Mage Knight: Apocalypse

Robot
Mage Knight: Apocalypse

Som alla nog vet så var det Diablo som banade vägen för action-RPG. Storyn var lite tunnare, rollspelsmöjligheterna lite färre och det var definitivt mer klickande än i de traditionella spelen. Succén var ändå given och många har försökt återskapa detta i nytt format. Vi har testat det senaste, men säkerligen inte det sista försöket - Mage Knight: Apocalypse.


Medlem
Testat - Mage Knight: Apocalypse

Jahop... Synd

Medlem

Förväntade mig inte mycket, speciellt med tanke på namnet.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hade faktiskt förväntningar av modellen större på det här liret.
Troetvis det kosmetiska som avgjorde det.

Medlem

Det känns ibland som om de försökte göra en offlineversion av wow (eller liknande), då alla fiender respawnar om man går in och ut ur t.ex. en stad för att fylla på...och dessutom på exakt samma ställen.

Tänker inte ens börja tjata om buggarna m.m =P

Vila i frid
Skrivet av bapelsin:

Hade faktiskt förväntningar av modellen större på det här liret.
Troetvis det kosmetiska som avgjorde det.

Det är ju alltid bäst att ta en recension som en personlig åsikt och inte ett absolut faktum om ett spel. Har du aldrig lirat Diablo så är ju Mage Knight inte så hemskt att börja med. Lite underhållande är det.

Edit:
Buggar kan ju alltid fixas med senare versioner. Dålig spelkänsla kan det inte.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Alltså recensionen känns lite "frammatad".

Det GÅR att använda 1-9 (eller dyl) för att använda dina skills. På samma sätt som det går att omkonfigurera allting.

Jag håller med om det mesta men personligen känns det som om det knappt spelats av dig.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av the_maxx:
Skrivet av bapelsin:

Hade faktiskt förväntningar av modellen större på det här liret.
Troetvis det kosmetiska som avgjorde det.

Det är ju alltid bäst att ta en recension som en personlig åsikt och inte ett absolut faktum om ett spel. Har du aldrig lirat Diablo så är ju Mage Knight inte så hemskt att börja med. Lite underhållande är det.

Edit:
Buggar kan ju alltid fixas med senare versioner. Dålig spelkänsla kan det inte.

På samma gång vill man ju ta åt sig av recensioner av spel innan man faktiskt slänger ut pengar på en produkt.
Diablo har jag absolut spelat, relativt aktivt när det väl begav sig.

Medlem

Någon som vet om ett Diablo 3 är aktuelltm? Skulle va jäklit sweet

Medlem

Håller med om att man påverkas av recensioner, det är ju därför man läser dem

Jag kanske kollar in spelet i demoform, men mer intressant än så får jag inte intryck av att det är efter recensionen.

OT: Max, det var Steven Wright (stavning) som sa det där om örnar och vesslor


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

OT: Max, det var Steven Wright (stavning) som sa det där om örnar och vesslor

Stämmer bra det, tyckte väl att jag kände igen det...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Tjena allihop!

Måste erkänna att jag blev medlem på FZ (även om jag är en flitig besökare) nyss bara för att kommentera en sak rescensionen. Du nämner att storyn i Diablo är, tja simpel eller hur du nu uttryckte det. Håller för det första inte med då jag tycker att storyn är en av sakerna som är bra med Diablo 1 & 2. Originellt med himmel och helvete. Och om det nu skulle vara så att Diablos story är simpel då finns det ingen story inom fantasygenren som är originell och genomtänkt. Inte ens Baldur's Gates. Klassisk fantasy liksom. Det är väl bara Planescape: Torment som känts fräscht.

Jaha ja... nu har man väl gjort sig fiende till en massa BG-fanatiker. Fast BG är bra. "Go for the eyes, Boo! Go for the eyes!"

Ha det götte.

Vila i frid
Skrivet av Schtraider:

Tjena allihop!

Måste erkänna att jag blev medlem på FZ (även om jag är en flitig besökare) nyss bara för att kommentera en sak rescensionen. Du nämner att storyn i Diablo är, tja simpel eller hur du nu uttryckte det. Håller för det första inte med då jag tycker att storyn är en av sakerna som är bra med Diablo 1 & 2. Originellt med himmel och helvete. Och om det nu skulle vara så att Diablos story är simpel då finns det ingen story inom fantasygenren som är originell och genomtänkt. Inte ens Baldur's Gates. Klassisk fantasy liksom. Det är väl bara Planescape: Torment som känts fräscht.

Jaha ja... nu har man väl gjort sig fiende till en massa BG-fanatiker. Fast BG är bra. "Go for the eyes, Boo! Go for the eyes!"

Ha det götte.

Hej, och grattis till att skaffat ett konto här på FZ.

Visst har Diablo en story som är bra, (Diablo är ett av mina favoritspel genom tiderna, inget ont mot det), men storyn är ju inte direkt något jämfört med på den tiden "riktiga" rollspel.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Vila i frid
Skrivet av Harpa:

Alltså recensionen känns lite "frammatad".

Det GÅR att använda 1-9 (eller dyl) för att använda dina skills. På samma sätt som det går att omkonfigurera allting.

Jag håller med om det mesta men personligen känns det som om det knappt spelats av dig.

Tyvärr hinner vi inte sitta och genomgående spela ett spel. När man skriver en recension har man drygt en vecka på sig att speltesta, och det är inte alltid man hinner med eller hittar allt som spelet har att bjuda.

Att man kunde använda 1-9 på tangentbordet hade jag faktiskt ingen aning om, men du har rätt där.

När det gäller speltid så har jag lagt ner all övrig speltid jag har haft på att testa Mage Knight, men eftersom jag, som alla andra, har riktiga jobb eller studier samtidigt så finns inte tid att sitta och spela hela dagarna.

FYI.
Innan jag skrev recensionen hade jag hunnit till sista akten med min karaktär.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Visst är Diablo's story välgjord men den är ju inte direkt avancerad på något sätt.. kan hålla med att bg/bg2 hade ungefär lika avancerad story, men det fanns många fler sidospår! Just det jag tyckte var kasst med diablo 2. Karaktärsuppbyggande är trevligt men efter att man spelat igenom spelet tappade det all charm för mig mycket snart.

Vad jag hört om Mage Knight är att det är buggigt och det verkar ju denna recension hålla med om.

Medlem

Jobbig kamera, alldeles för lätt det jag testade (vampyr/assassin klassen), väldigt buggigt, UNDVIK

Medlem
Skrivet av toern:

Visst är Diablo's story välgjord men den är ju inte direkt avancerad på något sätt.. kan hålla med att bg/bg2 hade ungefär lika avancerad story, men det fanns många fler sidospår! Just det jag tyckte var kasst med diablo 2..

Ja, alltså. Man kan väl inte påstå att storyn är sådär förbenat originell i Diablo 1/2 men presentationen är suverän. Skräck och fantasiy i ett. Och, som sagt, mer avancerade (riktiga) rollspel har ju ofta rätt standardiserade stories om att rädda världen men de är välmöjligtvis mer nyansrika. Fast ibland känns det som om tyngre rollspel gömmer sig bakom detaljrikedom och tabeller. Många rollspelsuniversum är mysiga (har lirat en uppsjö rollspel på dator och lite grand pen&paper) men riiiiiktigt klyschiga. Och det var det ingen här som visste såklart. 8)

1
Skriv svar