Lik-Sang går i konkurs, beskyller Sony

Robot
Medlem
Lik-Sang går i konkurs, beskyller Sony

Ojoj, men om man går i konkurs på att man inte kan sälja en konsol så gick kanske företaget inte så mycket uppåt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Läste det på psp-hacks.com imorse, alltid tråkigt med spelföretag som går i konkurs. Om det inte är EA då

Flakmonkey

Nintendo och Microsoft försökte ju göra samma sak för några år sedan mot just Lik-Sang... undrar varför det gick den här gången

Medlem

Skälet till att de går i konkurs beror inte på att de inte kan exportera PS3-konsoller, utan på att de har gått bankrupt pga flera stämningar från Sony.

Medlem

Tråkigt, hade en del fina prylar där som är svåra att få tag i på andra ställen.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Flakmonkey
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Nintendo och Microsoft försökte ju göra samma sak för några år sedan mot just Lik-Sang... undrar varför det gick den här gången

Nintendo vill ju stämma dom tackvare att dom sålde utrustning som gjorde det möjligt att spela hemladdade roms på sina GBA. lik-sang tog bort det från deras sortiment och nintendo lugnade ner sig. Microsoft har jag faktiskt ingen aning om.

Men problemet var väl denna gång att sony skickade stämningar från ett antal länder i EU, så dom fick mer än +15 stämningar samtidigt. Och tror personligen inte att det är mänskligt möjligt att hantera det.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Ojoj, men om man går i konkurs på att man inte kan sälja en konsol så gick kanske företaget inte så mycket uppåt

"Hong Kong, October 24th of 2006 - Lik-Sang.com, the popular gaming retailer from Hong Kong, has today announced that it is forced to close down due to multiple legal actions brought against it by Sony Computer Entertainment Europe Limited and Sony Computer Entertainment Inc."

läste du ens igenom deras uttalande?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

läste du ens igenom deras uttalande?

"konkursbeskedet har direkt koppling till de processer som Sony driver mot Lik-Sang i europeiska domstolar"
Läste han ens nyheten?

Jot
Medlem

ZERG!


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Inaktiv

ok..värsta hitlerfasonerna.....sony har gått från bra till sämst med sin ps3....

jag ångrar nästan mitt köp av psp men tack vare homebrew scenen så älskar jag den ändå....

plus att jag jävlas med sony genom att köra homebrew...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Känns lite skumt att just lik-sang ska bli så utsatta att de måste stänga ner hela företaget...Jag menar de finns fler stora aktörer på den marknaden tex, som nån tidigare nämde
www.playasia.com
Dessa är ju minst lika stora som lik-sang på webben.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Det gjorde lite ont i själen

Medlem

Playasya.com exporterar inte PSP's till Europa.
Jag vet att ni alla är sura på Sony, men även Nintendo och Sega har stämt Lik-sang tidigare. Sony har skickat 3 Cease and desist-brev till Lik-sang men de sket i det så på sätt och vis får de faktiskt skylla sig själva.

Medlem

Sony suger...

Medlem
Skrivet av cm0s:

Playasya.com exporterar inte PSP's till Europa.
Jag vet att ni alla är sura på Sony, men även Nintendo och Sega har stämt Lik-sang tidigare. Sony har skickat 3 Cease and desist-brev till Lik-sang men de sket i det så på sätt och vis får de faktiskt skylla sig själva.

Nintendo stämde dom för att liksang sålde utrustning som gjorde att man kunde köra nerladdade roms på GBA. Sony stämmer skiten ur ett företag för att dom skickar ut konsoller till andra delar än asian,North america och kanada.

Medlem

Sony suger apröv, att stämma från 15 länder är ett sätt att försöka kringgå rättsystemet genom att sätta större press än företaget kunde hantera. 1 stämning hade de kanske klarat.
Fan att EU inte fixat denna "glitch" i lagen.


signatur

yolo

Medlem
Medlem

Luktar lite "globalisering eller inte?"

Medlem

NEJ liksang va ju svinbra ju :(. PS3 har iaf gått från säkert köp till väldigt osäker tack vare all skit som Sony har hållt på med det senaste året...

Medlem

De måste ha en bra orsak att göra detta.
det måste vara något illigalt , tror de förut modifierade chip hårdvara etc.

Som man bäddar får man ligga...

Inaktiv

Kunde förstått Sony's agerande om lik-sang sålt modchip men inte nu när dom tillhandahöll direktimport av vanliga konsoler, blir man stoppad på flygplatsen i Tokyo om man åker dit och köper en ps3 också tro?.

Inaktiv

Till er som trodde att det gällde något "illegalt", ptja, enligt Sony var det ju det. Men det var inte modchip eller liknande - det var distribution utanför sony's kontrollerade distributörer.

Sony ville tydligen ha mycket god kontroll över priserna i de olika regionerna.

Det som en annan läsare skrev: "Men problemet var väl denna gång att sony skickade stämningar från ett antal länder i EU, så dom fick mer än +15 stämningar samtidigt. Och tror personligen inte att det är mänskligt möjligt att hantera det."

De SKULLE kunna hantera det, men de ville inte chansa på att de förlorade en enda, utan kompenserade istället alla sina kunder och gjorde sorti.

Vi får hoppas att de kommer tillbaka, säljandes allt UTOM Sony's produkter Jag har köpt DDR-prylar från Lik-sang och det var en grym butik.

====

Vad hände egentligen med det "snälla" Sony? Det där som gjorde kickass-elektronik? Som var som det stora "kramgoa" företaget från öst?

Rootkit's, kaxiga uttalanden från europachefen (bland andra), extrema priser, stämningar av företag som ÖKAR deras försäljning (Lik-sang sålde även nya spel som köptes direkt från Sony) bara för att de inte passar in i deras affärsmodell, fåfänga med mera gör att PS3'an nu åker av min lista. Jag hade tänkt köpa den om den sjönk under 3.000 men inte nu längre.

Jag som konsument och spelälskare drar gränsen någonstans.

Medlem

GG Sony, kommer aldrig att köpa någon av deras konsoller igen.
Lik-sang var verkligen bra, har handlat från dom ett flertal gånger (köpt usb-adaptrar för att koppla N64,GC, PS2-handkontroller till datorn bland annat), kommer att sakna dom.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Inaktiv

har alltid varit en PC kille, men gatt i tankarna att kopa en konsol nar jag borjar hogskolan.. (later seriost i know). och trodde faktiskt inte skulle bli en xbox, men blir nog det nu. MS ar bad men Sony borjar ju bli ren evil.

Med tanke pa kommentarerna har sa kan man anta att PS3 inte kommer salja lika bra som dom hade kunnat gora, "dessvarre" ar det val inte sa manga av koparna som faktiskt laser whats going on.


signatur

http://www.anrop.net Soldatsimultatorer på svenska.
http://www.granq.se

Medlem
Skrivet av granQ:

Med tanke pa kommentarerna har sa kan man anta att PS3 inte kommer salja lika bra som dom hade kunnat gora, "dessvarre" ar det val inte sa manga av koparna som faktiskt laser whats going on.

Den dagen jag har möjlighet att spela MGS4 så har jag nog glömt allt Sony gjort misstänker jag...

Medlem
Skrivet av Orbek:

Kunde förstått Sony's agerande om lik-sang sålt modchip men inte nu när dom tillhandahöll direktimport av vanliga konsoler, blir man stoppad på flygplatsen i Tokyo om man åker dit och köper en ps3 också tro?.

Det skulle man säkert kunna bli, ja.

Medlem

Detta var droppen som fick bägaren att rinna över, iaf. för min del. Sony tycks ha blivit en gigant som inte skyr några som helst medel för att sätta dit sin egna kundbas eller pissa på sina fans. Brutna löften, stora förhoppningar, förseningar och prisökningar.

Jag har nu avbokat min ps3, och jag tror nog inte jag kommer att återvända som kund till Sony igen, på ett bra tag. Jag hoppas att Wii kommer att kunna ge mig samma glädje som jag har haft under min Playstation tid

Medlem

Bra att Sony börjat med den här taktiken, nu kan dom eliminera alla småföretag som står i vägen, helt utan problem.


signatur

1338 - One Step Above

12
Skriv svar