TrackIR Budget - en lyckad miss

Medlem
TrackIR Budget - en lyckad miss

Jag har länge suktat efter en del hårdvara - dels G25-ratt och dels TrackIR. Den senare är mest cool grej dock då jag inte längre flyger så värst mycket. Senaste dagarna fick jag ett ryck igen och idag kom dock dödsstöten för TrackIR. Eller den riktiga dvs.

Jag googlade efter alternativ - även om det inte finns många aktörer lär det väl finnas flera? Ganska snabbt upptäckte jag att det fanns en gratis mjukvara kallad FreeTrack. Gav det inte så värst mycket uppmärksamhet då det ändå använder sig av sin egna vanliga webkamera, men tänkte testa iaf. Den senaste gratis mjukvaran för liknande grej inkluderade tre program och mycket kalibrering - en mardröm. Efter enkla tester av FreeTrack märkte jag att en vanlig TV-kontroll som man 'skjöt' på webkameran lyste väldigt bra och programmet kände genast av en referenspunkt. Programmet kan fungera med en punkt (det styr två axlar) eller tre/fyra punkter (för sex axlar).

Efter lite velande lödde jag av den infraröda dioden från fjärrkontrollen som jag inte behövde, lödde fast två kablar till ett batteri, satte rubbet på en klämma på en keps, och testade i LFS. Fungerar ÖVERHÖRT bra:

[ia=1970]

Men efter en kvart märkte jag att jag inte hade någon känsel för bilen alls. Jag körde saktare och hade svårt att se vad som var rakt fram. Jag hade hört att det tar ett tag innan man vänjer sig, och i många fall gick det ganska bra - men jag märkte att det är ett tillbehör som inte behövs för racing. Antagligen funkar det hur bra som helst om man är en flygare, vilket jag har varit förut. Jag har länge varit sugen på att testa MS FlightSim X som blivit rosat av en del folk....

#blogg


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
TrackIR Budget - en lyckad miss

Hehe, coolt bygge! Hört att TrackIR är riktigt bra i flygspel.

Förresten, ändrade du publiceringstiden så att du skulle ligga högre upp i "Senaste blogginlägg" listan? Bara undrar

Medlem
Medlem
Skrivet av Dvorak:

Hehe, coolt bygge! Hört att TrackIR är riktigt bra i flygspel.

Förresten, ändrade du publiceringstiden så att du skulle ligga högre upp i "Senaste blogginlägg" listan? Bara undrar

Näe, men krånglade mycket med bildlänkstaggen. Slutade med en copypaste till nytt inlägg och sparade gamla dolt för buggrapport. Sorry for stealing yer thunder :$

Skrivet av Khaile2:

Du har sett den här, va? http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

Riktigt coolt

Yeps. När jag fixar två dioder till så kommer det att funka det med i spel


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
Skrivet av MaxH:
Skrivet av Dvorak:

Hehe, coolt bygge! Hört att TrackIR är riktigt bra i flygspel.

Förresten, ändrade du publiceringstiden så att du skulle ligga högre upp i "Senaste blogginlägg" listan? Bara undrar

Näe, men krånglade mycket med bildlänkstaggen. Slutade med en copypaste till nytt inlägg och sparade gamla dolt för buggrapport. Sorry for stealing yer thunder :$

Har sett andra göra så innan, vore schysst om ni (ser att du är FZ crew) kunde göra något åt det. Kanske sätta publiceringstiden till vad tiden är när man trycker "Spara och publicera"? Tack för en schysst bloggfunktion ändå.

1
Skriv svar