2K Games börjar sälja spel via Steam

Robot
Medlem
2K Games börjar sälja spel via Steam

börjar bli orolig, ska allt gå över till digital distribution?! Jag gillar det inte, vill ha mina spel i fysisk förpackning. Man känner ett större värde till produkten om man har i handen i stället för en fil på datorn...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Whee Steam + Siddan = Rules
Steam är så sjukt praktiskt så det finns inte, ju fler spel ju bättre. Det bästa vore om man kunde aktivera spelen via steam även om man köpte de separat i box.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Valve kommer nog att få se över sin steam-ban policy nu dock när det blir fler och fler stora inblandade...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Man bör ju nämna att 2K games inte precis gör det här för sitt eget nöjes skulle då dom har stora ekonomiska problem. Källa Gaming Steve.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

go steam


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Yeah! Även om jag bara har CS: Source, DoD: Source, HL2 och 1.6 på Steam så är det alltid bra med mera spel om man får lust att köpa nått just NU..

Medlem

gillar inte heller steam, det är inte heller kul när man vill spela och man av nån anledning inte får kontakt med deras jävla server så kan man inte spela HL2 offline.

Medlem

asså, det slutar med att steam är leverantör och säljare av alla spel till alla företag...

Oroande


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det kan du väl visst, så länge spelet är uppdaterat.

Inaktiv

Snart är det bara bloatet i gui't kvar som behöver fixas.

Inaktiv

Det går väl aldeles utmärkt att spela HL2 fasst man är helt offline?
Jag tror minsann att folk uppfattar detta fenomen som "oroande" pga av att det blir klurigare att stjäla spelen.
Låt er assimileras!Dagens trista sanning är att fysiska butiker som säljer dataspel är ett minne blott om ett par år.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Valve kommer nog att få se över sin steam-ban policy nu dock när det blir fler och fler stora inblandade...

Vad får dig att tro att dessa spel måste använda VAC?

Vad får dig att tro att ett företag som vill använda VAC inte avtalar med Valve om ban-principer?

Medlem
Skrivet av Kattspya:
Skrivet av Hipshot:

Valve kommer nog att få se över sin steam-ban policy nu dock när det blir fler och fler stora inblandade...

Vad får dig att tro att dessa spel måste använda VAC?

Vad får dig att tro att ett företag som vill använda VAC inte avtalar med Valve om ban-principer?

För att när du blir bannad på Steam så blir du bannad på Steam.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar