes. Ett stilbildande spel med grymt läskig stämning.

Själv håller jag på Doom3 tillsammans med Call Of Cthulhu - Dark corners of the earth som dom läskigaste spelen någonsin.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av aar88:

FEAR-skräck är förutsägbar, inte Doom 3. Psykologisk skräck är bäst. <3

Tvärtom i mina ögon, Doom3 var sjukt förutsägbart, var ju så man gick baklänges vissa tillfällen för man visste att plopp, så stod det en zombie där som skulle slå en i ryggen.. Fear däremot gav betydligt fler överaskningar, var lite väl mycket office-action i vanilla dock, spelar Extraction Point (expansionen) nu som är ruskigt härlig, lite mer skräck å skumma saker i den

edit: oj, nvm, såg att du hade råkat skrivit tvärtom

Medlem
Skrivet av Ymer:

nr 2 på listan verkade jävligt läskigt.

läskigaste i dedär spelet kändes nästan som konsol-kontrollerna.. jag skulle få panik om det kom ett spöke rakt framför mig å jag skulle försöka springa därifrån.. hatar konsolkontroler med nå äcklig fast kamera i 3dpersonsperspektiv

Medlem

FEAR var inte ens med på listan


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Det läskiga i Doom 3 är ju själva stämningen, ingen musik utan bara tungt med ljud överallt omkring en. Smygandes omkring i mörkret, letandes efter ljudloggar och annat mys. Sedan när shockeffekterna dök upp var inte de så läskiga, men stämningen lyckades de med

Listan var ganska bra. The Sufferings monster är en klass för sig själva nästan, sprutor i ögat :/

Inaktiv

och hur FAN kunde Clive Barkers Undying INTE vara med ??!.. menar att DOOM3 är med men inte undying . haha ?

Det är tamejfan ett hån.

nä, bättra på eran research tack gametrailers

Medlem
Skrivet av aar88:
Skrivet av Lie|:

vände mig om för att möta en elaking precis brevid mig och fjoff så reagerade jag genom att hoppa över kanten och dö ^_^

Om du menar irl, så är jobbigt, t ex när man smyger igenom en lång korridor då man är som mest spänd, så kommer syrran och knackar på axeln.

Jag brukar inte smyga i långa korridorer irl men jag hade en bästa kompis som gillade att skrämma mig lite titt som tätt så varje gång jag ska gå runt ett hörn och det är någon nära så hoppar jag till. Skojjar inte så många gånger man gått hemma och brorsan kommer runt hörnet sammtidigt som en själv och man hoppar till.


signatur

osv.

Medlem

Kul att Dark Seed fick vara med, det hade helt försvunnit ur minnet. Om jag inte minns fel var det spelet det första som gjorde mig riktigt obehaglig till mods. Dessutom var laddningstiderna med en A500 utan hårddisk skrämmande i sig.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Inaktiv

Det läskigaste av dom är ju lätt silent hill 4 :the room.:P Dock är ju jag 12 år så...

Medlem
Skrivet av Pettor:

Sedan finns alltid Silent Hill, en klass för sig själv. Men varför i helvete väljer dom att visa gamla Silent Hill när t.ex 2:an var bra mycket bättre/läskigare. Likaså visar dom nån jäkla snes version av AvP när första AvP till PC var riktigt läskigt.

För silenthill till psx var nytt när det kom, inget annat spel tidigare hade ens kommit i närheten av den pyskologiska skräck. Illa fall inte på psx. Plus att ettan var mycket läskigare och obehagligare än vad tvåan var i min mening, tackvare just det kassa ljudet och grynigheten.

Och det där var AvP till jaguar, ett av dom få spel som var värt att äga till den. Helt underbart spel för sin tid.

Skribent
Skrivet av bleak:

och hur FAN kunde Clive Barkers Undying INTE vara med ??!.. menar att DOOM3 är med men inte undying . haha ?

Det är tamejfan ett hån.

nä, bättra på eran research tack gametrailers

Håller med till 100%

Medlem

Thief III Deadly Shadows....ok inget skräckspel men stämningen i hela spelet påminner om den där "mysskräcken" som nån nämnde tidigare. Fast även om spelet inte är nåt renodlat skräckspel så är banan The Shalebridge Cradle fortfarande det mest skrämmande jag upplevt i något spel eller film för den delen. Satt o kallsvettades trots att morsan var i rummet intill och snackade med mig:D

Inaktiv

det finns inga läskiga skräck spel har spelat alla silent hill spel förutom 5:an och dem är inte läskiga. f.e.a.r skit spel blir inte ens skraj. doom spela igenom tråkigt vad är det som är läskigt i det spelet. alien vs predators inte ens det spelet är läskigt. har suttit och spelat dem till klockan 12 på natten

1
Skriv svar