Gothic 3 uppdaterat

Robot
Medlem
Gothic 3 uppdaterat

Hoppas fixarna fungerar som det är angivet i changeloggen.

Medlem

Är spelet bra? Har hört att det ska vara krävande, vågar inte köpa :P, lär väl inte funka så bra på 64 3000+ 2gb ram, nvidia 6600

Inaktiv

tycker att det suger faktiskt, bra idé osv men striderna suger o samma ljud hela tiden ..aaaa aaaa aaaa aaaa aaaa lagom kul

QRT
Medlem

Hemskt spel :dead: Jag tror inte denna patch kan fixa allt strul gothic 3 släpar på.

Medlem

Verkar som jag har tur, även om optimeringen inte verkar så lyckad så har jag inte träffat på några större buggar. Riktigt kul spel, snäppet bättre än Oblivion, främst för att jag är mer för story drivna spel


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Det som behövdes mest av allt enligt mig var.
- Combat AI for several monsters improved/simplified (e.g. boar)
(Ingen mer instakill så fort man blir träffad av ett djur? Borde även världens sämsta speltestare ha upptäckt innan releasen)
- Performance increased
(Aja, no comment. Blir säkert bra.. not)
- Less monsters/Orcs in Nordmar
(Simpel fix för att öka performance, men gör det lite svårare att levla.)

Vad som fortfarande saknas.
-Vissa spels totalt värdelösa. Vissa mobs är omöjliga att träffa med spells.
-Armor fix! Ärligt, hela reputation systemet är värdelöst om armorn man spenderar flera 150.000 guld på är typ lika bra som den som kostar 50.000. I Gothic 2 märkte man lätt skillnaden med att ha t.ex militia armor / paladin's armor. Såg att det var en som testade alla armors på samma mobs, den reducerade skadan va minimal.

Inaktiv

Nordmar grejen va nog inte för performance, om du har varit i nordmar så skulle du nog märkt det. Det e sjukt mycket mobs i nordmar, själv tyckte jag de va ett helvete o ta mig fram där uppe =/ så ja hoppas dom verkligen tog bort en hel del.

har inte testat patchen än men ser fram emot de när ja kommer hem.

Medlem

Jag har lagt spelet på hyllan så länge. Väntar några månader tills dom patchat spelet ordentligt.

Medlem

Spelet är LUGNT spelbart. Har kört till level 50 nu och har bara upplevt 2 krasher och det innan patchen. Nu är även fienderna lättare i början, så jag kan lugnt rekommendera spelet till alla som vill ha ett RPG efter Oblivion. Ge spelet lite tid, typ 1-2 timmar så ska ni se att spelet är bra.

Medlem

heja!

blev ägd av boars hela tiden, men hoppas detta fixar det (är bara på lvl 10)


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Vill gärna spela, men jag tror jag väntar ett tag till.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Är spelet bra? Har hört att det ska vara krävande, vågar inte köpa :P, lär väl inte funka så bra på 64 3000+ 2gb ram, nvidia 6600

lär funka på medium


signatur

Bengebolle

1
Skriv svar