Phil Harrison om PS3-kontrollen

Robot
Phil Harrison om PS3-kontrollen
Medlem
Phil Harrison om PS3-kontrollen

"Han berättar att tiltfunktionen har ett betydligt större underhållningsvärde och användningsområde" Vill uppleva det först innan jag utalar mig.

Medlem

*fniss*


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Jag skulle vilja ha både två. Det skulle nog öka spelkänslan ännu mer. Optimalt. Men Sony är för snåla, skulle dem bara betala lite licenser(som dem själv skapar om sina egna produkter) så skulle allt va lugnt. Men som sagt, dem tycker inte vi är värda det.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

varför känner jag att det bara är skit om man jämför med Wii kontrollen?

med den så värkar allt mycket smidigare, men det kanske är bara jag som har fått för mig det ^^

iaf, Sony har kört med samma kontroll hur länge som hellst, till och med MS har uppdaterat kontrollen från Xbox till 360n, Sony har nu 3 konsoler och kör med samma skit enligt mig.

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]varför känner jag att det bara är skit om man jämför med Wii kontrollen?

med den så värkar allt mycket smidigare, men det kanske är bara jag som har fått för mig det ^^

iaf, Sony har kört med samma kontroll hur länge som hellst, till och med MS har uppdaterat kontrollen från Xbox till 360n, Sony har nu 3 konsoler och kör med samma skit enligt mig.

Tycker att deras kontroller är sjukt sköna. Sen är det ju inte meningen att det ska vara en wii kontroll i heller...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av [ThreeZool:

"]varför känner jag att det bara är skit om man jämför med Wii kontrollen?

med den så värkar allt mycket smidigare, men det kanske är bara jag som har fått för mig det ^^

iaf, Sony har kört med samma kontroll hur länge som hellst, till och med MS har uppdaterat kontrollen från Xbox till 360n, Sony har nu 3 konsoler och kör med samma skit enligt mig.

Tycker att deras kontroller är sjukt sköna. Sen är det ju inte meningen att det ska vara en wii kontroll i heller...

Tja.. många tycker ju om denna kontroll.. men SÅ jävla bra är den inte, att man kan köra med samma kontroll generation efter generation. Den är ju knappast optimal på något sätt.
Ända anledningen till varför Sony har behållit designen på denna kontroll är för att dom inte vill lägga ut pengar på att utveckla en ny.
Dom presenterade ju sin "vackra" (läs uggly) banan/bomurang grejja till en bröjan till PS3. Och den blev ju sågad totalt. Så i sista stund (och förmodligen lite i panik) så tänkte dom: -Oh shit! Vad gör vi nu!? ÄH! Vi tar den gamla.. sänger ut rumble-pack funktionen och så trycker vi i lite gyra grejs så har vi en ny billig lösning! För ALLA gillar ju redan denna kontroll?! Väl?

Obs! Det finns en del ironi i detta skrivandet men en bakomliggande sanning

Flakmonkey

De senaste rapporterna är ju hyggligt positiva till sixaxis, speciellt jämfört med hur det lät efter E3. Utvecklarna verkar ha kunnat implementera det rätt bra ändå, men man får väl se i mars om rörelsekänsligheten väger upp rumblen... jag undrar om det kommer finns rumble i rattar, för känns som att rumble kommer saknas mest i bilspel

Medlem

Frågan är om man kommer gilla att gasa med pekfingret och bromsa med andra pekfingret. Dom tryckkännsliga knapparna är ju framflyttade. I ps2 gasade/bromsade man med > 1 < tumme .. kändes bekvämt. Lite rädd för att de kommer bli obekvämare me den nya.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tobbe om du spelat på en Xbox360 kan jag ju tala om att "trigger" knapparna är underbara för att gasa/bromsa, skjuta etc i spel. Dock ser dem inte alls lika bekväma ut på SIXAXIS.

Plus att det ger mycket mer frihet till tummarna för att kontrollera andra saker så som vy/styrning och i t.ex. motorcykel spel hur man lutar sig. Du kan också gasa och bromsa i princip samtidigt utan att behöva först släppa den ena knappen som du måste om du använder de vanliga knapparna med tummen. Och så vitt jag vet är de knapparna analoga dvs de ger olika mycket gas beroende på hur långt du trycker ner dem istället för de digitala knapparna som sitter ovan på. Helt enkelt en bra grej.

Men om det skulle vara problem så kan du ju allt som oftast byta knapparnas funktion i spel.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

De härmar ju nintedo med allt endå.

Det jag kommer att sakna rumble i, eventuellt eftersom jag troligtvis aldrig kommer att köpa ett PS3, vore MGS4. När de där nya, små Gearsen tar sats och springer emot en och hoppar omkring på gatan tror jag nog att rumble kommer att saknas betyldigt mer än att kunna kika runt hörn genom att luta kontrollen.

Sedan har jag alltid tyckt att Dual Shock varit en knepig och plastig kontroll. Bara snäppet bättre än N64-kontrollen och knappast en nästa-generations-kontroll

(Lite lustigt förresten, att när Sony faktiskt gav sig till att försöka designa en ny kontroll, bumerangen, blev den värdelös och de var tvungna att återgå till den gamla. Dags att hyra nya designers, kanske?)

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]varför känner jag att det bara är skit om man jämför med Wii kontrollen?

med den så värkar allt mycket smidigare, men det kanske är bara jag som har fått för mig det ^^

Kan man ens jämföra dom? Men när det gäller Wii så är detta dess primära funktion, tänket är väl också att du inte kommer hålla den i båda händerna i allt för många spel? Medans Sonys är ju tvärtom, två händer i alla spel, och känns lite mer rejält att hålla i.


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

1
Skriv svar