WoW: The Burning Crusade släpps i januari

Medlem

men herregud.. Blizzard vet verkligen hur man spenderar pengarna på *muttrar*
De betalar dyra pengar för att få ha sina "förbokningsexpemplar" i hyllerna i butikerna.. Pengar de antagligen får från den förbenat dyra avgiften att få spela själva spelet.
Varför inte haft lägre månadsavgift och slopat denna reklam de haft nu i ett år, det orkar jag inte spekulera i ^^

Medlem
Skrivet av PheoniX_VII:

Frux, om vi tittar på Blizzards tidigare expansioner
Brood Wars: 6 nya enheter och 2 nya tilesets
The Frozen Throne: 8 nya enheter 3 nya tilesets och 4 nya heroes.
Lord of Destruction: 2 Nya klasser, nya items. runewords etc.

Blizz expansioner ser alldrig ut att vara mycket när du tittar på det men likväl så när du väl lirat det en månad kan du inte fatta hur du någonsin skulle kunna lira utan det.

Tycker du var lite snål där. Lord of Destruction var väl deras svagaste expansion (även om den oxå tillförde en ny del i kampanjen) men tex Brood Wars tillförde ju dessutom många timmars spelande och berättande i alla de nya uppdragen samt en sjysst bunt multiplayer kartor. Frozen Throne spelade jag tyvärr aldrig men nog gjorde de reklam för bra mer än bara några nya enheter och tilesets till det?

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av Birchoff:

Bra för min del som precis har köpt WoW. Då hinner jag uppleva orginalet en del.

Precis, detta gör ingenting

Medlem
Skrivet av Kompressor:
Skrivet av Birchoff:

Bra för min del som precis har köpt WoW. Då hinner jag uppleva orginalet en del.

Precis, detta gör ingenting

Är helt okej för min del också
Då hinner jag och min bästa kompis levla upp vår dynamiska warrior/paladin dvärgduo (woo!).

Inaktiv

Spelar inte längre. Men jag tycker det är helt sanslöst med alla dessa förskjutningar dom gör. Först november 2005, sen mars, sen november 2006 och nu januari 2007. Dom kunde hållt tillkännagivandet av BC fram tills det börjar bli klart.

Dåligt!


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Frux:

Känns som Blizzard följer sin tradition att släppa expansioner 1 år för sent. Många har hunnit tröttna och slutat spela WoW helt och hållet, däribland jag.

För ett år sedan hade jag garanterat köpt expansionen direkt, nu är jag rätt osäker på om jag vill ta upp grindadet igen. Känns inte som expansionen kommer innehålla sååå himla mycket nytt heller.

hunnit tröttna? konsigt att dom att mer än 6 miljoner accounts igång då

Var väl inte helt oväntat att vissa skulle missa min poäng, som var att de skulle få ÄNNU fler spelare med bättre timing. Inte att det inte är någon som spelar WoW nu. Faktum kvarstår ju, även om det är många som spelar fortfarande så har många tröttnat och slutat också.

Och visst, Blizzards expansioner har hållit mycket hög kvalitet genom åren. Men samtidigt har de ofta inte innehållit så mycket NYTT material som man kanske skulle kunna förvänta sig, med tanke på utvecklingstiden och priset.

När andra utvecklare hade släppt en helt ny uppföljare att sätta tänderna i, så släpper Blizzard en expansion till fullpris med 20% nytt material.

Bara mina 2 kr.

12
Skriv svar