Crysis filmat, ny trailer hos FZ

Medlem
Skrivet av Jinx:

ska vi verkligen behöva gå igenom skillnaden mellan lagg och hack igen!!?

Tycker jag inte

....anyway har sett filmer från crysis som flytigt på mycket bättre än så där och de såg minst lika fantastiska ut. Kan ju ha med kvaliten på filmen också, att den bara går i 24fps eller whatever.


signatur

<3

Medlem

Aaaaah... Helvete, dags för gubbjäveln att köpa ny dator alltså!!!

Är det ens i närheten av Far Cry, så blir det fantastiskt!!!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av bleak:

ny?

säker på att jag har sett den här för minst 1månad sen

Det är kul för dej, verkligen. Men nu står det, som vanligt, att den är ny på FZ och inte ny för resten av världen också...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Aaaaah... Helvete, dags för gubbjäveln att köpa ny dator alltså!!!

Är det ens i närheten av Far Cry, så blir det fantastiskt!!!

Om inte annat kan en ny dator vara bra då Far Cry 2 (inte crysis) kommer att komma ut, inom sin tid såklart, men ändå, det är ju på gång

Medlem

Den här trailern är ett par månader gammal, iallafall det dom visar.

Såg det på IGN för mycket längesedan. Sedan kommer det antagligen gå sådär dåligt om man inte har nytt fint DX10 kort .

Medlem

Grafiken är bra men jag stör mig på att fienden rör sig så onaturligt. Det skulle vara kul att se ett spel där de datorstyrda karaktärerna rörde sig som i verkliga livet. Då kan vi börja säga att det är next gen, just nu är det bara en massa PR snack imo


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

De lyckades med Far Cry och tror inte de har misslyckats skapa en härlig spelkänsla här! Sen vet inte jag om många andra spel där omgivningen är så "dynamisk" att du kan skjuta ner träd och punktskjuta fordon. Sen att blad böjer sig osv gör inte min syn på spelet sämre, handen på hjärtat så har väldigt många FPS spel inte öppen miljö utan är oftast att du måste göra det här å det här för att komma igenom dörren där.. Tror inte jag är helt ute inom FPS men jag tycker iaf att de hade en hel del nya saker som jag inte sett förut... (reserverar mitt inlägg för att jag inte har spelat eller sett alla FPS spel)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av remixxan:
Skrivet av JohnnyGreed:

Aaaaah... Helvete, dags för gubbjäveln att köpa ny dator alltså!!!

Är det ens i närheten av Far Cry, så blir det fantastiskt!!!

Om inte annat kan en ny dator vara bra då Far Cry 2 (inte crysis) kommer att komma ut, inom sin tid såklart, men ändå, det är ju på gång

Har hört att Far cry 2 enbart kommer till PS3 och Xbox360, är ju dock inge mer än ett rykte men är helt möjligt att det är så.


signatur

<3

Inaktiv

Töntigt, ser dessutom precis lika tråkigt ut som Far Cry.

"Första 3 levlarna fungerar tills de får slut på kreativitet och slänger in monster i skiten"

Medlem
Skrivet av remixxan:
Skrivet av Lime81:

Bara en helt vanlig hype... Inget nytt överhuvudtaget. Vanliga soldater att skjuta tills det blir tråkigt och då slänger dom in lite monster... SUCK! FPS är och har varit så jävla sorgligt tråkigt och repetitivt sen typ... DOOM och/eller möjligen HL.

När ska man få se ett FPS som erbjuder någonting mer än snyggare grafik? Priset tar nog PREY! Kolla han går upp och ned! Yes, vi är så jävla kretiva!

:evil:

Jag personligen älskar alla FPS, oavsett om den ena är sig den andra lik (vilket dem absolut egentligen inte är, då det i allra flesta fall har en historia som skiljer sig åt från andra spel) så har det sin tjusning i sig.

Nu ska vi inte gå till överdrift och påstå att FPS spel har nåt som heter story. De flesta FPS'er har lika mycket story som en Van Damme film ungefär

Och som många redan har sagt så är det ingen större skillnad på olika FPS. Man springer runt och skjuter en massa folk/monster osv.
Det enda som brukar skilja är snyggare grafik och en ny innovativ (typ portal i HL2) leksak.

Därmed säger jag inte att ett välgjort FPS är tråkigt, tvärtom, det finns FPS som är skitkul men personligen finner jag de flesta FPS'er repetetiva efter nån timme.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Inte tvunget - det är ingen som säger att dom spelar in den på samma dator

Jo, jag säger det!

Meh, okejdå. Jag kan ju ha fel... :P[/quote]

Naj du har rätt - dina nya argument övertygade mig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ser väldigt lovande ut


signatur

Bengebolle

Inaktiv

varför kan jag inte se filmenb i mediaplayer???!!!!:evil:

Inaktiv

C00D11BB: Det går inte att spela upp filen

Windows Media Player kan inte spela upp filen eftersom det angivna protokollet inte stöds av spelaren eller servern.

Varför får jag alltid upp detta så fort det handlar om att stream'a en film från FZ.se hemsida? Det funkar klanderfritt varthän jag annars testat det.

Medlem

testat att ladda ner?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Fysiken är helt klart cool... men annars känns spelet sådär... Vi får se om det överlever hypen.

Jag var inget fan av Far Cry, men ljusmotorn i Crysis är verkligen fantastisk. Tycker annars att Gears of War är mycket snyggare, inte minst tack vare att det också erbjuder lite stil Fast det kan ju vara bias för Epic och att jag tror att GoW är roligare att spela som spelar in förstås

Medlem
Skrivet av Pettor:

Den här trailern är ett par månader gammal, iallafall det dom visar.

Jo det är ju ett sammanslag av redan tidigare visat material, med en berättarröst som pratade om sådant som kändes ointressant. Story? Då spelar jag hellre mitt importerade Phoenix Wright 2 som kom med bud idag. Crysis vill jag spela för grafikens skull, har inga illusioner om att storyn kommer bli annorlunda än andra krig- och alien-shooters

Medlem

så fps är fast i stenåldern? vad är då RTS, handlar fortfarande om att samla in nån sorts form av valuta och träna enheter.
RPG, samla XP och gå upp i level. enda skillnaden man märker är att siffrorna ökar (HP, stamina, intellgiens) på sig själv och fienderna. där har vi nåt som verkligen är repetetift.

och allt det här gnället om storyn. vad kommer det ifrån? vilka spel är det som har så bra story att alla nya spel som kommer alltid har dålig story? hur ser en bra story ut i eran värld? "men den e så overklig och löjlig"? kan ha att göra med att verkligheten är lite dryg att basera ett spel på eller?

om man ska gnälla på spel som crysis som för mycket nytt (inga stora avgörande grejer, men interaktiv värld, avancerade ljusefefkter) hur ska det då gå med utvecklingen? HL2 gav inte så mycket nytt förutom fysiken, ragdolleffekten. inte mycket men det var ett steg i rätt riktning. eller? ska steget vara att gå från fysik á la doom till 100% verklighet? eller grafik á la doom till verkliga 3d projektioner som tar upp hela rum? vill man se riktigt innovativa ändringar i spel då ska man antingen stödja de som drar vagnen framåt eller hålla käft om gnäll är det smartaste man har att komma med.

Medlem

Hur många speltimmar ska detta erbjuda?

Medlem
Skrivet av MackZ:

[...] vill man se riktigt innovativa ändringar i spel då ska man antingen stödja de som drar vagnen framåt eller hålla käft om gnäll är det smartaste man har att komma med.

Finns många utvecklare som uppskattar när man gnäller, bara man är tillräckligt konstruktiv. Visst har man all rätt i världen att bara säga "it sux", men det kanske inte är så stor hjälp. Fast hålla käften tänker jag då inte göra bara för att jag inte stöder utvecklarna. Någon måtta får det nog ändå finnas.

Medlem
Skrivet av Segas:

C00D11BB: Det går inte att spela upp filen

Windows Media Player kan inte spela upp filen eftersom det angivna protokollet inte stöds av spelaren eller servern.

Varför får jag alltid upp detta så fort det handlar om att stream'a en film från FZ.se hemsida? Det funkar klanderfritt varthän jag annars testat det.

Antagligen en server inställning, eftersom att Streama en film belastar servern mer. När du streamar så läggs ändå filen på systemdisken, så du kan lika gärna ta spara som, skillnaden är att du måste dra hem filen innan du kan se den.
Dock så bidrar du nog till minskat blodtryck hos admins.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av MackZ:

[...] vill man se riktigt innovativa ändringar i spel då ska man antingen stödja de som drar vagnen framåt eller hålla käft om gnäll är det smartaste man har att komma med.

Finns många utvecklare som uppskattar när man gnäller, bara man är tillräckligt konstruktiv. Visst har man all rätt i världen att bara säga "it sux", men det kanske inte är så stor hjälp. Fast hålla käften tänker jag då inte göra bara för att jag inte stöder utvecklarna. Någon måtta får det nog ändå finnas.

tror inte nån uppskattar gnäll. om du är spelutvecklare och nån skriver på nåt forum "det här spelet verkar inte holla vad de lovar" eller "filmen laggar" hur mycket feedback ger det dig som utvecklare?

om nån istället FAKTISKT spelar spelet och därefter säger att spelet laggar fast det inte ska göra det, eller att ljudet är felsyncat eller nåt i den stilen, då ger det väl lite mer?

att bara gnälla som en knähundskärring ger ingenting än att gnällarens ego får sig en falsk bekräftning av att nån kanske läser hans inlägg.

glömde: om man kommer med konstruktiv kritik så klassar itne jag det som gnäll. gnäll är helt enkelt ointelligent kritik som gör lika mycket nytta som en man hos feministiskt initiativ

Medlem
Skrivet av MackZ:

att bara gnälla som en knähundskärring ger ingenting än att gnällarens ego får sig en falsk bekräftning av att nån kanske läser hans inlägg.

Inte helt nödvändigtvis. Jag arbetade oberoende på ett spelprojekt förut, och vi fick ibland kommentarer som sa "det här suger", utan förklaring. Inget vi deppade över, utan det sporrade oss att arbeta ännu hårdare.

Vi fick ännu fler "omg this rocks", fast det kändes svårare att ta tillvara på. Sporrade inte lika mycket, och kan invagga en i en slags falsk säkerhet. Fast alla är olika, och man tar kritik på olika vis. Det lönar sig dock att agera professionallt och omvandla det negativa till positivt. Det går.

Så för min del så får folk gärna gnälla. Använder det som kreativt bränsle

Medlem

så när folk skriver omg this sucks hur hjälper det dig då? dom säger inte vad som suger så du kan ju omöjligtvis veta vad som ska förbättras, eller? omg this weapon sux eller this monster, eller this level säger iallafall mer än it sux.

Medlem

Jag skrev i mitt förra inlägg hur det hjälper, om än inte på ett specifikt vis.

12
Skriv svar