Razer Tarantula

Robot
Razer Tarantula

Razer har alltid släppt välgjorda men dyra produkter som riktar sig till en smal publik, men frågan är inte om deras nya tangentbort Tarantula tar priset. Kan möjligheten till avancerade makron, inbyggda USB-portar och upp till 100 olika profiler rättfärdiga priset på över 1200 kronor? Tveksamt.


Medlem
Testat - Razers Tarantula-tangentbord

Håller mig till mitt G15 jag, får så mycket mer godis för så mycket mindre pengar.. 1200kr, helt sjukt..

Medlem

jaa, 1200 för ett tangentbord, visst det är säkert jättebra och hela skiten men jag skulle inte köpa till det priset.
Logitech Media keyboard - 160kr duger fint för mig

Medlem

inte bara dyrt.. den var ful oxå..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

1200:- för detta? Kan inte se en enda sak som motiverar det höga priset och som ovanstående inlägg redan påpekat så är det fult.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Hmm, jag var helt klart possitivt inställd tills jag såg priset. Jag hade gärna köpt detta T-bord för 600-700 kr men inte mycket mer.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Det är snyggt men jag kan inte förstå vad det har för übersaker som gör att det kostar ungefär det dubbla vad G15 kostar.

Medlem

Stort, fult och alldeles för många onödiga knappar och annat tjafs. Knappast värt 1200:-

Inaktiv

skummade igenom recensionen lite snabbt. vet inte om jag bommade något,..men kunde inte läsa ifall tangentbordet var trådlöst.

Skulle aldrig köpa något tangentbort eller mus i dagens läge som inte var trådlöst. Man sitter ju ibland inte bara framför datorn med det,..utan även ibland i vardagsrummet osv..

Medlem

Fan vad värdelöst att den inte ens är bakgrunds belyst, utan man måste köpa till någon ful lampa. Snålt värre.

Medlem

1200 spänn för ett t-bord? Nej tack....

Flakmonkey
Skrivet av cabante:

skummade igenom recensionen lite snabbt. vet inte om jag bommade något,..men kunde inte läsa ifall tangentbordet var trådlöst.

Skulle aldrig köpa något tangentbort eller mus i dagens läge som inte var trådlöst. Man sitter ju ibland inte bara framför datorn med det,..utan även ibland i vardagsrummet osv..

Det är inte trådlöst, det hade i dagsläget varit självmord att släppa ett tangentbord som riktar sig till såkallade "competitive gamers" då de fortfarande anser att trådlöst är djävulens påfund ^^

Medlem

/hug g15


signatur
Inaktiv

gillar razers produkter, skulle antagligen köpt både tangentbordet och deras nya headset om det inte vore för de höga priset.

Medlem

Inte bättre än G11 ens!! Intressant att det bara klarar 10 knapptryckningar per macro G15 klarar hur många som helst.....

Medlem

nej, jag nöjer mig med mitt keytronic

1200 kr för att t-bord, nej tack!

Inaktiv

Sjävla har jag inga Razer produkter, men visst de värkar trevliga Det gör också Headsetet och detta tanjentbordet , men Vad i helsicke ere som drar upp priset?! Dom kanske tror att "man får de man betalar för" och att de då blir lite bättre för att det är dyrt? Detta tanjent bord kommer nog ha svårt mot Logitech G15 som visserligen är dyrt men endå mycket billigare en detta. Tycker att det är ricktigt smart å bra med usb(g15 har tydlligen bara 1.1),ljud och mikrofon ingång(kanske va nå mer?). Sänk priset me ´7-800 så köper jag nog det!

Medlem

Äh hade jag köpt en dator idag hade jag köpt det tangentbordet... tillsammans med en Razer Copperhead Tempest Blue.

Medlem

Så mycket klagande i recensionen och ändå ett "säkert köp" och en klar 4:a? Njae jag går hellre efter läsarnas betyg (2:a just nu) den här gången. Stilrent och snyggt är fördelarna men för mycket krimskrams för en annan och ett väldigt högt pris drar ner betyget. Nöjd med mitt logitech slim version, funkar kanonbra 8)

Medlem

Älskar Razers möss men.. Ja, detta vart nog första gången jag blev besviken på en Razerprodukt.

Har provat ett Tarantula under ett par timmar i WoW och jag kan inte säga att macro funktionerna är i närheten lika trevliga på Razers tangentbord om man jämför med Logitechs G15. Dels var dom bökiga att komma åt (vem sträcker sig till höger sidan av tangentbordet för att komma åt en knapp i detta wasd samhälle? xD ) och sen att man "bara" kunde ha 10 knapptryckningar (trodde det var 20?) gjorde att jag iaf fick lite småproblem med att göra samma "easy mode" macro jag har till min warlock i WoW. Iofs så använder jag shift + knapp så det tar ju upp "dubbelt" så många knappar men borde inte varit något problem kan man tycka för dom att göra som logitech och helt ta bort gränsen för antal knapptryck per macro.

Sen att det kräver två USB Kontakter är ju lite trist då G15 bara tar upp en och har två utgångar baktill.

Fräsigt med lite extra tangenter men skulle inte skadat att ha någonstans att förvara dom på iom att mitt minne är ungefär lika bra som en rostad macka och att hålla reda på ett par knappar... Mjae.

Har sett fram mot att få testa tangentbordet eller se en recension och nu fick man båda på en kväll.
Min slutsats.
Skön kvalitet i tangentbordet _men_, värt 900:- (900:- på webhallen)? Inte en chans. Stannar mycket hellre med mitt G15 och en Copperhead SK.

Medlem

G15 FTW


signatur

---
Boo!

Inaktiv

Gillar razers möss men ser inget i det där tangentbordet som skulle motivera ett köp nu. Klarar mig bra med mitt Saitek Eclipse ett tag till. Dessutom verkar ju folk föredra G15 och dess macrofunktion före razer, och det är väl just den funktionen som eventuellt skulle motivera ett köp.

Medlem

Kan någon som har ett G15 ange dess mått, bredd, djup och höjd?

Inaktiv

umm är det bara jag eller finns det inte åäö :<

Medlem

53x26x8 på ett ungefär, beroende på om du har handledsstödet på , "fötterna" nerfällda och lcdn uppfälld.

Hörlurs- och mikrofonuttag på tangentbordet låter inte alls dumt. Är det usb2.0 portar som sitter där förresten?


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lurvaren:

umm är det bara jag eller finns det inte åäö :<

Svensk layout kommer i januari.


signatur
Medlem

ja G15 duger tills det kommer nån med färg lcd

Inaktiv
Skrivet av Phosphor:

G15 FTW

Agreed!


signatur

God coded the world in six days

Medlem

Är det lågprofilsknappar på Tarantula eller vanliga?

Medlem

Jo lcdn kunde allt varit lite vassare på G15 med tanke på att den uppenbarligen gick på nästan 400:-


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

12
Skriv svar