Veckans fråga: Hur många spel köper du per månad?

Medlem

Shit den var enkel, Defcon via Steam och Oddworld: Stranger och Black, så många spel har jag inte köpt på länge... Tänkte köpa Oblivion men när de envisas med att inte skeppa hela spelet på en gång och dessutom inte fixa buggarna och använda sig av vettig teknik så att prestandan blir högre (Level of Detail) så får de banne inte mina pengar då spelar jag heller Daggerfall eller Angband.

Medlem

visar ju bara hur många som egentligen laddar ner för det är väldigt högt antal bara för att vara på FZ som så många som INTE köper.

URK
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

visar ju bara hur många som egentligen laddar ner för det är väldigt högt antal bara för att vara på FZ som så många som INTE köper.

även om man skulle ladda ner så laddar man inte ner över 2 spel i månaden.det blir 24 spel / år. det kommer inte änns 24 spel på ett år som är bra kanske 10st och 5 är värda att köpa. jag köper spel för att spela inte ha som samlar obejkt. även om jag har massor av spel så blir det mest att man köper dem spelar igenom sedan lägger på hyllan. detta året har varit jätte lite spelande på grund av att man har tjej och jobb.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Typ 2-3 spel om året, jag tror det är rätt vanligt. Det finns helt enkelt inte så många spel man är intresserad av att man köper många fler än så. Jag köpte nyligen Thief:DS på DVD för det är så sabla bra, erkänner att jag testade det piratat för länge sedan men är spelet bra nog ska man köpa det.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Tja... ska släppas 2 Guild Wars spel om året, så det är dessa 2 per år man köper.


signatur

8)

Medlem

Under vanliga år.. 1-3 spel.. Fast i år är jag upp i 6-7 spel

Behvöde lite spel till Xbox360. Sen en himmla massa sköna lir till datorn också Plus nått till PSPen.. Phew..

Inaktiv

Shiit jag har nog köpt runt 6-7 spel den här månaden, hela forgotten realms serien ^^, Icewind dales 1+2 och expansion, baldurs gate 1+2 och expensionerna.

Medlem
Skrivet av EtriX:

Shiit jag har nog köpt runt 6-7 spel den här månaden, hela forgotten realms serien ^^, Icewind dales 1+2 och expansion, baldurs gate 1+2 och expensionerna.

Bättre än BG serien blir det fan inte! Riktigt bra inköp


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Har inte köpt något spel på ungefär 2 år.

Och ja, jag är fast i WoW träsket.

Medlem

I år har jag nog bara köpt Oblivion Collectors Edition, Trackmania:Sunrise, HL2 EP1 och kanske något mer spel jag glömt.

Köper sällan singleplayer spel, måste isåfall vara extremt bra så man får valuta för pengarna. Ångrat mig för många gånger när jag köpt spel som visat sig vara dåliga eller kanske haft en kostnad/underhållning på 100kr/timmen.

Spel är på tok för dyra, tacka vet jag Ebay och import.

Medlem

jag tror jag ligger mellan 5 - 7 spel / år det är inte ens 1 / månad

vissa här hänger på FZ men köper inga spel? vad är ni för folk egentligen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

[Molotov]: antagligen för upptagna för att hinna spela något; men vi har tillräckligt med tid för att hänga med i spelutvecklingen.

Flakmonkey

Numera har jag ju nöjet att få recensera spel och behöver därför inte köpa alla jag vill ha, men det blir ändå runt en 20-30 st på ett år skulle jag tro... men då är jag också en sån som sällan köper spel till nypris, det gör jag bara om det är något riktigt speciellt som ett nytt Zelda, utan jag väntar tills de går ner i pris eller går att köpa begagnat... då kan man köpa 3 spel till priset av ett och spelen blir faktiskt inte sämre för att man väntar ett antal månader innan man spelar dem

Inaktiv

Är ju rätt många som får spel i födelsedagspresent samt i julklapp. Vore intressant att dessutom "mäta" det, ni nyhetsnissar ha en fråga efter jul hur många spel vi fick av fyllegubben med rödmössa.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

svarade 3-4/månad i snitt, har många barn att föda (PC, PSP, PS2, GC, NDS) i hemmet.
Sedan köper jag gärna på mig en hel del gamla spel som jag förr i tiden kopierat.
Senaste piratkopierade spelet jag varit i kontakt med var... erhm.. umm.. Tror det var Syberia när det kom ut.
Har dock orginalt nu sedan en tid tebax.

Har för tillfället 7 spel på förhandsbokning, nästa år blir nog inte bra heller med Wii och PS3 i fagorna.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Förr köpte jag minst ett spel i månaden, men nu hinner jag inte med alls. Då frugan och andra intressen tar sin tid. så man köper 1-6 spel per år ungefär. Sista spelet var bf2.. Fundera på att köpa Company of heroes så man har nog att göra. Tycker förresten att kvaliten har blivit sämre på spelen... Eller så har man bara blivit lite äldre


signatur

Bättre sent än aldrig!

Medlem

I år har jag köpt ett spel eller tekniskt sett två stycken. Köpte Dawn of War Gold Edition förra månaden. Men vart resten av alla spelen kommer ifrån har jag ingen aning om!

Medlem

De spel jag har köpt krånglar mer än de jag tankar så jag slösar inte mina surt förvärvade slantar på spel som aldrig funkar och sen inte går att lämna tillbaks, när man jag kan spela felfria versioner långt innan alla andra. Om spelen vore billigare och slutade krångla så skulle jag köpa.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

De spel jag har köpt krånglar mer än de jag tankar så jag slösar inte mina surt förvärvade slantar på spel som aldrig funkar och sen inte går att lämna tillbaks, när man jag kan spela felfria versioner långt innan alla andra. Om spelen vore billigare och slutade krångla så skulle jag köpa.

Tror nog inte köpta spel krånglar mer än "pirat". Dina så kallade felfria spel funkar nog minst lika bra om du hade köpt dem oxå. Datorspel är väl inte så dyrt ändå?

I framtiden kommer nog alla pc-spel släppas genom lösningar som steam.

Medlem

Hej,

Jag har varit en trogen läsare av dessa forum men inte registrerat mig förens idag.

Jag tycker att det vore lämpligt att ha med en åldersbarometer i denna undersökning. På så vis kan man ju kanske koppla det till inkomster osv.

Jag är 27år och har en väldigt bra inkomst, vilket gör att jag och min fru spenderar otroligt mycket pengar på spel. Då både till PC, PS2 och DS.

Så mellan 15-20 titlar per år är inte mycket för mig.
Då är det nog svårare att få tiden att räcka till för alla spel.

Skrivet av Kyraal:
Skrivet av peak_performance:

[...] och Contact, ett rollspel från Killer 7-skaparen

Oj, det spelet har jag varit riktigt nyfiken på. Tänkte importera det, men valde Gyakuten Saiban 2 (Phoenix Wright 2) istället Japanska versionen innehåller ju även en engelsk version av spelet (dock med enstaka grammatiska fel, men de är få och stör inte ett dugg).

Jag fick det idag, hittills känns det bara bra. Spelat en timme iof men ändå, det har skön stil så att säga Phoenix Wright 2 skaffar jag när US-utgåvan kommer, så att fodralet matchar min US-utgåva av ettan.

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av SWEBarb:

visar ju bara hur många som egentligen laddar ner för det är väldigt högt antal bara för att vara på FZ som så många som INTE köper.

även om man skulle ladda ner så laddar man inte ner över 2 spel i månaden.det blir 24 spel / år. det kommer inte änns 24 spel på ett år som är bra kanske 10st och 5 är värda att köpa. jag köper spel för att spela inte ha som samlar obejkt. även om jag har massor av spel så blir det mest att man köper dem spelar igenom sedan lägger på hyllan. detta året har varit jätte lite spelande på grund av att man har tjej och jobb.

24 är en fis i skogen på 1 år och då tänkte jag då allt, pc, gamecube, ds, psp osv..

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

24 är en fis i skogen på 1 år och då tänkte jag då allt, pc, gamecube, ds, psp osv..

24 spel är inte en fis i skogen för de flesta eftersom det skulle kosta runt 10 000 kr om året.

Medlem

Säger bara såhär: ORKA tanka ner spel. Om ett spel inte känns köpvärt så är det nog inte så värst roligt att spela ändå. De spel som jag anser värda att köpa är även de spel som jag faktiskt gillar att spela.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av redruM:

De spel jag har köpt krånglar mer än de jag tankar så jag slösar inte mina surt förvärvade slantar på spel som aldrig funkar och sen inte går att lämna tillbaks, när man jag kan spela felfria versioner långt innan alla andra. Om spelen vore billigare och slutade krångla så skulle jag köpa.

Tror nog inte köpta spel krånglar mer än "pirat". Dina så kallade felfria spel funkar nog minst lika bra om du hade köpt dem oxå. Datorspel är väl inte så dyrt ändå?

I framtiden kommer nog alla pc-spel släppas genom lösningar som steam.

Tror nog inte? Jag har ju varit med om det själv. Av de jag tankar har jag problem med 1 av 20 spel, av de jag köper cirka 2/5. Ett spel kostar omkring 500 kronor, det tycker jag är mycket.

Kan dra ett exempel, köpte Heart of Iron 2. Det funkade inte. Jag tankade Hearts of Iron 2. Det funkade utmärkt.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Tror nog inte? Jag har ju varit med om det själv. Av de jag tankar har jag problem med 1 av 20 spel, av de jag köper cirka 2/5. Ett spel kostar omkring 500 kronor, det tycker jag är mycket.

Kan dra ett exempel, köpte Heart of Iron 2. Det funkade inte. Jag tankade Hearts of Iron 2. Det funkade utmärkt.

det kan inte bero på att du har fixat nya drivrutiner eller nåt???

Medlem
Skrivet av Nosnos:

...blir ändå runt en 20-30 st på ett år skulle jag tro... men då är jag också en sån som sällan köper spel till nypris, det gör jag bara om det är något riktigt speciellt som ett nytt Zelda, utan jag väntar tills de går ner i pris eller går att köpa begagnat... då kan man köpa 3 spel till priset av ett och spelen blir faktiskt inte sämre för att man väntar ett antal månader innan man spelar dem

Precis min filosofi


signatur

<3

123
Skriv svar