Tredje delen i Zelda Retrospective

Robot
Tredje delen i Zelda Retrospective
Medlem
Tredje delen i Zelda Retrospective

Dessa är faktiskt riktigt kul att se. De har fått ihop en rolig och intressant "dokumentär" om Zelda spelen, synd bara att de inte har med Game&Watch versionen

/ LordDaimos

Flakmonkey

Nostalgi är alltid trevligt i lagom doser

Medlem

Fick fan rysningar när dom började snacka om ocarina of time..

Vilka minnen..

Medlem

körde lite zelda 2 till nes nyss. Alltid lika kul


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Haha, fin bild på en dammig gammal CD-I

Rolig dokumentär, synd på [n=15807 skitsnacket] i del ett bara.

Medlem

Jag skulle viljat se lite gameplay från dom där spelen till CD-I. Hade varit kul att se lite varför dom var så värdelösa. Zelda 2 till NES är väl ingen höjdare heller.

Flakmonkey
Skrivet av Spectral:

Zelda 2 till NES är väl ingen höjdare heller.

Tycker faktikt Zelda 2 är rätt underskattat.. minns själv att jag blev lite besviken på när jag lirade det när jag var mindre och precis hade klarat Zelda 1 eftersom det var så annorlunda... men när jag har spelat om det i olika omgångar under årens lopp så har det växt rejält i mina ögon

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Spectral:

Zelda 2 till NES är väl ingen höjdare heller.

Tycker faktikt Zelda 2 är rätt underskattat.. minns själv att jag blev lite besviken på när jag lirade det när jag var mindre och precis hade klarat Zelda 1 eftersom det var så annorlunda... men när jag har spelat om det i olika omgångar under årens lopp så har det växt rejält i mina ögon

har alltid tyckt att det är fantastiskt

Medlem

Jag gillar också Zelda 2. Vet inte vad folk har emot det.

Började spela Ocarina of Time: Master Quests för någon dag sedan. Blev lite sur i början men nu rullar det på fint.
Kommit till zora och vet att jag HATADE den grottan men den verkar lite annorlunda i Master Quests så vi får väl se.
Skolarbete först dock :>


signatur

osv.

Medlem

Ocarina of Time, mmm tider det! Världens bästa spel fortfarande. Kommer alltid minnas när solen gick ner första gången över hyrule, vilken känsla!

Bt
Medlem

Ocarina of Time, fortfarande det bästa spelet någonsin. Spelade om det för femte gången för bara någon vecka sedan och det är fortfarande så sjukt bra som det var första gången man vaknade upp i Kokiri Forest och började världens bästa äventyr.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Jag trodde det här skulle vara mer en dokumentär och inte mest en hyllning bara.. men okej.

Flakmonkey

hur kan en "dokumentär" om Zelda inte vara en hyllning?

Medlem

Personligen tycker jag fortfarande att a link to the past är det bästa. Det gäller även nintendos andra serier; super mario world, super metroid och öööh ja just dem var det ja.
Vet inte vad det är men jag tycker de lyckades få till de spelen så nära perfektion som det bara kan bli. Ocarina of time är definitivt ett väldigt bra spel men jag tycker inte att det når upp till a link to the past.
Till viss del beror det på nostalgi, men då brukar det ofta vara så att man minns spelen som bra sen när man gör misstaget att spela dem igen så inser man att de inta var så bra ändå. Jag har klarat zelda 3, super mario world och super metroid flera ggr men tycker fortfarande att de är roliga att spela, ocarina of time har jag "bara" klarat 2 ggr och sen knappt spelat det igen....Det beror på många saker men den största är den att jag inte står ut med den låga fps:en. Det märks ännu tydligare på GC-versionen pga den högre upplösningen, det var så pass "grötigt" på N64 så av nån anledning så märktes det inte av på samma sätt. Jag tycker att de skulle inte bara höjt upplösningen till GC de skulle också fixat till fps:en till minst 30......

Jaja en j*vla massa svammel blev det visst här, får väl se om nån orkar läsa.....

Medlem

det bästa zelda spelet enligt mig är A linkt to the past sen kommer Windwaker och däremot kommer orcaina of time delat med minish cap på 3e plats


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Tycker att dom verkligen lyckats bra med dessa "dokumentärer".

Började rysa när dom snackade om Ocarina of Time och Majora's Mask.

Medlem

Underbart, sånna minnen

1
Skriv svar