Inaktiv
Crysis

Här kommer nästa recension utav MrLongbow och den här gången hamnar Crysis under luppen.

Grafiken

Mitt första intryck av Crysis grafik var att det är väldigt överhypat och att Call of Duty 4 har snyggare grafik. Efter femton minuter så hade jag ett ord framför ögonen, besvikelse. Visst var det snyggt men för att vara det snyggast spelet nånsin gjort så var det en besvikelse.

Det var ungefär då jag gick in på options och upptäckte att jag körde på Low och hoppet tändes i min hjärna. Jag bytte genast till Very High men när min dator lagga sönder bestämnde jag mej att "bara" spela på High. Det var först nu jag riktigt förstog vidden utav Crysis grafik och vad jag hade framför näsan var en solklar 10a. Det behövs egentligen ingen närmare analys av grafiken för den är det närmsta vi kommer till perfekt år 2007.

10/10

Gameplay

Crysis grafik är fantastisk, tyvärr har dock gameplayn ett par brister som tunger ner spelet. Men innan jag sätter igång mitt meninglösa tjatande om spelets brister så skall jag ta upp alla bra saker med Crysis gameplay. Det finns ett alternativ man har att byta sikten, ljuddämpare och liknande saker som är underhållande och ger spelet en extra kick. Angående vapendelen så finns det en hel del realistiska och mindre realistiska vapen som man kan använda. Jag har alltid gillat realism och när dessa orealistiska grejor kommer in i spelet så måste jag säga att underhållningsnivån sänks lite.

AI är fullkomligt ok och är inte lika tungt scriptat som i t.ex Call of Duty 4 utan tänker själv, även om den inte är smartast hela tiden. AIn har också några mindre realistiska hjälpmedel, som supersyn. Jag måste säga att det är inte direkt kul när man kryper i en buske och får huvet avskjutet av en sniper ett par hundra meter bort som direkt såg en.

En annan sak som jag stör mig på är att fordonsektionen är hemsk och om man vill undvika att se insidan av ett granathål så ska man färdas till fots. Men i slutet så måste man flyga en futuristisk helikopter ( eller vad det nu är ) och om ni har svårt att leva in i min positon tänk att köra "dog fights" i en Airbus.

7/10

Story

I Crysis är man medlem i ett Amrikanskt Elitförband som är utrustad med Nano dräkter som gör dom snabbare/starkade och liknande. Man landsätts på en ö som har erövrats utav Koreanerna i Stilla Havet. Men det är även en annan kraft på ön som inte är jordiska, alltså Aliens. Jag fick reda på storyn innan jag spelade spelet och tänkte "Coolt ett triangeldrama" där man slåss mot båda sidorna samtidigt. Men Koreanerna finns i praktiken inte under den andra halvan av spelet och det är enligt mej rätt så tråkigt för jag såg fram emot ett "triangeldrama". Slutet spelade även i betyget.

7/10

Ljud

Crysis ljud är bra och vapenljuden är bra gjorda. Man har lyckas bygga en stämming redan efter 5 minuter av spelet tack vare mestadels ljudet som är en viktigt kugge. Rösterna är det inget fel på även dom flesta är typiska i såna här spel. Det finns dock ett antal ljudbuggar men vi hoppas dom fixas omgående

4/5

Multiplayer

Jag måste börja den här sektionen genom att säga att jag är inget stort fan utav Crysis MP. Det är inte alls dåligt men många har nämnt Crysis som en "Bästa Spel 2007" kandidat och då krävs ett bra Multiplayer och inte bara det som Crysis har att ge. Det finns bara två olika spelformer och ingen är nåt nytt men "Power Struggle" är faktiskt underhållande.

6/10

Sammanfattningsvis så gillar jag Crysis. Det är betydligt bättre än t.ex Medal of Honor men når inte upp i Infinity Ward eller Valves bidrag till 2007 Bästa Spel

35 av 45 eller 78%

#blogg

Medlem
Crysis

Håller med till stor del. Dock inte prisandet av grafiken. Den är dåligt optimerad + inte så jättesnygg. Jag häpnade inte så ofta. Förra årets snyggaste spel var lätt World in Conflict. I WiC häpnar jag fortfarande trots att jag har spelat i ett antal månader!

1
Skriv svar