Age of Empires III: The WarChiefs

Robot
Age of Empires III: The WarChiefs

Nära ett år sedan Microsoft släppte den väl mottagna RTS-titeln Age of Empires III har en första expansion sett dagens ljus. Med indianstammar, en grabbnäve nya enheter samt en ny kampanj skall Age of Empires III: The WarChiefs åter sätta förra höstens största strategititel i blickfånget. Följ med FZ på en förvånansvärt kort och tekniskt besvärlig resa genom ett krigshärjat Nordamerika i regi av utvecklaren Ensemble Studios.


Medlem
FZ testar Age of Empires III: The WarChiefs

Jag spelar uteslutande mot datorn och det som gör AoE3 kortlivat för min del är att kartorna är på tok för små och mängden folk är max 200 pers... helt miff.

Empires däremot, där kan man fylla en kontinent med folk om man känner för det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Håller med recensenten om att det är dåligt med spel som inte installeras som de ska. Men även om en recension är högst subjektiv kan man inte slänga ur sig fraser som att de inte ens skulle ha provinstallerat expansionen. Det är osakligt och om man tänker efter är det också helt orealistiskt. Uppenbarligen har de inte bugtestat installationsprogrammet ordentligt men det är inte samma sak som att de släppt expansionen utan att ens testa vilket recensenten ger sken av. Eller han kanske känner till något som jag missat?

Kort och gott: även om ett spel/expansion är rent skräp så kan man vara saklig när man beskriver det.

Medlem

Recensenten kanske tyckte att om de hade prövat att installera så skulle de ha märkt att det var knasigt?

Personligen hållar jag mig nog till EEII i väntan på Supreme Commander. Jag tycker att styrsättet i aoe känns klumpigt, vilket kanske är en vanefråga, samt att enheterna har sådana miffoproportioner


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Personligen hållar jag mig nog till EEII i väntan på Supreme Commander.

Jag har slarvat bort min EEII skiva! Bhuhuhu... *snörvel*


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Håller helt med recensenten - sjukt att det inte går att installera utan trixande. Riktigt många som haft samma problem - läs på agecommunity. Jag fick installera om age3 sen war chiefs direkt.. har för mig att det är 2006 och detta inte är den första expansionen som gjorts.

(Tycker samtidigt age3 och war chiefs är hur roligt som helst - i lan med/mot en polare)

Medlem

Supreme Commander vill man ju ha längtar.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Jag hade då inga som helst problem med att installera mitt exemplar.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Svartsmurfen:

Personligen hållar jag mig nog till EEII i väntan på Supreme Commander.

Jag har slarvat bort min EEII skiva! Bhuhuhu... *snörvel*

Näääääh! :'(
Nu tycker jag ju synd om dig, dock finns en billig tröst:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=28684

Beträffande jobbiga installationer så måste jag ju påpeka att de inte är det enda företaget som har problem med detta. Inte för att jag tycker att det är OK bara därför.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar