Dark Messiah Steam-släppt i Nordamerika

Robot
Medlem
Dark Messiah Steam-släppt i Nordamerika

Kan inte vänta!

Medlem

Varför släppa det i bara Nordamerika när man har steam? Öppna för alla för bövelen och måste man bestämt ha en översatt skräp version på tyska så kan man la vänta. Blir så trött...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Varför köpa digitalt då man får med så mycket mer när man köper spelet fysiskt i affär för ungefär 150-200:- kronor billigare.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Varför köpa digitalt då man får med så mycket mer när man köper spelet fysiskt i affär för ungefär 150-200:- kronor billigare.

Säg några butiker som tar mindre än 365kr, i så fall är jag mkt intresserad.

Medlem

tycker nog det kunde varit billigare mär det är online försäljning 50 dollar är ju ganska mycket tror knappast det kommer kosta mer i vissa affärer eller online. själva idén med sånna tjänster som steam är väll att det skall bli billigare. Inte att de skall tjäna mer pengar på det!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av redmac:

Varför köpa digitalt då man får med så mycket mer när man köper spelet fysiskt i affär för ungefär 150-200:- kronor billigare.

Säg några butiker som tar mindre än 365kr, i så fall är jag mkt intresserad.

CD-WOW - 359 kr inkl. frakt

Play.com - ~350 kr inkl. frakt (37,49 euro)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

350kr är 47$, så inte så stor skillnad

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Varför köpa digitalt då man får med så mycket mer när man köper spelet fysiskt i affär för ungefär 150-200:- kronor billigare.

För att större delen av pengarna går rakt i utvecklarnas fickor

Inaktiv

För att man slipper cd / dvd.

Man får så mycket mer när man köper spelet fysiskt i affär? Vad då för något? Förutom förpackning plast och nån värdelös manual som finns på nätet?

Inaktiv
Skrivet av Brander:

För att man slipper cd / dvd.

Man får så mycket mer när man köper spelet fysiskt i affär? Vad då för något? Förutom förpackning plast och nån värdelös manual som finns på nätet?

Slippa? Tycker det är tvärtom, skönt att kunna ha en CD/DVD i fall något händer eller om man behöver installera om spelet (istället för att behöva gå via sega steam, krångla och ladda hem igen). Dessutom är en fysisk manual att föredra, sitta och små läsa på toa medan spelet installeras

Inaktiv

Som det var först skulle Dark Messiah inte släppas genom Steam alls, så antagligen har Valve fått gå med på att bara släppa det i Nordamerika till en början för att synka det med retail-releasen. Eller?

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av redmac:

Varför köpa digitalt då man får med så mycket mer när man köper spelet fysiskt i affär för ungefär 150-200:- kronor billigare.

Säg några butiker som tar mindre än 365kr, i så fall är jag mkt intresserad.

CD-WOW - 359 kr inkl. frakt

Play.com - ~350 kr inkl. frakt (37,49 euro)

bra affärer, jäkla sökmotorer hittar dom inte

Då säger jag som ovan, mycket av pengarna går till utvecklarna istället, vilket man ibland bryr sig om.

Medlem

Det är utvecklarna och butikerna som får minst av kaka, den är utgivarna som tar allt. Vi i butiken tjänar i snitt väldigt lite på varje nytt spel. Det som gör att vi kan överleva är att vi säljer begagnat och kringförsäljning.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Det är utvecklarna och butikerna som får minst av kaka, den är utgivarna som tar allt. Vi i butiken tjänar i snitt väldigt lite på varje nytt spel. Det som gör att vi kan överleva är att vi säljer begagnat och kringförsäljning.

Låter som sanning med modifikation, speciellt eftersom inte alla butiker har begg och kringrustning.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Redmacs butik kanske säljer spelen väldigt billigt med liten marginal. Eller så köper de in spelen i mindre volym och får betala mer i styckpris. Eller.. ja jag vet inte riktigt hur det fungerar. Redmac?

1
Skriv svar