Punch Out

Skägg.
10 Chambers
Punch Out

[fright][ia=2029 Koda mig][/fright]Satt och lirade #Punch Out för några dagar sedan och i kombination med [n=23542 nyheten] om #FaceBreaker började min hjärna spinna. Varför inte ett boxningsspel i flashform med samma enkla upplägg. Höger- och vänsterknappen utdelar höger- och vänsterkrokar medan rörelser i sidled används för att undvika slag. Kanske kunde hastigheten i rörelserna också öka skadan slagen gör; en vänsterjabb tillsammans med snabb rörelse till höger blir en rejäl smocka. Båda knapparna kanske sätter upp garden. Etcetera och så vidare.

Hade jag utvecklat mitt kodande längre än en handfull kommandon i [[Qbasic]] skulle dessa rader inte funnits. Istället hade jag länkat till det färdiga spelet.

#blogg


signatur
Medlem
Punch Out

Knip en distanskurs i java alternativt c# då dessa är hyfsat enkla objektorienterade språk att utveckla i. Om intresset finns.
Tror Uppsala eller Malmö kan tänkas ha något sånt. Högskola är ju gratis, och gratis är gott.

Tyvärr tar det ju ett tag att vidareutveckla sina kunskaper för att kunna göra något roligt med det men det får man ju ta senare.

Skägg.
10 Chambers

I'm a player, not a (code)monkey! Tack för tipsen iaf.


signatur
1
Skriv svar