Pc-demo - Need for Speed: Carbon

Medlem

Det var ju ingen körkännsla alls. Det enda som var bra var det nya styling läget med rims och det.


signatur

Hette förut :FRAGstealer

Medlem

nån som vet om det är ett demo baserat på färdig kod eller om det bara är pre?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Moscow:
Skrivet av Manko:

Det går inte att installera för mig. På EULA skärmen är det ingen text och så säger den att spelet kräver Directx 0 och stänger därför av installationen. Samma sak hände med nedra Fifa 07 demot.

Får det ochså.. vad är det för skit?

Efter EULA skärmen blir det som sagt ett felmeddelande där det står att det kräver Direct-X 0 ..

Någon som vet lösningen? Vill ju testa detta för fan..

Lösningen är, för alla spel från EA i år, att köra autorun.exe i win2k läge.

Inaktiv

Haha sämre grafik och hackar mer, noll känsla. :/


signatur
Inaktiv

Ser fram emot Xbox360 versionen (bättre grafik på 360) mer men detta ska testas.

Medlem
Skrivet av Laxen:

ps, se skillnad på mb or mbit

Det är ingen skillnad på mb och mbit, båda står för millibit. Det är däremot skillnad på mB, som är millibyte och mb. Det vi däremot pratar om här är Mb/Mbit, som i megabit. Sluta tjata om detta nu.

Medlem

Bra, då vet man att det inte är värt att lägga ner tid på att ladda hem det

Medlem

Mycket besviken. Efter allt man sett av detta så trodde man ju att det skulle ge några timmars speltid, men efter ett par minuter av demot så inser man ju att det inte kommer bli så.

Styrningen kändes ju helt handikappad.

Verkar kräva en monsterdator också, nog för att jag bara har ett 7800GT med en c2d@2.8ghz och 1gb ram borde ju räcka för att spela i 1024.

Medlem

"Bara 7800GT"? Det är ju ett av de bättre korten på marknaden, så det borde flyta på perfekt i 1024. Personligen tycker jag att spelet är absurt dåligt optimerat. Most Wanted gick på rätt bra i 1024 med alla detaljer på max med inget AA, men i Carbon går det ju inte ens i 640*480 med max. Helt sjukt segt blir det och det finns inte mycket att ställa in, troligen för att det är ett demo. Antingen super segt eller super fult och med grymt flyt.

Medlem

Alltså hur i helsike lyckas de att misslyckas så totalt?! Spelet var bland det fulaste bilspelet jag spelat, Most Wanted, Underground 1 och 2 är ju ljusår bättre grafiskt. Även med alla inställningar på max så ser bilen inklippt ut och effekterna är patetiska. Körkänslan var även den borta (som i most wanted), i underground 1 o 2 är den mycket bättre.

Just my two cents...

Medlem

EA haha


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Manko:

"Bara 7800GT"? Det är ju ett av de bättre korten på marknaden, så det borde flyta på perfekt i 1024.

Njae, är väl mer ett mellankort skulle jag säga. Det funkar ju att spela i 1024 men är ju ingen spelupplevelse direkt.

Medlem

hmmm.... som vanligt så suger EAs demo .....blir säkert mycket bättre när det kommer ut i butikerna

Medlem

hackade ju lika mycket som på 360 = rent bajs

Medlem

Hmm... driftingfysiken var totalt skräp, annars var det väl inte så stor skillnad mot MW?

För mig flyter detta mycket bättre än MW, med högre grafikinställningar... nu var det iofs nåt fel med MW som gjorde att det inte flöt ens på allt nersatt till minimi, inklusive upplösningen. Detta ser betydligt bättre ut också... men som sagt, de va nåt fel med MW..

Dåligt att man inte kan byta kontroll... totalt värdelöst att köra med tangentbord. NFS bör nog helst köras med handkontroll. Ratt å sånt är för GTR och liknande

Medlem

Kändes sottigt faktiskt. Testade alla bilar och visst fanns lite av NFSU känslan i tuner bilen, och Muscle bilen var något roligare att köra än Lambon... men riktigt kul var det aldrig.

Spelet hann under min 30-40 min långa spelperiod krasha 2 ggr. En gång mitt i sista uppdraget (del 2) och sedan en andra gång då jag försökte köra det med standardinställningarna 640x480 (orkade inte ändra allt igen). Banan laddas och man skickas sedan ut till skrivbordet.
Fick så klart spela om allt p.g.a. första crashen.

Helhetsintryck? Trist och t.o.m. lite töntigt.
Fan, NFSU 1 & 2 var ju skitbra jämfört med det här.

Inaktiv
Skrivet av 0wing:
Skrivet av Moscow:
Skrivet av Manko:

Det går inte att installera för mig. På EULA skärmen är det ingen text och så säger den att spelet kräver Directx 0 och stänger därför av installationen. Samma sak hände med nedra Fifa 07 demot.

Får det ochså.. vad är det för skit?

Efter EULA skärmen blir det som sagt ett felmeddelande där det står att det kräver Direct-X 0 ..

Någon som vet lösningen? Vill ju testa detta för fan..

Lösningen är, för alla spel från EA i år, att köra autorun.exe i win2k läge.

Har testat ställa om allt till Win2k men det fungerar ändå inte..


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Inaktiv

Man kommer ju garanterat kunna underhålla sig med detta lir. Det som var lite tråkigt var att det är väldigt kass "känsla" på driften. Vanliga lopp, visst var väll ingen höjdar-känsla där, men säg något arkadspel som har 100% verklighets känsla. Kommer att underhålla mig ett antal timmar iaf

Medlem

Skit tråkigt spel imo. Installerade, körde ett lopp, avinstallerade.

Medlem
Skrivet av Moscow:
Skrivet av 0wing:
Skrivet av Moscow:
Skrivet av Manko:

Det går inte att installera för mig. På EULA skärmen är det ingen text och så säger den att spelet kräver Directx 0 och stänger därför av installationen. Samma sak hände med nedra Fifa 07 demot.

Får det ochså.. vad är det för skit?

Efter EULA skärmen blir det som sagt ett felmeddelande där det står att det kräver Direct-X 0 ..

Någon som vet lösningen? Vill ju testa detta för fan..

Lösningen är, för alla spel från EA i år, att köra autorun.exe i win2k läge.

Har testat ställa om allt till Win2k men det fungerar ändå inte..

Konstigt, det har hjälpt alla jag känner.

Medlem
Skrivet av Moscow:
Skrivet av Manko:

Det går inte att installera för mig. På EULA skärmen är det ingen text och så säger den att spelet kräver Directx 0 och stänger därför av installationen. Samma sak hände med nedra Fifa 07 demot.

Får det ochså.. vad är det för skit?

Efter EULA skärmen blir det som sagt ett felmeddelande där det står att det kräver Direct-X 0 ..

Någon som vet lösningen? Vill ju testa detta för fan..

Samma här.

Medlem

För ser som vill att det ska flyta lite bättre: i alla nyare NFS spel så tuggar inställningen road reflection(Nåt?) sönder grafikkortet..sätt det på lägsta så flyter allt mkt bättre...

drifting var en enorm besvikelse..bilen svänger som man körde på is med en bakhjulsdriven bil där all vikt ligger i bagaget..horribelt!

Medlem
Skrivet av Laxen:

Och Wtf är det här för ett skämmt?
http://img87.imageshack.us/img87/6231/wtfzw8.jpg

Vad är GiveMePink?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Mumsig demo! Den tackar jag för.

Medlem

fan va dejligt, nu ska det rejsas!


signatur

Meep!

Medlem

Oj vilket oerhört ointressant spel ! Det fick äran att vistas på min hårddisk hela 2 minuter. Något som jag ångrar djupt. Min älskade hårddisk undrar hur jag kunde göra något så grymt och elakt mot den. Nä skämt åsido nu ska jag gå och gömma mig nånstans där detta spelet aldrig kan hitta mig !! Hej då

Medlem
Skrivet av Laxen:

Och Wtf är det här för ett skämmt?
http://img87.imageshack.us/img87/6231/wtfzw8.jpg

Är det bara jag eller har ni andra också råkat ut för detta?
Och andra sidan så tycker jag spelet sög... ingen mys känsla som det fanns i underground 2... most wanned testade jag aldri.. men time grejjen med slowmow sög ju...

Dessutom så laggade det fetröv på mitt system
6800gt, 3500+, 1gig ram.
sänkte world detail till high från maximum och tog bort den fula jävla motion blurr som bara såg förjävligt ut och sänkte AA till 2x. Sen flöt det hyfsat.

Annars så vet jag inte, sämre kopa på underground 2/mostwanned?

Dom saker jag gillade var det nya sättet man kunde modifera bilen, rims, bumbs, vinge osv... och så var bilarna snyggare gjorda, mer reflektioner och snyggare texturer.
Ljudet och att man kunde bränna däck innan start.

detta blir nog inget spel för mig.
Gillar dom gamla NFS, och underground 2. Sen får det fan komma med något bättre innan jag ska få upp ögonen för NFS.

over and out...

Har samma error som dig. Ingen aning om hur jag ska lösa det :/

Medlem

Suck..installerarat klart och ska börja lira. Menyerna bara swischar förbi i turbofart om man håller in piltangenten mer än 1 sekund, något är fel. Genom att trycka så lätt som möjligt på piltangenterna lyckas jag stega mig fram så långt att jag kan börja köra. När jag trycker enter stängs spelet ner och felmeddelande dyker upp. Jag som faktist var sugen på att testa det här liret. Verkar dock som om det inte bara är jag som har haft problem

Medlem
Skrivet av Pjerkan:

Bra, då vet man att det inte är värt att lägga ner tid på att ladda hem det

och det är ett moget sätt att se på det? Tragiskt...

Jag hade inte förväntat mig något speciellt, bara det vanliga fast i en sämre tappning. Dock har EA lyckats med bedriften att hamna på en ny bottennivå. Detta var det absolut sämsta spelet i serien.:down:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

haha, mycket smarta kommentarer här

först av allt, flyter perfa på min burk med 3.2ghz, 2gb ram och ett 7800 så icke optimerat kan man ju inte säga att det är, visst behövs det finslip men med rätt drivrutiner flyter det fint.

Körkänslan ligger precis där den ska, mellan någorlunda verkligt och arkad, för det är vad nfs är, ARKAD. Vad hade ni väntat er efter alla nfs titlar, att dom helt plötsligt byter skola och börjar köra realism?

Kan hålla med om att driftingen behöver jobb, det känns som man åker på såpa med vissa bilar, men demot lär ju inte vara 100% optimerat.

Dom andra delarna har dock precis den känslan som gjort alla nfs spel så jäkla roliga, glad körglädje, lagom med riktighet och och realism.

Vill ni ha realism, håll er till gtr 2, och sluta snacka skit om spel som har riktigt potential för dom som förstår att spel är spel, inte en efterapning av verklighet.

123
Skriv svar