Supreme Commander plåtat

Robot
Medlem
Supreme Commander plåtat

Vattnet var fint iaf

Medlem

Det skulle vara intressant om ni kunde skaka fram bilder på UIt... hart hört att det skall vara, hmm, speciellt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

synd att betan till Supreme Commander är bara för subscriber på fileplanet hade varit skojsigt att testa det

verkar iallafall bli rikigt coolt.

Medlem

Jo läste nånstans att UI typ tog 50% av skärmen vilket känns lite jobbigt.

UI Ground Control 1 har typ det bästa ui jag sett. Minimaliskt med lite små knappar på sidorna för squads och formationer smat en minimap. Ingen stor klump som inte var genomskinlig osv som många spel kör på t.ex. DoW eller Warcraft. Dock är ju GC 1 ganska annorlunda till spelsätt och kräver inte alls lika mycket knappar för bas bygge osv som ett spel som supreme commander men att ha en ui som täcker större delen av skärmen känns lite väl 90 tal typ


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

jag har testat betan och kan säga att den är en stor besvikelse, prestandan är helt ok, fast med tanke vilken rig jag har så kommer endast folk med nyare hårdvara kunna spela det, GUIt är fruktansvärt och helt oanvändbart. tar upp 35% av totala skärmytan. iofs är det en beta och jag hoppas dom fixar till till hela, ärligt talat så är Ta Spring 300% roligare och betydligt fräckare.
Enda grejjen jag saknar i spring är att träden välter när man nukar ;). www.ta-spring.com (openSource remake av ta)

Medlem

UIn tar upp rätt mycket plats på skärmen när man kör i 1024x768 men när man ökar upplösningen blir den betydligt mindre.

I hela spelet så ska man kunna ändra den som man vill.

Inaktiv

Tycker TA:SC har bland de ologiska sätten att hantera spelet på. Man kan t.ex inte klicka på kartan för att komma dit på skärmen, utan man måste zooma ut, sen zooma in etc... sjukt jobbigt...

Medlem

Man kan klicka visst på kartan och komma där man ska, det är därför man har radar, jag är med och testar betaversionen så jag vet

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

jag har testat betan och kan säga att den är en stor besvikelse, prestandan är helt ok, fast med tanke vilken rig jag har så kommer endast folk med nyare hårdvara kunna spela det

Det skalar faktiskt riktigt bra så det ska nog gå att ha ganska gamla datorer. Fast jag håller med om att UI och styrning är helt knäppt. Än så länge iaf.

Medlem

vad snackar ni om, betan är ju alldeles alldeles.. underbar! härligaste RTS:et jag lirat hittils! visst, det har sina skavanker, men det är ju trots allt första betan så sånt går inte att gnälla på hur som helst. GUI'n är lite stor ja, kör 1280*1024 å då funkar det väl bättre än 1024*768, men som sagt, lär vara annorlunda i retail ska ni se.

sjukt massivt spel, nukes i SC går inte att jämföra med nukes i många andra spel, å antalet enheter man kan ha... mumma

jojon, betan är inte bara för fileplanet-subscribers. var en massa tävlingar å grejer där de gav ut betakeys tidigare, å fileplanet-nycklarna tog ut redan första dagen, så ingen ide att subscriba för ni lär inte få nån ändå :/

Medlem

Laddar ner TA: Spring nu... om det är nåt å ha så kommer den rekommenderas till några klanpolare som är gamla TA fans

Har sökt till Supreme Commander betan, men inte kommit in ännu (inga keys tillgängliga enl. Fileplanet).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

Har spelat betan rätt mycket nu och kan säga att fast jag var rätt besviken efter första omgången har spelet vuxit rejält efter det. Prestanda problem har jag inte märkt av, kan beror på att jag just köpt ny speldatorn i och för sig :-D. Att sedan UI:n tar upp halva skärmen är faktiskt rätt jobbigt. UI:n ska dock som sagt gå att ändra på som man vill när spelet släpps. Annars är det en hel del småproblem, inga (eller allt för krångliga hotkeys), , man kan inte förflytta sig mha minimapen, inga varningljud om man blir attackerad osv. Dom problemen tror jag dock kommer vara fixade om inte till den öppna betan så iaf tills spelet släpps.

Annars så tror jag inte spelet är för alla andå. Det är rätt stort och mycket att hålla reda på hela tiden. Matcherna kan kan ofta ta rätt lång tid. På större kartor är det svårt att komma under timmen och på dom mindre utnyttjar man oftas bara några få enheter. Men om man (som jag) gillar stora och långa bataljer med många (och sjuka) enheter så är det svårt att inte bli såld

Medlem

Oooh, det ser så fint ut!


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem
Skrivet av jojon:

synd att betan till Supreme Commander är bara för subscriber på fileplanet hade varit skojsigt att testa det

verkar iallafall bli rikigt coolt.

Nej man behöver inte vara subscriber

Även de som hade reggat sitt Dawn of War-spel hos THQ.co.uk blev inbjudna till betan.
Kul drag, helt klart.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

ser fett ut.. men lite väll leksaks liknande =/


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Flygplanet på första bilden liknade SR-71:an.
Ska det vara det omtalade spaningsflyget då?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Kört Betan endel nu, sjuukt kul spel. Stör mig inte speciellt mycket på UIn, kör 1360x768 (widescreen). Det enda som är jobbigt är att min CPU är inte är helt asfet, inte heller min ram, 2,2ghz cpu och 1gb ram. Så de feta arméerna och grejer vill sig inte speciellt bra. Men annars är det ett helt askul spel. :).

Medlem

ska bli intressant o se om man får en nyckel, ska komma en till batch frågan är när.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

prestandan är helt ok, fast med tanke vilken rig jag har så kommer endast folk med nyare hårdvara kunna spela det

Skulle ju vara intressant att veta vad du har för hårdvara när du kommer med ett sådant utlåtande...

Nå? Ut med språket pöjk, vad har du under huven?

Medlem

på min burk flyter det hyggligt ända tills man försöker sätta världsrekord i antal enheter eller låter datormotståndarn få allt för mkt plats å han börjar massproducera prylar, då kan det gå rätt trögt..

att ha 900 enheter på skärmen som håller på att ställa upp sig i en snygg formation får även min burk (Conroe E6600, 2 gig ram och ett X1900XT 512MB ) att kvida, men svårt att säga hur retail blir då spelet inte är speciellt optimerat än.

Medlem
Skrivet av smorgar:
Skrivet av b0bl00i:

prestandan är helt ok, fast med tanke vilken rig jag har så kommer endast folk med nyare hårdvara kunna spela det

Skulle ju vara intressant att veta vad du har för hårdvara när du kommer med ett sådant utlåtande...

Nå? Ut med språket pöjk, vad har du under huven?

Jag sitter på en E660 , 2 GB CL4-4-4-12 minnen, Asus P5B deluxe och ett X1900Xt 512mb.
Spelar i 1680x1050 då min skärm är 20" wide.
Spelet flyter fint men det är ooptimerat, min polare däremot sitter med en amd 3.2 med 9800 pro.. spelet är typ mer eller mindre ospelbart efter 20 min in i spelet pga minnesläckage i koden osv..men det är beta och blir förmodligen bättre, men ta spring är sjukt mycket bättre överblick i än detta, GUIn är hopplöst värdelös enligt mig iaf. Sen är det ju beta men jag är faktist inte speciellt imponerad, filmerna visar dessvärre en annan vinkel på det, men jag är säker att det kommer bli bättre än vad det är nu, det är trots allt en mpbeta av ett spel som inte kommer om föräns ca 6 månader..

Pöjk,? jag är ju gammal (23)

Inaktiv

Sitter på nästan precis samma burk som ovan (har 256 mb x1900 istället) och spelet flyter verkligen fint. Segar bara när alla motstodaren enheter exploderar samtidigt som när man lyckats komma åt hans commander.

Har hört det sägas att det är processorn som är flaskhalsen för de flesta annars, dual core är att föredra i betan just nu. Detta kommer väl säkert bli bättre men jag tror det kommer bli knepigt för lite äldre burkar.

Medlem

Ser sjukt fint ut, ett av mina favoritspel till PC genom tiderna var just Total Annihilation så har väntat länge på en riktig uppföljare.

Medlem

Jag-gilla-vad-jag-se!

Urk, argh, urgh!

Jag-vill-ha!

Urrrrgh.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

åhhhh va härlig grafik:D ser ut som ett riktigt blänkande leksakskrig:D haha


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Bra kamouflerade enheter och byggnader (klarblått och -rött), verkligen... Är inte alla texturerna klara för det blåa laget än eller vad är det som har hänt?

Jag tycker spelet som sådant verkar fränt (har sett film), men den grafiska stilen är väl så där.

Kom inte heller med i betan.

Medlem

Grafiken kommer ju inte vara bäst med så mycket enheter, men tycker det ser bra ut när man tänker på storleken.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

tycker det ser bra ut oavsett storleken

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=35620

Cybrans enheter är så sjukt snygga

Medlem

Jag tyckte det var ganska tråkigt. Men jag tyckte ju också att company of hereos också inte var nått speciellt så det är väl mig det är fel på.

12
Skriv svar