Operation - Klart

Medlem
Operation - Klart

Hey,

Nu är det gjort! Operationen gick väldigt bra och snabbt, läkaren var väldigt duktig. Jag frågade om nageltrången skulle dyka fram igen men det skulle det tydligen inte då han dödade roten så att nageln inte växer ut mer på ena sidan av stortån. Båda tårna är fortfarande bedövade, känns lite obehagligt. Är rädd att det kommer göra ont när bedövningen försvinner... =/

Imorn är det min katts tur, Vincent, att kastreras då han är efter honan, Chiquita, och nosar henne i röven hela tiden. Hoppas att det också går lika bra för honom som för mig.

Ha det gött, nu ska jag vila.
/Walt

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Operation - Klart

gjorde en sådan operation förra året.. Gör inte så farligt ont när bedövningen släpper, men se till att byta förbandet efter nån timme då det kan hända att det fastnar i såret vilket gör ont.

Skall dock göra om operationen snart. Då jag har nageltrång på båda stortåarna justnu.

Medlem

Jag skulle ha kvar förbandet i fyra dagar och använda mig av vatten om det fastnar. Men hur blir det nageltrång igen om det inte växer ut någon nagel?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Alltså, endel läkare bara klipper bort en nagel bit utan att skrapa bort och dödar den delen. men även ibland så kan nageln komma tillbaka (människan är en underbar sak).
Min läkare sa att den inte skulle komma tillbaka men det gjorde den.

Medlem

Jaha okej. Vad kommer läkaren göra vid din andra operation då?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

inte vet jag.. har inte pratat med vårdcentralen på över ett år

Medlem

Hade nageltrån i cirka fem år på båda mina tår som kom i omgångar.
Värst var det när jag hade det på båda mina stortår, kunde knappt gå ibland eller sova för den delen.
Att gå till vårdcentralen och operera gjorde ingen nytta.
En gång så tog inte bedövningen heller men läkaren bestämde sig för att operera iaf. :/
Men fick tag på en ortoped på en privat klinik genom en bekant som gjorde en königs operation på båda min stortår och sedan dess har jag sluppit allt ont jag haft.
Någeltrång har nog varit det värsta i mitt liv!
Var nära att få IG i idrott både på högstadiet och gymnasiet och hade konstant smärta...
Hoppas det löser sig för dig!

Medlem

Vad är en Königs operation för något?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Man skär väck en bit av nagelbandet på sidan så att nageln inte kan växa där längre.

Medlem

Okej, det var just det läkaren gjorde på mig i onsdags. Idag ska jag tillbaka och kolla satt allt läker som det skall.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar