Programtips: Rocketdock!

Medlem
Programtips: Rocketdock!

Tänkte tipsa er om ett fenomenalt litet gratis-program kompitabelt med Windows 2000/XP samt Vista, ett program som jag numera har väldigt svårt att klara mig utan! Denna lilla godbit till mjukvara går under namnet Rocketdock, och är helt sonika en "bar" som hamnar på skrivbordet där du kan lägga in genvägar till dina spel/program.

Docken finns placerad i ovankanten av bilden.

Att lägga till genvägar går till genom den enkla principen "dra och släpp". Rocketdock är helt modifierbar och det finns en mängd inställningar att göra. Du kan blandannat välja var på skrivbordet din dock skall hamna, ifall den skall gömmas automatiskt när den inte används och vilken stil/färg den skall ha osv. Det finns även en del extra-material att ladda ner. Tillexempel nya ikoner, visning av e-mail meddelanden och väderprognoser etc. Jag går inte in mer detaljerat på detta när informationen finns att läsa på programmets hemsida!

Ett plus är även att menyerna är på svenska, programmet kräver dessutom väldigt lite datorresurser (mätaren för processoranvändning rubbas inte en millimeter för min del). Nämnas bör att XP x64 Edition samt Windows Vista 64-bit tyvärr inte är kompitabla med denna mjukvara!

Film: [http://www.youtube.com/watch?v=d6UVb15it6A]
Länk till nedladdning av programmet!

Rocketdock får 9/10 mycket användbara teknikhjärnor av mig!

#blogg

Medlem
Programtips: Rocketdock!

fungerar riktigt nice.. har nu bara 2st ikoner på mitt skrivbord. awesome!

Medlem

Den fungerar inte så bra med winamp >-< Inte om man har minimeringsfunktionen aktiverad.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

1
Skriv svar