"Diablo III är under utveckling"

Inaktiv
Skrivet av Fardion:

Är det bara jag som blir riktigt besviken om detta stämmer?
Inte då för att jag INTE vill ha Diablo 3 utan på att jag verkligen har hoppats på att dom skulle ta chansen och bygga vidare på StarCraft universumet...

Well... den som lever får se antar jag

Jag blir extremt besviken.

Diablo - ett av tidernas absolut sämsta spel.

Starcraft - ett av tidernas absolut bästa spel.

Svårt val...

Förstås min åsikt och jag vet att Diablo är extremt populärt (även om jag inte förstår varför). Men för mig personligen är det en katastrof att man satsar på Diablo istället för Starcraft.

Än idag är starcraft ett av de bästa strategispelen och allt nytt är i princip bara besvikelser vad gäller strategispel.

Medlem

Ja jippie en till uppföljare!!! Det var det vi behövde!


signatur

---
Boo!

Medlem

Äh, trist, jag ville ha starcraft!

Medlem
Skrivet av tjoff:

Än idag är starcraft ett av de bästa strategispelen och allt nytt är i princip bara besvikelser vad gäller strategispel.

Måste bara länka till eurogamers intervju med chris taylor där han talar om supreme commander. Verkar kunna höja ribban rejält.


signatur
Medlem

Jaa, mer IQ-befriat vänstermusklickande i evinnerlighet.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Krapula:
Skrivet av tjoff:

Än idag är starcraft ett av de bästa strategispelen och allt nytt är i princip bara besvikelser vad gäller strategispel.

Måste bara länka till eurogamers intervju med chris taylor där han talar om supreme commander. Verkar kunna höja ribban rejält.

Total Annihilation "höjde ribban" men visst fan är RTS-spelen lika trista och tråkiga än idag. Får hoppas att samma koncept (i större skala) får större genomslag idag då det som har presenterats har sett väldigt intressant ut (som i århundradets-bästa-spel-intressant).


signatur
Inaktiv

Hoppas på att detta stämmer älskar verkligen Diablo spelen. Men tyvär så kommer det nog bli dåligt för likt Wow jag vill att det ska se ut som diablo2, fast större världar bätre nät koder samt lite grafik förbättring skulle inte skada. Även att man ska kunna spela fler än 8 i ett game iaf 50st.

Inaktiv

De har nog hållt på att utveklat ett tag då många rykten tidigare pekat på det för över 1 år sen.

Inaktiv

Hardcore for life! Lätt köp.....

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av iramirion:

tror ni att de utvecklar en produkt som ska konkurrera med deras nuvarande? Det är typ business 404

Varför inte? Det är bättre att "sno kunder av sig själv" än att ge någon annan chansen att göra det.

Men nu gjorde du en logisk kullerbytta. Det är bra att ta sina gamla kunder och få de att köpa något nytt, det är dock inte bra att göra en produkt som minskar ens nuvarande intäckter på ett projekt och bara omplacerar de till sitt nya projekt. Tex om Diablo3 skulle bli ett MMO så skulle man sno många av sina WoW-kunder. Skulle det sedan vara väldigt likt WoW men INTE ett MMO så är det ännu sämre, för då blir det ett ingångsköp och sen ingen prenumerationsavgift (spela på battle.net har traditionellt varit gratis).

Så nej, det är inte så vettigt att sno kunder av sig själv.

Inaktiv

Bara spelet kommer så gör det inget att man får vänta tills 2010 (hoppas dock att jag tog i en jädrans aning men endå)

Medlem

Woho, äntligen på Gång med det! hade varit fett med ett Diablo III som MMORPG faktist men detta blir nog fett!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

123
Skriv svar