Sony blockerar importförsök av PS3

Robot
Sony blockerar importförsök av PS3
Medlem
Sony blockerar importförsök av PS3

Fan vad sony är smarta...att inte släppa PS3 i europa är inte för att dom inte klarar av att producera produkten av nån anledning...utan vi är plan B när det gäller investering...Vi europieér som tänker att köpa PS3 ska köpa PS3 och dom som inte tänker att köpa PS3 ska tänka att köpa PS3...det handlar om pressning...skitsnack att dom inte kan tillverka PS3 för Europa av nån anledning...

Dåligt stil!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv

Riktigt uselt...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

""Vi försöker skydda konsumenterna från att köpa hårdvara som inte uppfyller de strikta säkerhetskrav som råder inom EU och Storbritannien."" haha, men håller faktiskt med, bättre att köpa skiten här sen så man kan få ut nåt på garantin. Att köpa någon ny lanserad konsoll utan att ha någon bra form av garanti är ju urkorkat om nåt.

Medlem

Jag kommer vänta ett halvår innan jag investerar i en ps3, ska uppgradera datorn först. Mycket roligare och klokare.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag tror nog att de som köper från Lik-sang inte är korkade nog att råka ut för de problem som Sony beskriver. Jag tycker att de är fulla av skit. Så de ska alltså stoppa folk från att köpa deras produkt? Hur är det smart på något sätt? Kontroll freaks är vad de är. Vill jag importera något så ska jag kunna göra det. Det är en FRI marknad för bövelen.

Medlem

Skulle inte förvåna mig om detta åtminstone delvis har något att göra med Blu-Ray och dess kopieringsskydd för filmer. DVD hade ju sin regionsindelning - har hört att Blu-Ray ska ha något liknande fast värre...

Medlem

Störtlöjligt, och naturligtvis är det bara rent skitsnack, eftersom PSP:n (som målet handlade om; antagligen PS3 också) kommer med en 100-240v-adapter som funkar överallt. Att det också skulle ha med BluRay och regionsindelning att göra.. ptja, regionsindelning är OCKSÅ ett av deras sätt att jävlas med alla konsumenter för att tjäna mer pengar, inget annat.

Okej om man inte kan köpa gråimporterade PS3 i UK, men Lik-Sang är ju HK-baserade. Privatimport har väl Sony ingen rätt att blanda sig i? Att Sony utnyttjar rättssystemet för att begränsa frihandeln borde få varje marknadskramare att gå i taket. Eller med andra ord: staten tvingar dig att köpa från Sony och ingen annan. Wtf?

Medlem

Har säkert med Sony´s brist på hårdvara det här gäller. Dem vill inte att dem få ps3 som dem klarar producera hamnar i europa i nån halv-svart affärer. Dem vill att så många som möjligt ska hamna i deras älskade U.S.A. Allt handlar om pengar o business...:(


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Orka bry sig wii är snart här endå så.


signatur

sleeplezz

Inaktiv

blir nog en xbox360 o en wii vet inte om man pallar plestejtion3 som ska råna en

Inaktiv

rena rama nazi fasonerna..


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Skribent

"Vi försöker skydda konsumenterna från att köpa hårdvara som inte uppfyller de strikta säkerhetskrav som råder inom EU och Storbritannien."

Det måste ju betyda att den europeiska versionen kommer att vara säkrare än alla andra versioner. Vem vill ha en PS3 som tuggar på dina skor, bränner ned hus och äter småbarn?

Värst av allt är vi konsumenter kommer att köpa PS3:an ändå, och det vet Sony.

Medlem

Härligt!
En Wii och fler spel till 360 it is!
Jävligt bra jobbat Sony!

Medlem

Kan man säga nått annat än "Lol".. ?

Aja, patetiskt..
Då blev det en Wii...


signatur

Bara gör det.

Medlem

Inte för att jag hade tänlt köpa en ps3 men det är roligt att se sony skjuta sig själv i foten varje gång de gör ett uttalande
http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20061011

Inaktiv

Hahah jävla nollor, ana att de tappar marknads andelar nu i Europa.
Speciellt att deras PS3 släpps när folk förmodlingen sitter och uppgraderar sinna datorer med nya moderkort och DX10kort.

Medlem

Ja låt dom bara blockera då.. det straffar sig ändå mot dom själva när dom som vill importera skiter i det å tar en 360 eller wii istället.

Inaktiv

Krossa Sony, köp Pc!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Avstängd

Floppstation 3 is teh shit! :evil:

Medlem

Helt rätt Sony! Nu över vintern spelar jag iaf Wii och PC! Längtar dock till mars som en tok!


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Inaktiv
Medlem

Köpte en psp på tradera asbilligt för ett tag sen, så jag har min psp, och min pc.
Sony är nog efterblivna tror jag...

Medlem
Skrivet av Fargo:

Köpte en psp på tradera asbilligt för ett tag sen, så jag har min psp, och min pc.
Sony är nog efterblivna tror jag...

Jag noterar i mitt intresseblock...


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Inaktiv

Plutokrataktioner.


signatur
Medlem

Hmm trodde sony ville käna pengar men hadde väll fel

men som vissa säger Wii kommer snart ser nice ut

kommer importera en ps3 i allafall men torligt vis i januari

Medlem
Skrivet av akitaka:

Hmm trodde sony ville tjäna pengar men jag hade väl fel.

Men som vissa säger ,Wii kommer snart och det ser nice ut.

kommer att importera en ps3 i allafall men troligtvis i januari

Gah fick så ont i ögonen av din text att jag var tvungen att fixa den.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

""Vi försöker skydda konsumenterna från att köpa hårdvara som inte uppfyller de strikta säkerhetskrav som råder inom EU och Storbritannien."" haha, men håller faktiskt med, bättre att köpa skiten här sen så man kan få ut nåt på garantin. Att köpa någon ny lanserad konsoll utan att ha någon bra form av garanti är ju urkorkat om nåt.

Grejen är den att det är Sony som bestämmer att man inte ska få köpa. Det vill säga, möjligheten för mig att importera en PS3 och leva med resultat att den kan vara "osäkrare" va det nu menas, inte finns och därigenom är riktigt uruselt. Som konsument vill jag iaf ha valmöjligheter, inte att dom begränsas av ett företag.

Jag har aldrig haft planer på att införskaffa PS3 men Sony gör det verkligen värre för sig själv som företag genom att köra över konsumenterna och det tycker jag är tråkigt att se.

Medlem

Det kvittar väl egentligen? Lär ju ta slut så snabbt att möjligheten att importera ej kommer att existera. Sen ska man vara bra desperat ( eller rik) för att betala alla extrautgifter det skulle innebära att importera en PS3 från japan.

Medlem
Skrivet av RozZy:
Skrivet av akitaka:

Hmm trodde sony ville tjäna pengar men jag hade väl fel.

Men som vissa säger ,Wii kommer snart och det ser nice ut.

kommer att importera en ps3 i allafall men troligtvis i januari

Gah fick så ont i ögonen av din text att jag var tvungen att fixa den.

Du glömde ett stort K i början på sista meningen och en punkt i slutet ;).


signatur

<3

12
Skriv svar