Ny vecka, nytt mål

Medlem
Ny vecka, nytt mål

Lite bakgrundsfakta.
För två år sedan höll jag på med friidrott och friidrott för rörelsehindrade.
Jag går lite innått med fötterna, det är svårt att se att jag gör det.
En så kallad CP-skada sedan födseln.

När jag var aktiv vägde jag 65 kg. När sen slutade efter paralympics 2004 började jag äta och dricka onyttigt (chips, cola, skräpmat osv). Under dessa två år gick jag upp 15 kg och väger idag 80 kg. I augusti förra året åkte jag på en tävling i Gateshead och hoppade längdhopp, gick inte allt för bra. Resultatet var en meter kortare än mitt personliga rekord på 5,96m. Det var då jag började fundera om det var någon idé att tänka på en comeback.

Jag beslutade mig för att först gå ner dom där 15 kg jag gick upp under dom inaktiva åren. Det har börjat bra då jag lyckats att sluta äta onyttigt.
Det var jobbigt i början (den första veckan), då jag inte var så mycket för salad och annan nyttig mat. Nu går det bättre, och jag dricker inte så mycket cola.

Kan börja med att säga att jag gått ner ytterligare 1.1 kg sedan förra måndagen.
Jag väger nu 76,6 kg. Det är riktigt bra av mig tycker jag. Mitt mål denna vecka är att gå ner minst 1 kg till nästa vecka.

Gårdagens träning:
Idag gick jag 30 min. Fast denna gång blev det lite annorlunda, jag började jogga lite lätt en del av sträckan. Det känndes faktisk skönt att kunna jogga igen. Men efter ett tag så började jag känna att det blev för jobbigt, så jag saktade ner och började promenera igen. Sista biten av sträckan började jag jogga igen.

När jag kom innan för dörren till lägenheten började nästa pass som innebar 3×10kg hantel (båda armarna) och 3×10 situps.

Sammanfattning:
Träningspasset kändes riktigt bra och jag känner att jag har fått mer ork och inte är lika trött om dagarna.

#blogg

Medlem
Ny vecka, nytt mål

Kul.

Själv har jag alltid varit på gränsen till underviktig och jag har alltid försökt gå upp lite - men det går bara inte! Jag är 171 cm och väger 50-51 kg. :/

1
Skriv svar