Lägesrapport för BF2142

Robot
Inaktiv
Lägesrapport för BF2142

brukar inte vara så negativ mot EA men är det inte samma skit som dom började med i BF2???

Medlem

Jag förstår inte hur de kan misslyckas med att fixa anslutningsproblemen med tanke på att de har gjort en online-FPS-titel innan. Är det ett annat team som har gjort om allt från grunden eller har de tagit koden från BF2 utan att ändra i den?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Haha, överaskande, gg EA.

Medlem

Fan det är ju standard numera att man inte kan köpa spelen förens efter ett halvår då de värsta buggarna blivigt lösta.
Kassa EA som pumpar ut spelen så fort som möjligt och sen får man en halvfärdig produkt på marknaden.
Pajasföretag.

Medlem

"Spelet dras med ett par problem"

jag skulle nog säga att hela spelet är ett problem.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skulle inte jag göra, jag har inte haft ett enda problem med spelet, och har spelat det många timmar. Gillar det skarpt, och jag tror ni skulle ändra åsikt om ni gav spelet en ärlig chans att etablera sig.


signatur

Nämen!

Medlem

Bra att dom jobbar på det,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

WeX
Medlem

Har ni problem med det ovanstående finns det en enkel om än brutal lösning:
pröva att ta bort mappen
C:\Program\EA Games\Battlefield 2142

det löste problemet för mig...


signatur

Boom headshoot!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Skulle inte jag göra, jag har inte haft ett enda problem med spelet, och har spelat det många timmar. Gillar det skarpt, och jag tror ni skulle ändra åsikt om ni gav spelet en ärlig chans att etablera sig.

Problemet är väl snarare att folk har gett det en ärlig chans, men lagt ner pga. alla buggar som yttrar sig.

Jot
Medlem

*stryker 2142 från inköpslistan*

Alltså, spelar ÄR roligt och actionfyllt men.... historiken för DICE-spel och evigt patchande har satt sina spår i mig... frågan är om situationen hade varit annorlunda med en annan utgivare? Vi hade säkert sluppit flopparna som dök upp från Kanada, men det är inte utgivaren som skapar spelet... produkttestare gör sitt jobb, dom kan inte göra annat än att testa... såååå.. i slutänden är det ju produktionsbolaget som till huvudsak står för resultatet...

Synd att DICE som den största svenska spelfabriken är den som representerar vårt land...

Vad har hänt med spelglädjen, både att skapa och att använda? Är det att man blivit äldre och inte längre har ett barns ovetande? Eller är det industrin som är problemet?


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem

Jag får intrycket att många av de som gnäller mest över buggar i detta spel på diverse forum inte har spelat det. I många fall har de gnällt i ett halvår före spelet ens kom ut.

Det måste vara någon slags besatthet som får folk att engagera sig så otroligt i att skriva om "bojkott" och hur dåligt spelet är i stället för att skriva vad man tycker en eller ett par gånger och sedan gå vidare.

Medlem

Man blir inte förvånad. Sådanna problem som 2142 dras med skall inte förekomma i en färdigt spel. Mycket dåligt gjort EA/DICE!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Spelet dras inte med massa buggar däremot av nåra riktigt irriterande buggar.

iaf jag har iaf kul med spelet det är det viktigaste


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Till er som undrar om vi som klagar på spelet har verkligen spelat det. Svaret är självklart ja!. Det "färdiga" spelet då. Var i betan också. Kan säga en sak om BF2142. Det är en stor bugg! Har spelat bättre betaversioner av andra spel än det här skämtet.

Titanbanor är ospelbara då det laggar alldelles för mycket. Konstigt nog laggade det mindre i betan fast där försvann titanen ibland, kunde se igenom den och kunde krocka två titaner osv...

Fler buggar...

Ibland krävs det flera försök innan man lyckas kniva nån då det buggar...skitroligt om den man försöker kniva vänder om sig och dödar en...

Man kan inte spawna på squadleadern ibland.

Upplåsta vapen/grejer finns inte att välja.

Lagg efter ett tag som till slut gör att man måste starta om.

CTD Crash to deskop.

Spelet hänger sig och man får felmedelande.

Man kickas av punkbustern utan anledning.

Osv....

Dessutom är bara hälften av banorna bra. Vapen är oballancerade och tråkiga. Få fordon och tråkiga banor. Spelet är ett skämt. Ibland kan det dock vara kul men det är inte alls prisvärt att köpa BF2142. Ni som funderar över spelet köp nåt annat så ni slipper bli förbannade bara och måste ni bara ha BF2142 undvik Titan-banor då de är helt ospelbara med lite mer folk. Köp BF2 istället och spela det. Sedan när ni har tröttnat spela moddar till BF2. Mycket bättre än BF2142.

Medlem

Har spelat några dagar nu, märkt några få buggar och stats-strulet dom hade, annars tycker jag det är hyffsat roligt, men det känns lite torrt på något sätt.

Måste säga att fullversionen funkade mycket bättre för mig än demoversionen, där hade jag massor med punkbuster problem, alla servrarna var för gamla för mig förutom nån enstaka, provade pbsetup och körde filerna manuellt men samma problem.

Medlem

Har inte märkt några större buggar i spelet förutom möjligtvis seg uppdatering på "stat" databasen. Tycker spelet är hur kul som helst. 48 players titan banor laggar inte alls för mig utan funkar felfritt du har nog bara en dålig lina.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Den enda buggen som verkligen irriterar mig är när jag ska "kniva" någon. Jag står och viftar som Norman Bates i evigheter utan att något händer tills mitt tilltänkta offer vänder sig om och skjuter mig.

Några andra buggar har jag inte märkt av på ca 10 timmars spelande. Spelet har kraschat en gång då WinAmp fick för sig att dra igång och "kicka" ut mig till desktop.

Jag har inte spelat så mycket Titan-mode men de gånger jag provat så har det inte varit mer lag än annars. Det beror väl kanske på serverns kapacitet?

Medlem

bra jobbat EA, fortsätt bara sådär så får vi se hur allt slutar

Medlem

man ska inte ge sig i kast med nytt spel innan man fixat tidigare spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har _aldrig_ blivit kickad av PunkBuster i BF2142. Måste ha tur, ve vet?

De två största buggarna jag inte gillar är att man missar sjukt ofta med kniven. Lagget som uppstår i Titan-skepped då skeppet rör sig.

Medlem

Om folk tänker "yeah, right.." när EA/DICE säger att de arbetar på problemen så är det ju helt befogat. Tror de fortfarande kommer outsource:a buggfixandet till någon billig utvecklare.

Medlem

En grej som stör mig i både bf2 och bf2142 är när jag spelar i LAN vill jag ha alla grejerna unlocked. Tycker gott att det ska vara tillgängligt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Testade demot lite och tyckte väl det verkade sjysst. Gillade idén med Titan läget. Kunde dock aldrig spela mer än 3-5 minuter innan jag slängdes ut till desktop och fick ett "BF2142 orsakade ett allvarligt fel och måste avslutas" ruta. Helt klart omotiverande att köpa efter det och är det ännu mer som strular så är det ju bara att fortsätta vänta på Quake Wars då och hoppas på att det blir stabilare!

/ LordDaimos

Medlem

Jag gillar BF2142 skarpt. Och även med buggarna så tycker jag det är bättre än BF2. Och så många buggar är det inte faktiskt. CTD och Punkbuster problemen har jag haft ibland. Och det där med unlocksen händer också ibland. Spelar knappt titan mode pga lagget, men annars tycker jag spelet är grymt bra. Vapnen och banorna, och bilarna m.m. Riktigt bra. Jag är nöjd.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Spelat demot men kastas ut varje gång. Således ser jag ingen anledning till att köpa spelet. Och de här nyheterna gör ju inte saken bättre.

För fan, EA har varit i branschen hur länge som helst, släppt flera Battlefield-spel förr. Och efter misslyckandet (när det gäller buggar) som var BF2 så borde de ju ha lärt sig en läxa. Visst, (semi)öppen beta till 2142 var ju bra, men man ska alltid ha solid QA.

Serverbekymren kan ha kommit som ett resultat av många spelare, vilket inte gick att testa under betan som hade färre spelare. Men likväl har de flera liknande spel under bältet sedan tidigare; sånt här ska inte hända.

Nej, jag gillar inte EA, men jag har aldrig heller bashat på dem utan anledning. Faktumet är att det finns företag som släpper sina spel när de är färdiga, som har vettig patchning och som som ett resultat är respekterade och har en lojal fanbase.

EA är fortfarande för kortsiktigt vinstmotiverat för att jag ska lita på dem. Frågan är när den stora massan inser det och får dem att ändra sig.

1
Skriv svar