Madden NFL 08

Inaktiv
Madden NFL 08

Madden NFL 08 är en utav EA årliga spelutsläpp och är enormt stort i Staterna. I vintras besökte jag min familj där och kände att man måste ju testa landets spelkultur med. Så jag köpte Madden och tog med mej det till Sverige och spelade igenom det dom följande raderna är mina tankar om Madden NFL 08.

Grafiken

Grafiken i Madden är i stort sett vad man förväntar sig utav ett sportspel. Det är få tillfällen i spelet som man tänker " vad dåligt!". Även om jag måste erkänna att det är en del såna tillfällen i spelet. Spelet satsar på att se ut som en Live TV sändning och lyckas väl ok med det. Spelet ser medelmåttigt ut men man märker väldigt snabbt att dom var stressade med att få ut det i tid till NFL säsongens start vilket som ger intrycket av ett obearbetat yttre.

6/10

Gameplay

Madden är ett Amrikanskt fotbolls spel och det tog ett tag för mig att fatta reglerna men dom är rätt så simpla vilket gjorde jobbet enklare. Sammanfattningsvis är reglerna att man ska tacklas eller undkomma att bli tacklas. Att undkomma tacklingar var ibörjan svårt men jag fick snabbt kläm på det där med att trycka till nån ordentligt. När man tänker på det vem tycker inte om att ge någon en riktig smäll. Madden är ett spel som snabbt blir enformigt och uppskattas bäst genom att spela en timme åt gången lite då och då. Inga 24 timmar per dygn här inte. Madden NFL 08 är ett klassiskt EA Sport spel, man kan välja att spela en mängd olika utmaningar och såklart vinna "The Superbowl". Genom att dom flesta sporterna har jättelånga långa säsonger blev jag överaskad när jag fick reda på att i Amrikanskt fotboll är det "bara" 16 tävlingsmatcher under en säsong, om man inte går till slutspel vill säga. FZs skribent David Bogerius säger att NFL säsongen är väldigt lång,jag förstår inte varför han sa det.

8/10

Ljud

Jag har haft en varierad upplevelse med EAs årligt släpta spel men en sak har jag alltid älskat, ljudet. Soundtracket är som alltid i EAs spel fylld av bra låtar. Det är lite allt möjligt från Hiphop mellan till lite "softare" musik till Ossy Osbourne. Även om Soundtracket är på högsta betygnivå är inget annat ur ljudsynpunkt det. Kommentatorena är fruktansvärt dåliga och man känner sig rejält nedstämnd när man lyckas springa över hela planer samtidigt som man fintat bort alla motståndare när det enda kommentatorn säger är "Touchdown" med en tråkig röst som om man stör honom när han gör nåt viktigt. Publiken är väldigt okreativ och det enda dom sjunger är antagligen "Defence!!" eller "Offence!!" vilket tänder min stubin efter ett tag.

3/5

Madden NFL 08 är ett enligt mej bra och underhållande spel. Även om det är svårt att spela i över max 2 timmar så är den tiden man spenderar på det oftast rätt så kul. Det underhållande i Madden är inte att springa genom ett försvar med stora jättemänniskor utan att vara ett försvar med jättemänniskor och springa över allt motstånd.

Jag har ett erkännande att göra, jag gillar Madden. Bogerius attt säger att Madden är ok men tycker att man ska köpa Fifa eller NHL om man inte är ett fan utav Amrikansk Fotboll. Jag håller inte med. Jag tycker att NHL/Fifa serierna har släppts år efter år och jag vet inte vad ni tycker om dom men jag har blivit rejält trött på båda av dom. Om man skulle känna som jag så rekomenderar jag Madden för det är nåt nytt ( om du inte provat det förrut vill säga ) men om du tycker NHL/Fifa serierna är roligare än nånsin så överlever ni utan Madden.

17 eller 68%

David Bogerius tankar om Madden 08: www.fz.se/artiklar/article.php?id=1784

#blogg

Inaktiv
Madden NFL 08

Jag är medveten om att det är få punkter, Madden har ingen vidare story nämligen. Jag tänkte testa köra online men jag behövde installera en grej som jag avböjde att installera förrut för jag ville inte spela online och bli ägd av alla.

Men jag ska göra några sökningar på nätet och kolla skivan närmare för att se om det funkar bättre. Jag uppdaterar i det fallet

1
Skriv svar