Dark Messiah of Might & Magic-trippel

Robot
Medlem
Dark Messiah of Might & Magic-trippel

Har spelat demot samt glodde jag på launch trailern som fanns på gametrailer... helt underbart!

Medlem

Demot gav ett bra intryck..fast ingen av dessa tre reviewers, plus en Gamespot review som gav 6.7 av 10, gav något bra betyg.

Hoppas dom patchar det snabbt!

Medlem

Jag köpte det igår och kört ca 4-5 timmar och tycker det är grymt kul. Tyvärr så kan jag bara köra på medium, men jag överlever. Har inte fått det att crasha men har haft problem med att starta det ett par gånger (bara att stänga av processen och starta igen). Brorsan lyckades inte komma förbi första banan alls däremot. Kör warrior, tycker att svärdsvingandet är roligast. Än så länge har jag inte tröttnat

Skulle nog själv ge det 8.5-9.0 poäng.

Medlem

Har också spelat det, helt värdelöst spel. 5av10 får det av mig. Jag trodde det här skulle bli bra. Men icke sa nicke!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Hur många spel timmar har utgivarna sagt?
Funderar på ett köp

Medlem

Vet inte, men en av recensionerna sa 12-15h. Och sen kanske man vill köra som någon annan klass senare. Lite fler recensioner förresten: http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/darkmessiahofmig...

Medlem

Tråkigt att se så dåliga betyg, köpte spelet i torsdags (dagen innan release) och jag har tyvärr inte hunnit installera det ännu. Får hoppas det kommer någon patch som fixar till de allvarligaste buggarna. Tur är väl att jag bara betalde 29:- för spelet om det nu är dåligt...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Förstår inte riktigt hur dom kan sätta såna halvdana betyg, visst spelet har sina dåliga sidor t.e.x buggar och krashar men spelet i sig är hur bra som helst. Full pott här om det inte våre för ostabiliteten

Medlem

Det har helt klart sina brister fast det är riktigt underhållande att spela, vilket är hela poängen; men jag väntar med att spela igenom det innan jag dömer det helt. Preliminärt känns det lite som en 7:a av 10.

Medlem

Sätt texture quality på lägsta så flyter det mycket bättre. Stäng av bobbing så käns det som det funkar mycket bättre med, han guppar så mycket så fort han nuddar minsta höjdskillnad det upplever jag som hackigt och jobbigt.

Förstår inte hur man kan ha så dålig art direction så att man använder himlar som verkar vara nere på 256^2 stadiet med dåliga sömmar mellan texturerna i sig. Sedan verkar alla spel baserade på Source, som inte valve står för, lida av någon form av brist som kan kopplas direkt till motorn, i detta fallet är ju prestandan om man kör max helt sjukt dålig, det har inte krashat för mig (förutom MP då, se nedan), men det flyter liksom inte direkt så bra som grafiken vill säga att det borde göra.

Kan inte ens starta MP pga att en fil verkar saknas när den laddar, lär komma en patch snart dock.

75% säger jag. Mycket som drar ner enligt mig är att det käns väldigt oopimerat, att det är svårt att se, jag spelar i ett helt nedsläckt rum, ändå är det väldigt mörkt, käns som att man tvingas använda special vision-saken så fort det inte är lampor i närheten, lite jobbigt, det är jobbigt att slåss med tycker jag, slår man inte special så parerar de alltid typ...

Jag vill ha MM10, fast det kommer kanske aldrig...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vågade ni inte ta med Gamespots recension?

Medlem

Har spelat en stund nu och blev faktiskt riktigt nöjd med spelet, det är kul att slåss iaf


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Har problem att få igång spelet med Crossfire aktiverat. Felmeddelandet säger: A 3d image is missing. Sen kraschar spelet. Men fungerar fint med ett grafikkort.


signatur

AMD 64 X2 4800+@2.8 GHz, 2 GB DDR, Asus A8R32-MVP, X1900Crossfire, X1900XTX

Medlem

Kan inte ladda level 2. Det krashar när det laddat in 3/4, och enligt UBIs forum så är jag långt ifrån den ende med det problemet.

Synd, jag älskade demot (som inte hade samma problem med lagg och krasher som den fulla versionen??)

Får väl hoppas de kommer med en patch snart så man kan få spela det.

Inaktiv

riktigt skoj i MP haha. aldrig lirat ett fps med svärd osv. this is nice.

Medlem

Funkar hur bra som hellst för mig. Inga krascher,prestandaproblem eller dylikt.

- Snabba laddningstider
- Bra prestanda med Nvidia 92.91 Drivare (4x AA,1280x1024 + allt på high utom gfx detail som är på medium)
- Inga kraschar går hur bra som hellst
-Roligt med svärd och fantasy överhuvudtaget som fps.

Intel P4 3,2Ghz 640
7950GT 512mb
2GB Ram
10k RPM HDD
XP-Home
92.91 Beta forceware

No problemos!

Inaktiv

Tycker jag ser en tendens till oblivion syndromet hos många spel sidor t.ex. gamespot. Man skas inte köpa detta spelet i tron att det är ett RPG. Det enda som liknar RPG är att man sätter ut skill points.

Tycker det är ett riktitigt bra och brutalt FPS. Det bevisar att man kan vara mer död än död. Kör på hard vilket höjer känslan av ond och bråd död.

visst en och annan bugg är där, men dem glömmer man fort. 8.5 ger jag det.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Vågade ni inte ta med Gamespots recension?

våga o våga, sen dom gav Perfect dark zero till 360 en 9.0 så går det inte helt enkelt att lita på dom

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Mabec:

Vågade ni inte ta med Gamespots recension?

våga o våga, sen dom gav Perfect dark zero till 360 en 9.0 så går det inte helt enkelt att lita på dom

Gamespot är iofs den enda spelsidan som man kanske kan lita på.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Mabec:

Vågade ni inte ta med Gamespots recension?

våga o våga, sen dom gav Perfect dark zero till 360 en 9.0 så går det inte helt enkelt att lita på dom

Gamespot är iofs den enda spelsidan som man kanske kan lita på.

Ja vettefan, I alla deras video reviews så är det alltid någon som är helt värdelös på att spela!


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Fräsigt spel tycker jag.
Sjysst att de gjort om den andra demobanan. Har sprungit igenom den ett par gånger i demot så jag trodde att jag skulle kunna göra den med förbundna ögon.

Synd bara att spelet krashar lite då och då.
Sen fattar jag inte varför det ska stå och ladda huvudmeny en bra stund efter intro filmerna. Jag bryr mig inte om att de vill visa en dum 3dmodell på nån mupp när man ändå bara ser den sådär nån sekund innan man går vidare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Sedan verkar alla spel baserade på Source, som inte valve står för, lida av någon form av brist som kan kopplas direkt till motorn, i detta fallet är ju prestandan om man kör max helt sjukt dålig, det har inte krashat för mig (förutom MP då, se nedan), men det flyter liksom inte direkt så bra som grafiken vill säga att det borde göra.

Tänker du på Vampires the Masquerade? Det spelet hade liknande problem.

1
Skriv svar